Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie

Post autor: gawior » 28 cze 2016, 22:04

Witam. Od jakiegoś czasu podejrzewałem słabe ładowanie, ale w natłoku problemów i zdarzeń wyszło mi to z pamięci. Nie świeci się kontrolka, auto pracuje normalnie itp. itd.
Chodzi o to, że z dmuchawą na wolnych obrotach mam ledwo ponad 13V, a na światłach z grającym audio ( nie Bose ) mam 13V, a nawet momentami poniżej.

Nie wiem, czy to szczotki, czy regulator i cokolwiek zajrzeć będę mógł w piątek ( o ile dostanę urlop ), lub w sobotę.

Czy szczotki, regulator pasują od np. Kappy, Marea i Bravo z 2.0 20V i czy szczotki są z regulatorem, czy obie rzeczy są częściami odrębnymi. Nie bardzo mogę znaleźć konkretne i wiarygodne informacje w sieci jak teraz siedzę.
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie

Post autor: Johnny » 29 cze 2016, 5:46

Musisz namierzyć jaki masz numer alternatora... Bez tego nic nie zrobisz możesz mieć Boscha a może być Marelli a oba maja inne regulatory...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie

Post autor: Tofik » 29 cze 2016, 8:00

proponuje wyciągnąć i oddać do zakładu, sprawdzą co i jak, co juz dogorywa i zrobią pewnie od ręki ewentunie za pare godzin. Oddawalem swój rok temu w Krakowie i za kompletną regeneracje tj, szczotki, szczotkotrzymacz, tulejki, łożyska, itp zapłaciłem 180zl. Spokój na lata.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie

Post autor: volf » 29 cze 2016, 10:17

Na wolnych obrotach i przy dużym obciążeniu to nie wiem czy nawet nowy alternator wyrobi...
Na początek sprawdziłbym kable przyłączeniowe i masowe, może to wystarczy?
KAPPA TDS & JTD

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie

Post autor: gawior » 29 cze 2016, 20:41

Parę alternatorów już robiłem ( pełna regeneracja, łożyska, szczotki, bieżnie itp. itd ), jak i rozruszników i nie jest mi to obce, ale obecnie nie mam czasu nawet w niego zajrzeć. Dzisiaj dopiero się dowiedziałem, że dostałem wolny piątek i dopiero wtedy będę mógł coś zdziałać. Codziennie pracuję i zanim wrócę jest 17-18, a po powrocie druga robota z przerwami ( zaraz znowu wracam popracować ).

Z katalogu wypluło regulator Magneti Marelli i ma być na piątek. Mam nadzieję, że uda się wydłubać regulator na wzór.

Nie ma bata, żeby tak kulał alternator na wolnych. Na większych obrotach także było mierzone.
Napięcia mierzone na samym altku, a i kable były poprawiane przy nowym audio.
Lancia Lybra 2.0 LX

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.0 20v - bardzo słabe ładowanie

Post autor: gawior » 02 lip 2016, 17:50

Alternator już zrobiony. Popierniczył się regulator i całość została wymieniona na oryginał Magnetti Marelli w dobrej cenie. Szczotek było jeszcze w cholerę.
Komutator miał minimalne rowki i łożyska także były bez zarzutu. Dla tego wymieniłem tylko wadliwą część.
Szkoda tylko że regulator jest na 14V, a nie 14,4V

Ładowanie obecnie 13,9V z drobnymi z włączonym nawiewem oraz ICS ( włączone MUTE ). Po włączeniu świateł spada na 13,8V zaraz po włączeniu i w momencie wzrasta na 13,85V

Teraz mam inny problem z tylną wycieraczką. Jakiś ch.... na parkingu pod pracą ręcznie przestawił mi tylną wycieraczkę z pozycji spoczynkowej w pozycję na lweą stronę, za połową szyby, ale to na inny temat.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2016, 13:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie "h" tylko "ch"!!!
Lancia Lybra 2.0 LX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”