Dwa dni temu z przerażeniem w ostatniej chwili zauważyłem pieszego idącego w szarym ubraniu (siwym) poprawnie po lewej stronie jezdni po łuku wąskiej drogi. Przełączyłem na długie, bo inaczej pomyślałbym, że to drzewo, a w tym samym miejscu wypadło wymijanie samochodu jadącego z naprzeciwka. gdybym na sekundę odwróciło coś moją uwagę to pewnie bym pieszego przejechał.
W kappie światła mijania oryginalne słabo świecą, ciekawe jak się spisują bi-ksenony z końca produkcji?
Lybra - doświetlanie zakrętów?
Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?
Możesz rozwinąć myśl co jest niezgodne?burzacki pisze:Tylko polskie przepisy zabraniają montażu w taki sposób halogenów także dowód zabrany przy pierwszej kontroli..
Bo z tego co ja wiem, to tylko jeżeli taki montaż zostanie uznane za "niebezpieczny"/"stwarzający zagrożenie".
Ostrych krawędzi nigdzie nie było- a samochód z tym zestawem przeszedł w miarę uczciwy przegląd (sprawdzanie elektryki podłączenia i homologacji lamp) i kilka kontroli drogowych (głównie właśnie spowodowanych tymi lampami).
Jedyny element niezgodny z prawem to była ilość światła generowana przez halogeny dalekosiężne.
(max w przepisach to chyba suma cechowania wszystkich lamp - 75, a u mnie było po 12,5 na fabryczne lampy + po 40 na każdy dalekosiężny)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:54
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?
W tym aucie wg. mnie lampy xenonowe są porażka. Ich skuteczność jest słaba bo jako światła mijania jeszcze jako tako świecą ale w przypadku użycia świateł drogowych jest dramat ze względu na drastyczne pogorszenie oświetlenia tuż przed autem. Efektem użycia świateł drogowych jest ograniczenie świetleniaz zakresu świateł mijania chyba o 70% bo palnik zmienia położenie względem odbłyśnika co powoduje zmianę geometrii a tym samy zmianę kąta padania promieni na drogę....
- burzacki
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 sty 2013, 17:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Jawiszowice
Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?
Więc tak.. odległość między halogenami od środka słupa światła to 60cm. A od krawędzi pojazdu min 25cm. Jak widać na zdjęciu Skody zastosowano 3 halogeny tak nie wolno w Polsce.Michor pisze:Możesz rozwinąć myśl co jest niezgodne?burzacki pisze:Tylko polskie przepisy zabraniają montażu w taki sposób halogenów także dowód zabrany przy pierwszej kontroli..
Bo z tego co ja wiem, to tylko jeżeli taki montaż zostanie uznane za "niebezpieczny"/"stwarzający zagrożenie".
Ostrych krawędzi nigdzie nie było- a samochód z tym zestawem przeszedł w miarę uczciwy przegląd (sprawdzanie elektryki podłączenia i homologacji lamp) i kilka kontroli drogowych (głównie właśnie spowodowanych tymi lampami).
Jedyny element niezgodny z prawem to była ilość światła generowana przez halogeny dalekosiężne.
(max w przepisach to chyba suma cechowania wszystkich lamp - 75, a u mnie było po 12,5 na fabryczne lampy + po 40 na każdy dalekosiężny)
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 12:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?
Niestety- polecam przeczytanie rozporządzenia jeszcze raz.burzacki pisze:Więc tak.. odległość między halogenami od środka słupa światła to 60cm. A od krawędzi pojazdu min 25cm. Jak widać na zdjęciu Skody zastosowano 3 halogeny tak nie wolno w Polsce.Michor pisze:Możesz rozwinąć myśl co jest niezgodne?burzacki pisze:Tylko polskie przepisy zabraniają montażu w taki sposób halogenów także dowód zabrany przy pierwszej kontroli..
Bo z tego co ja wiem, to tylko jeżeli taki montaż zostanie uznane za "niebezpieczny"/"stwarzający zagrożenie".
Ostrych krawędzi nigdzie nie było- a samochód z tym zestawem przeszedł w miarę uczciwy przegląd (sprawdzanie elektryki podłączenia i homologacji lamp) i kilka kontroli drogowych (głównie właśnie spowodowanych tymi lampami).
Jedyny element niezgodny z prawem to była ilość światła generowana przez halogeny dalekosiężne.
(max w przepisach to chyba suma cechowania wszystkich lamp - 75, a u mnie było po 12,5 na fabryczne lampy + po 40 na każdy dalekosiężny)
Światła DROGOWE mają być zamontowane cyt:
to że jest ich 3- to jest niezgodne z PL przepisami bo drogowe mają być 2 lub 4 ale cyt:na długości:
z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu
na szerokości:
brak szczegółowych wymagań
na wysokości:
brak szczegółowych wymagań
No i limit dot. ilości światła:ponadto jeśli pojazd jest wyposażony w 4 światła chowane, dopuszcza się 2 dodatkowe światła drogowe do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej
Warunki zbliżone do tych o których mówisz mają światła mijania:suma światłości wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż 30 000 cd i nie może przekraczać
225 000 cd.
Zaś (dla zakończenia tematu) warunki montażu światełna długości:
jak w przypadku drogowych
na szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4)28) (nie
stosuje się to do motocykla i ciągnika)
Przypis 4)
Jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m, odległość ta może być zmniejszona do 400 mm.
Przypis 28)
Dla samochodów osobowych (kat. M1), ciężarowych i specjalnych (kat. N1) brak wymagań odnośnie do wzajemnej odległości tych świateł.
na wysokości:
500÷1200 mm
1) przeciwmgielnych:
Maksymalna liczba - 2na długości:
patrz światła drogowe.
na wysokości
nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło mijania; a dla samochodów osobowych (kat. M1) także nie wyżej niż 800 mm
na szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu
Kolor - biały lub żółty selektywny (jedyne jeszcze dopuszczane światła o takiej barwie)
2) do jazdy dziennej:
na długości:
patrz światła drogowe
na wysokości:
nie mniej niż 250 mm nie więcej niż 1500mm
w szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7)
przypis 7): Jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m (1,4 m dla światła hamowania ?stop? i pozycyjnego tylnego ciągnika), odległość ta może być zmniejszona do 400 mm (dla ciągnika min. 500 mm).
Tak więc, są zamontowanie zasadniczo zgodnie z przepisami, poza tym że są 3 szt.
(no i pytanie jak z jasnością - czyli tematem cd wypisanym wcześniej).
Źródło:
Dz.U. 2013 poz. 951
Obwieszczenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
EDIT:
z ciekawostek, polecam napaść nowe Clio z miarką i sprawdzić czy światła dzienne spełniają opisane wymogi montażowe (podpowiedź: nie:) ale i tak samochód dostał homologację w PL )
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Lybra - doświetlanie zakrętów?
Wracając do tematu dyskusji zgodnej z tytułem postu: mam u siebie doświetlanie zakrętów realizowane na oryginalnych halogenach i efekt jest faktycznie dość słaby. Jedyny plus to,, follow me home" którym steruje ten sam dołożony moduł.