Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Tomek Em
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)

Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: Tomek Em » 30 paź 2016, 20:13

Witam :)

Mam taki problem iż, wymieniałem ostatnio plastiki w moim aucie z powodu lepienia się (dość częsty przypadek) no i przy wymianie 'tunelu' potrzebny był demontaż, że tak nazwę - dolnej osłony pod kierownicą, ponieważ dwie śrubki od tego tunelu były przysłonięte ową obudową. Okazało się, że ściągnięcie tej obudowy nie jest wcale takie proste i trochę było z tym szarpania przy ściąganiu i zakładaniu. Po skręceniu wszystkiego, odpalam zapłon i pojawia się CODE na tablicy rozdzielczej....auto nie zapala, jednakże rozrusznik chodzi. Myślałem może, że to błąd, bo akumulator był podłączony, a te kabelki w okolicach kierownicy były ruszane, jednak po podłączeniu komputera do diagnozowania i usuwania błędów, nic nie wykryto. Wtyczka od immo z tego co widać jest podłączona, bezpieczniki i przekaźniki były sprawdzane i są w porządku. Czy byłby ktoś w stanie określić prawdopodobny powód i jak sobie z tym poradzić? Dodam, ze awaryjnie silnika nie odpale, gdyż nie posiadam kodu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: goldixll » 30 paź 2016, 20:20

uszkodziłeś pętlę od immo ( jest przy stacyjce ), zakładam, że po przekręceniu kluczyka dioda na zegarach od immo nie gaśnie, niestety nie pomogę z rozwiązaniem problemu ale poszukaj bo gdzieś kiedyś rzucił mi się w oczy podobny problem po demontażu dolnej osłony kolumny

Ps. ja bym zdjął jeszcze raz osłonę i dokładnie obejrzał stacyjkę i co tam się zadziało
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Tomek Em
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)

Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: Tomek Em » 30 paź 2016, 20:47

Dodam, że razem z ikonką CODE pali sie także Check Engine, ale to podobno na tym samym ECU leci.

Tomek Em
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)

Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: Tomek Em » 30 paź 2016, 20:49

goldixll pisze:uszkodziłeś pętlę od immo ( jest przy stacyjce ), zakładam, że po przekręceniu kluczyka dioda na zegarach od immo nie gaśnie, niestety nie pomogę z rozwiązaniem problemu ale poszukaj bo gdzieś kiedyś rzucił mi się w oczy podobny problem po demontażu dolnej osłony kolumny

Ps. ja bym zdjął jeszcze raz osłonę i dokładnie obejrzał stacyjkę i co tam się zadziało
Tak jak mówisz, dioda CODE pali się ciągle oraz check engine.

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: zygmunt1 » 31 paź 2016, 8:04

Najlepiej do operacji ściągania obudowy kierownicy jest jej demontaż.
Na forum były opisane takie prace, np. przy dołożeniu tempomatu.
Bez tego można uszkodzić przy szarpaniu jakiś kabel /układ/.
Proponuję rozebrać obudowę i wnikliwe oglądnięcie efektu wcześniejszych prac.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: Pawcio78 » 31 paź 2016, 8:32

Jak pisze goldixll pętla immo do obejrzenia/wymiany. Bardzo łatwo ją uszkodzić a znajduje się wokół stacyjki. Napewno natkniesz się na nią po zdjęciu obudowy kierownicy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Tomek Em
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)

Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: Tomek Em » 31 paź 2016, 11:09

Pawcio78 pisze:Jak pisze goldixll pętla immo do obejrzenia/wymiany. Bardzo łatwo ją uszkodzić a znajduje się wokół stacyjki. Napewno natkniesz się na nią po zdjęciu obudowy kierownicy.

A w jakiej cenie jest taka pętla i czy łatwo ją dostać wgl?

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: goldixll » 31 paź 2016, 12:31

Szukaj na allegro, olx pod hasłem Lybra immo :) Nr katalogowy tej pętli to 46771301 . Pętla wpięta jest do modułu za bezpiecznikami (lewa dolna str deski) Pogmeraj przy tej swojej, może coś odgiołeś i pętla nie "widzi" kluczyka

tu masz jeszcze do poczytania http://www.www.forum.lanciapolska.org/v ... 99&t=34117

podane są wartości oporu dla tej pętli, nawet z tego co piszą pasuje od cienkiego 8-O
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Tomek Em
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)

Re: Lybra 2.4 JTD - CODE (immobilizer)

Post autor: Tomek Em » 03 lis 2016, 17:39

Dzięki wielkie za wszelkie informację. Po wymianie pętli code zniknęło :D Teraz tylko bezpiecznie założyć obudowę i można śmigać! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”