Witam. Od jakiegoś czasu podejrzewałem słabe ładowanie, ale w natłoku problemów i zdarzeń wyszło mi to z pamięci. Nie świeci się kontrolka, auto pracuje normalnie itp. itd.
Chodzi o to, że z dmuchawą na wolnych obrotach mam ledwo ponad 13V, a na światłach z grającym audio ( nie Bose ) mam 13V, a nawet momentami poniżej.
Nie wiem, czy to szczotki, czy regulator i cokolwiek zajrzeć będę mógł w piątek ( o ile dostanę urlop ), lub w sobotę.
Czy szczotki, regulator pasują od np. Kappy, Marea i Bravo z 2.0 20V i czy szczotki są z regulatorem, czy obie rzeczy są częściami odrębnymi. Nie bardzo mogę znaleźć konkretne i wiarygodne informacje w sieci jak teraz siedzę.
Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Częstochowa
Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie
Lancia Lybra 2.0 LX
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie
Musisz namierzyć jaki masz numer alternatora... Bez tego nic nie zrobisz możesz mieć Boscha a może być Marelli a oba maja inne regulatory...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie
proponuje wyciągnąć i oddać do zakładu, sprawdzą co i jak, co juz dogorywa i zrobią pewnie od ręki ewentunie za pare godzin. Oddawalem swój rok temu w Krakowie i za kompletną regeneracje tj, szczotki, szczotkotrzymacz, tulejki, łożyska, itp zapłaciłem 180zl. Spokój na lata.
Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie
Na wolnych obrotach i przy dużym obciążeniu to nie wiem czy nawet nowy alternator wyrobi...
Na początek sprawdziłbym kable przyłączeniowe i masowe, może to wystarczy?
Na początek sprawdziłbym kable przyłączeniowe i masowe, może to wystarczy?
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie
Parę alternatorów już robiłem ( pełna regeneracja, łożyska, szczotki, bieżnie itp. itd ), jak i rozruszników i nie jest mi to obce, ale obecnie nie mam czasu nawet w niego zajrzeć. Dzisiaj dopiero się dowiedziałem, że dostałem wolny piątek i dopiero wtedy będę mógł coś zdziałać. Codziennie pracuję i zanim wrócę jest 17-18, a po powrocie druga robota z przerwami ( zaraz znowu wracam popracować ).
Z katalogu wypluło regulator Magneti Marelli i ma być na piątek. Mam nadzieję, że uda się wydłubać regulator na wzór.
Nie ma bata, żeby tak kulał alternator na wolnych. Na większych obrotach także było mierzone.
Napięcia mierzone na samym altku, a i kable były poprawiane przy nowym audio.
Z katalogu wypluło regulator Magneti Marelli i ma być na piątek. Mam nadzieję, że uda się wydłubać regulator na wzór.
Nie ma bata, żeby tak kulał alternator na wolnych. Na większych obrotach także było mierzone.
Napięcia mierzone na samym altku, a i kable były poprawiane przy nowym audio.
Lancia Lybra 2.0 LX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie
Alternator już zrobiony. Popierniczył się regulator i całość została wymieniona na oryginał Magnetti Marelli w dobrej cenie. Szczotek było jeszcze w cholerę.
Komutator miał minimalne rowki i łożyska także były bez zarzutu. Dla tego wymieniłem tylko wadliwą część.
Szkoda tylko że regulator jest na 14V, a nie 14,4V
Ładowanie obecnie 13,9V z drobnymi z włączonym nawiewem oraz ICS ( włączone MUTE ). Po włączeniu świateł spada na 13,8V zaraz po włączeniu i w momencie wzrasta na 13,85V
Teraz mam inny problem z tylną wycieraczką. Jakiś ch.... na parkingu pod pracą ręcznie przestawił mi tylną wycieraczkę z pozycji spoczynkowej w pozycję na lweą stronę, za połową szyby, ale to na inny temat.
Komutator miał minimalne rowki i łożyska także były bez zarzutu. Dla tego wymieniłem tylko wadliwą część.
Szkoda tylko że regulator jest na 14V, a nie 14,4V
Ładowanie obecnie 13,9V z drobnymi z włączonym nawiewem oraz ICS ( włączone MUTE ). Po włączeniu świateł spada na 13,8V zaraz po włączeniu i w momencie wzrasta na 13,85V
Teraz mam inny problem z tylną wycieraczką. Jakiś ch.... na parkingu pod pracą ręcznie przestawił mi tylną wycieraczkę z pozycji spoczynkowej w pozycję na lweą stronę, za połową szyby, ale to na inny temat.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2016, 13:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie "h" tylko "ch"!!!
Powód: Nie "h" tylko "ch"!!!
Lancia Lybra 2.0 LX