Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 9:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 29 cze 2013, 14:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Posty: 73
Lokalizacja: Szczecin
Cześć. Mam pytanie odnośnie silniczka klapy nawiewu, który ustawia nawiew na kratki i nogi. Czy silniczki minimalnie różniące się tym ślimakiem co reguluje klapy robi różnicę?
Mój silniczek to ten z nr 0 132 801 154 3.
Silniczek do kupna to 0 132 801 154. Co dziwne nie ma cyfry na końcu. Na Allegro jak widziałem to też ludzie posługują się samym początkiem, bez tej ostatniej cyfry.
A na końcu porównanie "ślimaków" między jednym (ten po lewej to wersja 154) a drugim (ten po prawej, co ma dodatkowo na końcu numeru cyfrę 3).

Obrazek Obrazek Obrazek


Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 21:43 przez lucasvorenus, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
PostDodany: 29 cze 2013, 18:23 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Posty: 1525
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg
A generalnie problem na czym polega?


Na górę
PostDodany: 29 cze 2013, 21:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Posty: 73
Lokalizacja: Szczecin
Polega na tym, że nie działa sterowanie nawiewem na kratki i nogi. Jak by nie ustawić sterownika to wiało powietrzem cały czas. Zdemontowałem silniczek odpowiedzialny za te obszary i chciałbym go wymienić. Jedyny dostępny jaki mogę póki co znaleźć ma numer bardzo zbliżony do mojego (poza ostatnią cyfrą) oraz różni się nieznacznie ślimakiem, który kręci klapami nawiewu. W dodatku mają dwie sztuki wersji, gdzie końcówka jest 154. Ja mam dodatkowo cyfrę na końcu. Różni się on na pewno od innych, które mają np. końcówki 155, 156 czy 157. Ale być może ta cyfra na końcu ma również znaczenie...

Chciałbym w takim razie wiedzieć czy ten "nowy" podpasuje pod klimatyzację gdzie do tej pory był stary silniczek z trochę innym ślimakiem.


Na górę
PostDodany: 29 cze 2013, 21:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Posty: 165
Lokalizacja: Częstochowa
Dokładnie!
Swój rozebralem i naprawiłem wystarczyło przełożyć o kilka zębów zębatke, nasmarować i już dwa latka hula, trzeba zdjąć obudowę silnika, podłączyć i wyczaić dla czego nie działa będzie widać jak na dłoni.

_________________
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne


Na górę
PostDodany: 29 cze 2013, 21:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Posty: 73
Lokalizacja: Szczecin
No niestety stary silniczek nie był sprawny, bo w ogóle nie reagował na sygnał ze sterownika - nawet jak wyciągnięte były zębatki, by pracował na sucho. Przelutowałem przewody, ale nadal nic to nie dało. Stąd szukam innego, który mogę wstawić zamiast starego. Niestety dokładnie taki jak mam ciężko dostać.


Na górę
PostDodany: 30 cze 2013, 15:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Posty: 165
Lokalizacja: Częstochowa
To lipa, ale może ktoś wymieniał i ma uszkodzony ze sprawnym silnikiem złożysz z dwóch zapytaj może ktoś posiada silniczki powinny być te same pewnie różnią się tylko krzywkami.

_________________
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne


Na górę
PostDodany: 01 lip 2013, 11:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Posty: 73
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale być może przyda się komuś w przyszłości:
Z tego co zauważyłem kluczowym numerem jeśli chodzi o identyfikację silniczka jest nr koło napis Magneti Marelli. Zdaje się, że znalazłem w necie drugą sztukę takiego silniczka jak mój pierwotny (patrząc po oznaczeniach i "ślimaku"). Numerem, który je odróżnia od innych silniczków z początkiem 0 132 801 154 jest właśnie to oznaczenie koło napisu Magneti Marelli, czyli w moim przypadku A.211.004.0.0.


Na górę
PostDodany: 02 sie 2013, 21:59 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sie 2013, 21:37
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Mam takie pytanie czy wie ktoś jak założyć z powrotem ten silniczek do którego przychodzą właśnie dwa bolce w ten ślimak? Jest instrukcja na forum jak to rozebrać i diagnozować ale mam problem ze złożeniem tego bo nie mogę trafić żeby mi te dwa bolce siadły w ślimaku.


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 16:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
Posty: 173
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8
A czy ktoś miał już do czynienia z napędem klapki recyrkulacji powietrza? Moja próbuje się podnieść ale nie daje rady, pójdzie w górę na ok 2 cm i opada.
Jak się dostać do tego napędu?

