Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

adams1142
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
Imię: adam
Lokalizacja: szczecin

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: adams1142 » 31 paź 2014, 20:44

Dzieki za info napisałem do niego.
Z tym ze mechanior mi powiedział ze jak wałek jest przestawiony to następny czujnik też spali.
Nie wiem ile w tym prawdy.

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: grigor » 31 paź 2014, 21:18

adams1142 pisze:Dzieki za info napisałem do niego.
Z tym ze mechanior mi powiedział ze jak wałek jest przestawiony to następny czujnik też spali.
Nie wiem ile w tym prawdy.
Według mnie to tak nie działa. Czujnik tylko odbiera impulsy jak się wałek obraca. Jak rozrząd jest przestawiony to powinien pojawić się błąd w ECU bo nie zgrywa się czujnik wału i wałka rozrządu. Ale czujnik się nie spali.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

adams1142
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
Imię: adam
Lokalizacja: szczecin

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: adams1142 » 31 paź 2014, 21:27

mi się tez tak wydaje. spróbuje przestawić rozrząd o jeden ząbek do przodu albo do tylu może to coś poprawi.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: Zielony » 02 lis 2014, 10:22

Wałek przestawiony o 180 stopni,spali następny czujnik..... Proponuję Ci szybką zmianę mechanika bo to co napisałeś budzi strach o Twój samochód :!:
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: mjerzy » 02 lis 2014, 11:05

Idąc tym tropem czujnik działa poprawnie jak jest wszystko sprawne, jak jest coś przestawione to czujnik się pali. To po co ten czujnik- gratulacje za teorię!
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 5:46 przez mjerzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: Pawcio78 » 02 lis 2014, 22:42

Brak synchronizacji czujnika wałka i cpw skutkuje wyświetleniem kontrolki check i kontrolki silnika.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

adams1142
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
Imię: adam
Lokalizacja: szczecin

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: adams1142 » 15 lis 2014, 17:48

Witam ponownie. Nie bylem obecny ponieważ nie było mnie w kraju.
W przyszły piątek mam zamiar wymieniać czujnik położenia walka rozrządu tak jak komp wskazał ze jest uszkodzony.
W znajomym sklepie nowy kosztował mnie będzie 110zl nowy, wszędzie wołali 250-300zl.
W związku z tym mam pytanie odnośnie ustawienia walków.
W jakiej pozycji powinny być walki według oznaczeń?
Moze jakiś schemacik?
Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: Pawcio78 » 15 lis 2014, 19:33

Tylko na blokady wałków. Inaczej nie polecam. Przerabiałem temat ustawionego rozrządu bez wspomnianych blokad. Pisałem o tym na forum.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

adams1142
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
Imię: adam
Lokalizacja: szczecin

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: adams1142 » 15 lis 2014, 19:40

no właśnie podobno rozrząd był niedawno wymieniany i pewnie to na oko stad ten brak mocy może któryś wałek jest przestawiony. w piątek wymienię czujnik i zobaczę co to dało jeżeli mocy nie odzyska trzeba będzie ustawić walki.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: Pawcio78 » 15 lis 2014, 20:51

Skoro rozrząd mieniany bez blokad to ja najpierw ustawiłbym go prawidłowo, odpaliłbym autko i dopiero wtedy odczytał błędy bo możesz nie mieć dobrej synchronizacji i będzie błąd czujnika wałka wywalało.
Ale to tylko przy przestawionym wałku wydechowym bo ssący nie ma czujnika.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

adams1142
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
Imię: adam
Lokalizacja: szczecin

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: adams1142 » 06 gru 2014, 23:08

witam ponownie. chciałem zakończyć ten smutny temat rozrządu. kupiłem czujnik 250zl bosch wymieniłem ale rozrządu już ustawić nie potrafię. wiec przyjechał mechanik z wizyta domowa wczoraj ustawił rozrząd na blokadach. dzisiaj rano wszystko pięknie lancia odzyskała moc lecz nie długo się cieszyłem. po jakiejś godzinie jazdy zaczęło stukać w silniku po paru minutach silnik stanął. zblokował się. bylem w dużym warsztacie po poradę remont 2200zl. szlif głowicy gniazda zaworowe uszczelniacze zawory i to jeżeli tłoki są cale.
szkoda rozbierać auta na części wiec mam wybór albo remontować choć trochę dużo wychodzi albo drugi silnik tyle ze wolał bym 2,0.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: Pawcio78 » 07 gru 2014, 8:26

Nie za dużo gratów do podmiany? Musiałbyś mieć całego dawcę bo oprócz silnika trzeba wymienić sporo elektryki a i skrzynia może być inna. Jak skrzynia to i sprzęgło także mocowania napędu i półosie. Do tego kluczyki bo immo inne. Jak kluczyki to i zamki i stacyjka. Chyba że pastylkę przełożysz ale jest to operacja obarczona sporym ryzykiem niepowodzenia.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: Pawcio78 » 07 gru 2014, 8:28

A jeśli jednak zdecydujesz się na swap to mógłbym kilka gratów od starego silnika odkupić.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

adams1142
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2014, 20:26
Imię: adam
Lokalizacja: szczecin

Re: Lybra 1.8 16v - samodiagnoza

Post autor: adams1142 » 12 gru 2014, 17:22

magik trochę przestraszył się i zabrał auto żeby zobaczyć co się stało.
zobaczymy co teraz wyczaruje ma czas do Świąt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”