Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Witam
Mam taki problem iż, wymieniałem ostatnio plastiki w moim aucie z powodu lepienia się (dość częsty przypadek) no i przy wymianie 'tunelu' potrzebny był demontaż, że tak nazwę - dolnej osłony pod kierownicą, ponieważ dwie śrubki od tego tunelu były przysłonięte ową obudową. Okazało się, że ściągnięcie tej obudowy nie jest wcale takie proste i trochę było z tym szarpania przy ściąganiu i zakładaniu. Po skręceniu wszystkiego, odpalam zapłon i pojawia się CODE na tablicy rozdzielczej....auto nie zapala, jednakże rozrusznik chodzi. Myślałem może, że to błąd, bo akumulator był podłączony, a te kabelki w okolicach kierownicy były ruszane, jednak po podłączeniu komputera do diagnozowania i usuwania błędów, nic nie wykryto. Wtyczka od immo z tego co widać jest podłączona, bezpieczniki i przekaźniki były sprawdzane i są w porządku. Czy byłby ktoś w stanie określić prawdopodobny powód i jak sobie z tym poradzić? Dodam, ze awaryjnie silnika nie odpale, gdyż nie posiadam kodu.
Pozdrawiam
Mam taki problem iż, wymieniałem ostatnio plastiki w moim aucie z powodu lepienia się (dość częsty przypadek) no i przy wymianie 'tunelu' potrzebny był demontaż, że tak nazwę - dolnej osłony pod kierownicą, ponieważ dwie śrubki od tego tunelu były przysłonięte ową obudową. Okazało się, że ściągnięcie tej obudowy nie jest wcale takie proste i trochę było z tym szarpania przy ściąganiu i zakładaniu. Po skręceniu wszystkiego, odpalam zapłon i pojawia się CODE na tablicy rozdzielczej....auto nie zapala, jednakże rozrusznik chodzi. Myślałem może, że to błąd, bo akumulator był podłączony, a te kabelki w okolicach kierownicy były ruszane, jednak po podłączeniu komputera do diagnozowania i usuwania błędów, nic nie wykryto. Wtyczka od immo z tego co widać jest podłączona, bezpieczniki i przekaźniki były sprawdzane i są w porządku. Czy byłby ktoś w stanie określić prawdopodobny powód i jak sobie z tym poradzić? Dodam, ze awaryjnie silnika nie odpale, gdyż nie posiadam kodu.
Pozdrawiam
Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
uszkodziłeś pętlę od immo ( jest przy stacyjce ), zakładam, że po przekręceniu kluczyka dioda na zegarach od immo nie gaśnie, niestety nie pomogę z rozwiązaniem problemu ale poszukaj bo gdzieś kiedyś rzucił mi się w oczy podobny problem po demontażu dolnej osłony kolumny
Ps. ja bym zdjął jeszcze raz osłonę i dokładnie obejrzał stacyjkę i co tam się zadziało
Ps. ja bym zdjął jeszcze raz osłonę i dokładnie obejrzał stacyjkę i co tam się zadziało
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Dodam, że razem z ikonką CODE pali sie także Check Engine, ale to podobno na tym samym ECU leci.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Tak jak mówisz, dioda CODE pali się ciągle oraz check engine.goldixll pisze:uszkodziłeś pętlę od immo ( jest przy stacyjce ), zakładam, że po przekręceniu kluczyka dioda na zegarach od immo nie gaśnie, niestety nie pomogę z rozwiązaniem problemu ale poszukaj bo gdzieś kiedyś rzucił mi się w oczy podobny problem po demontażu dolnej osłony kolumny
Ps. ja bym zdjął jeszcze raz osłonę i dokładnie obejrzał stacyjkę i co tam się zadziało
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Najlepiej do operacji ściągania obudowy kierownicy jest jej demontaż.
Na forum były opisane takie prace, np. przy dołożeniu tempomatu.
Bez tego można uszkodzić przy szarpaniu jakiś kabel /układ/.
Proponuję rozebrać obudowę i wnikliwe oglądnięcie efektu wcześniejszych prac.
Na forum były opisane takie prace, np. przy dołożeniu tempomatu.
Bez tego można uszkodzić przy szarpaniu jakiś kabel /układ/.
Proponuję rozebrać obudowę i wnikliwe oglądnięcie efektu wcześniejszych prac.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Jak pisze goldixll pętla immo do obejrzenia/wymiany. Bardzo łatwo ją uszkodzić a znajduje się wokół stacyjki. Napewno natkniesz się na nią po zdjęciu obudowy kierownicy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Pawcio78 pisze:Jak pisze goldixll pętla immo do obejrzenia/wymiany. Bardzo łatwo ją uszkodzić a znajduje się wokół stacyjki. Napewno natkniesz się na nią po zdjęciu obudowy kierownicy.
A w jakiej cenie jest taka pętla i czy łatwo ją dostać wgl?
Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Szukaj na allegro, olx pod hasłem Lybra immo Nr katalogowy tej pętli to 46771301 . Pętla wpięta jest do modułu za bezpiecznikami (lewa dolna str deski) Pogmeraj przy tej swojej, może coś odgiołeś i pętla nie "widzi" kluczyka
tu masz jeszcze do poczytania http://www.www.forum.lanciapolska.org/v ... 99&t=34117
podane są wartości oporu dla tej pętli, nawet z tego co piszą pasuje od cienkiego
tu masz jeszcze do poczytania http://www.www.forum.lanciapolska.org/v ... 99&t=34117
podane są wartości oporu dla tej pętli, nawet z tego co piszą pasuje od cienkiego
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)
Dzięki wielkie za wszelkie informację. Po wymianie pętli code zniknęło Teraz tylko bezpiecznie założyć obudowę i można śmigać!