_________________
Pozdrawiam...
Lybra 1.8


Na górę
PostDodany: 15 paź 2013, 22:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Posty: 328
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Kolego promokator :)
Jeśli dobrze pamiętam to jest ta klapka co pozwala na "wejście" powietrza z zewnątrz.
1.Tak więc musisz odkręcic od strony pasażera pod kokpitem czarny sztywny materiał nad nogami pasażera(ma plastikowe nakrętki)
2.Potem musisz wykręcic cały schowek(troche śrubek jest)
I z tego co pamiętam,będziesz widział już ten cały napęd :)

Pewnie pękło Ci trzymanie klapki jak i u mnie z tym,że u mnie ciągle chce ją otwierać(i otwiera) albo ciągle zamykać(i zamyka) ale kręci dalej co pewien czas :D

_________________
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC


Na górę
PostDodany: 23 paź 2013, 12:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Posty: 326
Lokalizacja: Lublin
pawel1234 pisze:
Kolego promokator :)
Jeśli dobrze pamiętam to jest ta klapka co pozwala na "wejście" powietrza z zewnątrz.
1.Tak więc musisz odkręcic od strony pasażera pod kokpitem czarny sztywny materiał nad nogami pasażera(ma plastikowe nakrętki)
2.Potem musisz wykręcic cały schowek(troche śrubek jest)
I z tego co pamiętam,będziesz widział już ten cały napęd :)

Pewnie pękło Ci trzymanie klapki jak i u mnie z tym,że u mnie ciągle chce ją otwierać(i otwiera) albo ciągle zamykać(i zamyka) ale kręci dalej co pewien czas :D
A udało się komuś naprawić tą klapkę od obiegu zewnętrznego? U mnie też jest coś urwane.

_________________
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes


Na górę
PostDodany: 23 paź 2013, 13:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Posty: 328
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Musisz zobaczyć czy Ci silniczek w ogóle Ci działa...
Jak działa to git :)
Nie wiem czy ten silniczek ma czujnik położenia klapki czy nie ????
jeśli nie to wystarczy to skleić porządnie jakimś klejem(chociaż klej może być za słaby albo oddać do człowieka który klei plastik i powinien to skleić ;)

_________________
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC


Na górę
PostDodany: 31 gru 2013, 13:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
Posty: 173
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8
Dzięki za wskazówki, znalazłem prowizoryczne rozwiązanie i poczekam do wiosny. Auto mam pod chmurą więc jest trochę za zimno.
U mnie klapa recylkulacji nie może się podnieść i ciągle mam obieg zamknięty, co w zimie skutkuje tym, iż ciągle miałem zaparowane szyby. Więc tymczasowo zablokowałem tą klapkę w pozycji otwartej i tak muszę doczekać cieplejszych dni.

_________________
Pozdrawiam...
Lybra 1.8


Na górę
PostDodany: 20 paź 2018, 22:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 lip 2010, 19:48
Posty: 243
Lokalizacja: bydgoszcz
Witam
Odświeżam temat.
Klapkę nawiewu-cyrkulacja po wyjęciu filtra p.pyłkowego mogę swobodnie obracać- brak sztywnego połączenia z silniczkiem ?
Podczas jazdy słychać cykliczną pracę silniczka z okolicy schowka pasażera.Być może jest czujnik - wyłącznik krańcowy,który kończy pracę silniczka.
Czy podobny problem został już rozwiązany ?
Proszę o wskazówki jak dostać się do tego silniczka.

Pozdrawiam

Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 CF2

_________________
Lancia Lybra 2.4 JTD SW


Na górę
PostDodany: 21 paź 2018, 9:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1297
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Klapka napewno nie powinna się swobodnie obracać. Zapewne masz albo połamane tryby w silniczku albo ułamany kwadrat w klapce w który wchodzi ośka silniczka też kwadratowa. Wyłącznika krańcowego tam nie ma, panel mierzy nagły skok prądu pobieranego przez silnik po zamknieciu klapy i po tym wie kiedy ma go wyłączyć. U Ciebie jesli połączenie silnik - klapa jest zerwane to wiadomo że prąd nigdy nie wzrośnie do wartości przeciążenia. Cykliczna praca silniczka związana jest z samym klimatronikiem i czujnikiem jakości powietrza (tzw sztucznym nosem). Jesli masz czujnik zaparowania przedniej szyby obok lusterka wstecznego to on także stale wpływa na pozycję klapy obiegu. Na początku wyjąłbym silniczek (po prawej stronie obudowy wentylatora nad nogami pasażera) i go obejrzał. Jeśli on jest sprawny to szukaj drugiej klapy.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl