Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
- Imię: adam
- Lokalizacja: szczecin
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Dzieki za info napisałem do niego.
Z tym ze mechanior mi powiedział ze jak wałek jest przestawiony to następny czujnik też spali.
Nie wiem ile w tym prawdy.
Z tym ze mechanior mi powiedział ze jak wałek jest przestawiony to następny czujnik też spali.
Nie wiem ile w tym prawdy.
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Według mnie to tak nie działa. Czujnik tylko odbiera impulsy jak się wałek obraca. Jak rozrząd jest przestawiony to powinien pojawić się błąd w ECU bo nie zgrywa się czujnik wału i wałka rozrządu. Ale czujnik się nie spali.adams1142 pisze:Dzieki za info napisałem do niego.
Z tym ze mechanior mi powiedział ze jak wałek jest przestawiony to następny czujnik też spali.
Nie wiem ile w tym prawdy.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
- Imię: adam
- Lokalizacja: szczecin
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
mi się tez tak wydaje. spróbuje przestawić rozrząd o jeden ząbek do przodu albo do tylu może to coś poprawi.
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Wałek przestawiony o 180 stopni,spali następny czujnik..... Proponuję Ci szybką zmianę mechanika bo to co napisałeś budzi strach o Twój samochód
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Idąc tym tropem czujnik działa poprawnie jak jest wszystko sprawne, jak jest coś przestawione to czujnik się pali. To po co ten czujnik- gratulacje za teorię!
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 5:46 przez mjerzy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Brak synchronizacji czujnika wałka i cpw skutkuje wyświetleniem kontrolki check i kontrolki silnika.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
- Imię: adam
- Lokalizacja: szczecin
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Witam ponownie. Nie bylem obecny ponieważ nie było mnie w kraju.
W przyszły piątek mam zamiar wymieniać czujnik położenia walka rozrządu tak jak komp wskazał ze jest uszkodzony.
W znajomym sklepie nowy kosztował mnie będzie 110zl nowy, wszędzie wołali 250-300zl.
W związku z tym mam pytanie odnośnie ustawienia walków.
W jakiej pozycji powinny być walki według oznaczeń?
Moze jakiś schemacik?
Z góry dziękuje.
W przyszły piątek mam zamiar wymieniać czujnik położenia walka rozrządu tak jak komp wskazał ze jest uszkodzony.
W znajomym sklepie nowy kosztował mnie będzie 110zl nowy, wszędzie wołali 250-300zl.
W związku z tym mam pytanie odnośnie ustawienia walków.
W jakiej pozycji powinny być walki według oznaczeń?
Moze jakiś schemacik?
Z góry dziękuje.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Tylko na blokady wałków. Inaczej nie polecam. Przerabiałem temat ustawionego rozrządu bez wspomnianych blokad. Pisałem o tym na forum.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
- Imię: adam
- Lokalizacja: szczecin
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
no właśnie podobno rozrząd był niedawno wymieniany i pewnie to na oko stad ten brak mocy może któryś wałek jest przestawiony. w piątek wymienię czujnik i zobaczę co to dało jeżeli mocy nie odzyska trzeba będzie ustawić walki.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Skoro rozrząd mieniany bez blokad to ja najpierw ustawiłbym go prawidłowo, odpaliłbym autko i dopiero wtedy odczytał błędy bo możesz nie mieć dobrej synchronizacji i będzie błąd czujnika wałka wywalało.
Ale to tylko przy przestawionym wałku wydechowym bo ssący nie ma czujnika.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Ale to tylko przy przestawionym wałku wydechowym bo ssący nie ma czujnika.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
- Imię: adam
- Lokalizacja: szczecin
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
witam ponownie. chciałem zakończyć ten smutny temat rozrządu. kupiłem czujnik 250zl bosch wymieniłem ale rozrządu już ustawić nie potrafię. wiec przyjechał mechanik z wizyta domowa wczoraj ustawił rozrząd na blokadach. dzisiaj rano wszystko pięknie lancia odzyskała moc lecz nie długo się cieszyłem. po jakiejś godzinie jazdy zaczęło stukać w silniku po paru minutach silnik stanął. zblokował się. bylem w dużym warsztacie po poradę remont 2200zl. szlif głowicy gniazda zaworowe uszczelniacze zawory i to jeżeli tłoki są cale.
szkoda rozbierać auta na części wiec mam wybór albo remontować choć trochę dużo wychodzi albo drugi silnik tyle ze wolał bym 2,0.
szkoda rozbierać auta na części wiec mam wybór albo remontować choć trochę dużo wychodzi albo drugi silnik tyle ze wolał bym 2,0.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
Nie za dużo gratów do podmiany? Musiałbyś mieć całego dawcę bo oprócz silnika trzeba wymienić sporo elektryki a i skrzynia może być inna. Jak skrzynia to i sprzęgło także mocowania napędu i półosie. Do tego kluczyki bo immo inne. Jak kluczyki to i zamki i stacyjka. Chyba że pastylkę przełożysz ale jest to operacja obarczona sporym ryzykiem niepowodzenia.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
A jeśli jednak zdecydujesz się na swap to mógłbym kilka gratów od starego silnika odkupić.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
- Imię: adam
- Lokalizacja: szczecin
Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza
magik trochę przestraszył się i zabrał auto żeby zobaczyć co się stało.
zobaczymy co teraz wyczaruje ma czas do Świąt.
zobaczymy co teraz wyczaruje ma czas do Świąt.