Lybra - doświetlanie zakrętów?

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?

Post autor: carincton » 10 sty 2014, 2:03

Dwa dni temu z przerażeniem w ostatniej chwili zauważyłem pieszego idącego w szarym ubraniu (siwym) poprawnie po lewej stronie jezdni po łuku wąskiej drogi. Przełączyłem na długie, bo inaczej pomyślałbym, że to drzewo, a w tym samym miejscu wypadło wymijanie samochodu jadącego z naprzeciwka. gdybym na sekundę odwróciło coś moją uwagę to pewnie bym pieszego przejechał.
W kappie światła mijania oryginalne słabo świecą, ciekawe jak się spisują bi-ksenony z końca produkcji?

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?

Post autor: Michor » 10 sty 2014, 3:30

burzacki pisze:Tylko polskie przepisy zabraniają montażu w taki sposób halogenów także dowód zabrany przy pierwszej kontroli..
Możesz rozwinąć myśl co jest niezgodne?
Bo z tego co ja wiem, to tylko jeżeli taki montaż zostanie uznane za "niebezpieczny"/"stwarzający zagrożenie".
Ostrych krawędzi nigdzie nie było- a samochód z tym zestawem przeszedł w miarę uczciwy przegląd (sprawdzanie elektryki podłączenia i homologacji lamp) i kilka kontroli drogowych (głównie właśnie spowodowanych tymi lampami).

Jedyny element niezgodny z prawem to była ilość światła generowana przez halogeny dalekosiężne.
(max w przepisach to chyba suma cechowania wszystkich lamp - 75, a u mnie było po 12,5 na fabryczne lampy + po 40 na każdy dalekosiężny)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

paskud
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 26 cze 2012, 12:54
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?

Post autor: paskud » 10 sty 2014, 7:44

W tym aucie wg. mnie lampy xenonowe są porażka. Ich skuteczność jest słaba bo jako światła mijania jeszcze jako tako świecą ale w przypadku użycia świateł drogowych jest dramat ze względu na drastyczne pogorszenie oświetlenia tuż przed autem. Efektem użycia świateł drogowych jest ograniczenie świetleniaz zakresu świateł mijania chyba o 70% bo palnik zmienia położenie względem odbłyśnika co powoduje zmianę geometrii a tym samy zmianę kąta padania promieni na drogę....

Awatar użytkownika
burzacki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 15 sty 2013, 17:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Jawiszowice

Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?

Post autor: burzacki » 10 sty 2014, 12:40

Michor pisze:
burzacki pisze:Tylko polskie przepisy zabraniają montażu w taki sposób halogenów także dowód zabrany przy pierwszej kontroli..
Możesz rozwinąć myśl co jest niezgodne?
Bo z tego co ja wiem, to tylko jeżeli taki montaż zostanie uznane za "niebezpieczny"/"stwarzający zagrożenie".
Ostrych krawędzi nigdzie nie było- a samochód z tym zestawem przeszedł w miarę uczciwy przegląd (sprawdzanie elektryki podłączenia i homologacji lamp) i kilka kontroli drogowych (głównie właśnie spowodowanych tymi lampami).

Jedyny element niezgodny z prawem to była ilość światła generowana przez halogeny dalekosiężne.
(max w przepisach to chyba suma cechowania wszystkich lamp - 75, a u mnie było po 12,5 na fabryczne lampy + po 40 na każdy dalekosiężny)
Więc tak.. odległość między halogenami od środka słupa światła to 60cm. A od krawędzi pojazdu min 25cm. Jak widać na zdjęciu Skody zastosowano 3 halogeny tak nie wolno w Polsce.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 12:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?

Post autor: Michor » 10 sty 2014, 13:29

burzacki pisze:
Michor pisze:
burzacki pisze:Tylko polskie przepisy zabraniają montażu w taki sposób halogenów także dowód zabrany przy pierwszej kontroli..
Możesz rozwinąć myśl co jest niezgodne?
Bo z tego co ja wiem, to tylko jeżeli taki montaż zostanie uznane za "niebezpieczny"/"stwarzający zagrożenie".
Ostrych krawędzi nigdzie nie było- a samochód z tym zestawem przeszedł w miarę uczciwy przegląd (sprawdzanie elektryki podłączenia i homologacji lamp) i kilka kontroli drogowych (głównie właśnie spowodowanych tymi lampami).

Jedyny element niezgodny z prawem to była ilość światła generowana przez halogeny dalekosiężne.
(max w przepisach to chyba suma cechowania wszystkich lamp - 75, a u mnie było po 12,5 na fabryczne lampy + po 40 na każdy dalekosiężny)
Więc tak.. odległość między halogenami od środka słupa światła to 60cm. A od krawędzi pojazdu min 25cm. Jak widać na zdjęciu Skody zastosowano 3 halogeny tak nie wolno w Polsce.
Niestety- polecam przeczytanie rozporządzenia jeszcze raz.
Światła DROGOWE mają być zamontowane cyt:
na długości:
z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu

na szerokości:
brak szczegółowych wymagań

na wysokości:
brak szczegółowych wymagań
to że jest ich 3- to jest niezgodne z PL przepisami bo drogowe mają być 2 lub 4 ale cyt:
ponadto jeśli pojazd jest wyposażony w 4 światła chowane, dopuszcza się 2 dodatkowe światła drogowe do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej
No i limit dot. ilości światła:
suma światłości wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż 30 000 cd i nie może przekraczać
225 000 cd.
Warunki zbliżone do tych o których mówisz mają światła mijania:
na długości:
jak w przypadku drogowych

na szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4)28) (nie
stosuje się to do motocykla i ciągnika)
Przypis 4)
Jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m, odległość ta może być zmniejszona do 400 mm.
Przypis 28)
Dla samochodów osobowych (kat. M1), ciężarowych i specjalnych (kat. N1) brak wymagań odnośnie do wzajemnej odległości tych świateł.

na wysokości:
500÷1200 mm
Zaś (dla zakończenia tematu) warunki montażu świateł

1) przeciwmgielnych:
na długości:
patrz światła drogowe.
na wysokości
nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło mijania; a dla samochodów osobowych (kat. M1) także nie wyżej niż 800 mm
na szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu
Maksymalna liczba - 2
Kolor - biały lub żółty selektywny (jedyne jeszcze dopuszczane światła o takiej barwie)

2) do jazdy dziennej:
na długości:
patrz światła drogowe
na wysokości:
nie mniej niż 250 mm nie więcej niż 1500mm
w szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7)

przypis 7): Jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m (1,4 m dla światła hamowania ?stop? i pozycyjnego tylnego ciągnika), odległość ta może być zmniejszona do 400 mm (dla ciągnika min. 500 mm).

Tak więc, są zamontowanie zasadniczo zgodnie z przepisami, poza tym że są 3 szt.
(no i pytanie jak z jasnością - czyli tematem cd wypisanym wcześniej).

Źródło:
Dz.U. 2013 poz. 951
Obwieszczenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia


EDIT:
z ciekawostek, polecam napaść nowe Clio z miarką i sprawdzić czy światła dzienne spełniają opisane wymogi montażowe (podpowiedź: nie:) ale i tak samochód dostał homologację w PL :P )
BMW E39 Touring - 4,4 V8

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?

Post autor: mjerzy » 10 sty 2014, 22:17

Wracając do tematu dyskusji zgodnej z tytułem postu: mam u siebie doświetlanie zakrętów realizowane na oryginalnych halogenach i efekt jest faktycznie dość słaby. Jedyny plus to,, follow me home" którym steruje ten sam dołożony moduł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”