Strona 1 z 1

Lybra 1.9 JTD - błąd P0480 P0481/immo U1600/brak połączenia z ECU

: 24 maja 2017, 11:06
autor: meqqex
Serwus
Mam problem. Wyskoczyły mi 3 błędy.

Zaczęło się od tego że klima znów nie działa więc zacząłem sprawdzać po kolei bezpieczniki i przekaźniki te przed aku.
Prace poszły od wyjęcia przekaźnika BITRON 12V 30A nr 46520412 (mniejszy czerwony) i podmiany na drugi jednak nie mogłem go wyciągnąć od razu zatem podważyłem go neonówką i doszło do zwarcia (iskra) ponieważ końcówka neonówki połączyła piny nr 85 i 87.

Zaznaczam, że kluczyki były w stacyjce ale na 100% zapłon był wyłączony.

Skutkiem tego wyskoczyły mi błędy:

U1600 Immobilizer / Wysoki sygnał / Krytyczny
błąd U1600.jpg
P0480 Przekaźnik wentylatora 1 / Brak sygnału / Krytyczny / Kontrolka ZAŁ
błąd wentylatora 1.jpg

P0480 Przekaźnik wentylatora 2 / Brak sygnału / Krytyczny / Kontrolka ZAŁ
błąd wentylatora 2.jpg
Na co najmniej 8 prób połączenia FESem i tylko 3 razy udało mi się nawiązać połączenie z autem aby na bieżąco sprawdzać czy moje działania przynoszą skutek. Obecnie bark komunikacji z autem :-(

Auto kręci nie odpala. Nie świeci się i nie mryga CODE świeci za to kontrolka silnika. Mam problem z podłączeniem się do ECU.
błąd ECU.jpg

Na dodatek w poszukiwaniu spalonych bezpieczników przeżyłem mały szok gdyż w bezpiecznikach głównych na aku był nadpalony na jednej odnodze bezpiecznik 60A w miejscu zaznaczyłem na czerwono.
bezpieczniki.JPG
uwalony bezpiecznik.jpg
NR 6 to MAXI – FUSE: zasilanie elektrowentylatorów chłodnicy silnika (wersje 1.6 z klimatyzacją – 1.9 jtd – 2.4 jtd)

Obecnie bezpieczniki sprawdzone i spalony wymieniony jak również wymieniłem przekaźniki. BITRONA 46520419 (czarny) i BITRON 46520412 (czerwony)
Auto kręci nie odpala. Nie świeci się i nie mryga CODE świeci za to kontrolka silnika. Mam problem z podłączeniem się do ECU.

Proszę o jakieś sugestie. Ewentualnie czy rozbrojenie/wyłączenie Immo może pomóc przy odpaleniu auta?

Re: Lybra 1.9 błąd P0480 P0481 oraz immo U1600 brak połączenia z ECU

: 24 maja 2017, 19:32
autor: meqqex
Problem rozwiązany:

1. Wymieniłem bezpiecznik nad akumulatorem 60A
2. Wymieniłem przekaźniki BITRON nr 46520419 i 46520412
3. Wymieniłem spalony bezpiecznik od CODE 10A umiejscowiony w podszybiu (zaznaczony w żółtym kółku na foto poniżej)
4. Dopiero 3cia instalacja programu FES i instalacja na inny port COM pozwoliła na połączenie z ECU.
4. Skasowałem błędy.

Proszę o informację czy ktoś wie jaki przekaźnik jest do miejsca zaznaczonego w pomarańczowym kółku poniżej na foto ? ? ?
IMG_20170524_170410.jpg