Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
Jak w temacie, musze wymienic plyn hamulcowy i moze warto zalac 5.1 FERODO zamiast DOT 4.0 ?
Poradzcie
Poradzcie
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
- mechanik
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 06 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: warszawa konstancin
Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
nie warto dot 5 jest do bardzo ostrej sportowej jazdy trzeba go wymieniac co pol roku
kappa 2.4jtd
Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
Prawdopodobnie sie gotowal, musze tez znalesc jakies rozsadne klocki -pewnie Ferrodo (wymieniam tez przewody ale na fabryczne, obecne sa troche wysluzone)
Wymiana co pol roku to jeszcze nie tragedia, w kazdy razie 5.1 nabylem i bede testowac
Wymiana co pol roku to jeszcze nie tragedia, w kazdy razie 5.1 nabylem i bede testowac
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
U mnie dot5 po jakis 2-3 miechach stracil wlasnosci i zachowywal sie jak dot4
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
Jakie wlasnosci?"DeviLL" pisze:U mnie dot5 po jakis 2-3 miechach stracil wlasnosci i zachowywal sie jak dot4
źródło: cuoresportivo.plObecnie na rynku dostępnych jest kilka rodzajów płynów hamulcowych: DOT 3, DOT 4, DOT 5 i DOT 5.1.
DOT 5.1 może byś stosowany zamiennie z DOT 4. Natomiast DOT 5 TYLKO do układów hamulcowych do tego przystosowanych - rozpuszcza uszczelki i miękkie przewody, możliwe są wżery w pompie, uszkodzenie zacisków, itd. DOT 5 to zupełnie inny płyn hamulcowy niż DOT 5.1!
DOT 4 to specyfikacja wymagająca temperatury wrzenia co najmniej 210 stopni na sucho i 170 stopni po zawilgoceniu. DOT 5 to już 260 stopni na sucho (silikon nie jest higroskopijny - płynów DOT 5 się nie wymienia, są wieczne). DOT 5.1 to specyfikacja mająca wydłużyć *trwałość* płynu, nie jego parametry robocze - coś "jakby" odpowiednik DOT 5. Temperatury wrzenia w specyfikacji 5.1 są nieznacznie wyższe niż dla DOT 4, odporność na zawilgocenie jest za to większa.
Ogólnie nie jest prawdą, że DOT 5/5.1 jest lepszy od DOT 4.
Dla przykładu Castrol SRF (DOT 4) ma temperaturę wrzenia 270 stopni na mokro i 310 na sucho i jest praktycznie najlepszym płynem dostępnym w sklepie - ale jego trwałość jest dość niska (wymiana co 18 miesięcy). Zresztą akurat SRF jest sporo droższy niż typowe 5.1.
Jeśli nie mamy układu hamulcowego dostosowanego do płynów DOT 5 (a nie mamy) to kolejność jest taka (od "najlepszego" do "najgorszego" rozwiązania):
- wyczynowe DOT 4 (Castrol SRF, AP Racing 600, Motul Racing), są najdroższe, trzeba je często zmieniać,
- DOT 5.1 - bardziej odporne na zawilgocenie, tańsze, ale mające niższe temperatury wrzenia niż topowe DOT-4,
- "zwykłe" DOT 4 (fiatowska Tutela na ten przykład).
DOT 3 to już płyny niesyntetyczne. Jeśli w instrukcji wspominają o DOT 3/DOT 4 to w zasadzie nie powinno być problemów z zastosowaniem DOT 5.1, chociaż jest to nieco ryzykowne - zwłaszcza w starszych autach (DOT 5.1 jest jednak trochę bardziej agresywny niż DOT 4).
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
On nie pisalal o DOT5 lecz 5.1. Przeczytaj moze moj cytat z Couresportivo."mechanik" pisze:nie warto dot 5 jest do bardzo ostrej sportowej jazdy trzeba go wymieniac co pol roku
Czy warto/mozna stosowac plyn hamulcowy DOT 5.1
OK, dzieki Tomek, wlasciwie plyn ktory nabylem to
MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID
100% syntetyczny płyn do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł DOT 5.1 NON-SILICONE BASE
Bardzo wysoki punkt wrzenia 270°C
Wszystkie rodzaje hydraulicznych hamulców i sprzęgieł.
Zgodny z zaleceniami producentów dotyczącymi DOT 5.1, DOT 4 i DOT 3.
Płyn specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z ABS.
WŁASNOŚCI:
DOT 5.1 NON SILICON BASE & DOT 4 & DOT 3 - SAE J 1703. Wysoki punkt wrzenia na mokro (185°C), wyższy niż w płynach klasy DOT 4 i DOT 3 pozwala na dłuższe użytkowanie tego produktu. Płyny DOT3/DOT 4 i DOT 5.1 mają zdolność do absorbowania wilgoci z powietrza co obniża ich punkt wrzenia a w konsekwencji bezpieczeństwo.
Punkt wrzenia na mokro jest reprezentatywny dla płynu po jednym roku użytkowania.
Specjalnie zaprojektowany do systemów ABS. Lepkość (820 centypauzów w -40°C) niższa niż w płynach hamulcowych klasy DOT 4 i DOT 3 umożliwia łatwiejszy przepływ płynu w mikrozaworach systemów ABS.
Doskonale neutralny dla uszczelnień stosowanych w układach hamulcowych. Właściwości antykorozyjne.
MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID
100% syntetyczny płyn do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł DOT 5.1 NON-SILICONE BASE
Bardzo wysoki punkt wrzenia 270°C
Wszystkie rodzaje hydraulicznych hamulców i sprzęgieł.
Zgodny z zaleceniami producentów dotyczącymi DOT 5.1, DOT 4 i DOT 3.
Płyn specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z ABS.
WŁASNOŚCI:
DOT 5.1 NON SILICON BASE & DOT 4 & DOT 3 - SAE J 1703. Wysoki punkt wrzenia na mokro (185°C), wyższy niż w płynach klasy DOT 4 i DOT 3 pozwala na dłuższe użytkowanie tego produktu. Płyny DOT3/DOT 4 i DOT 5.1 mają zdolność do absorbowania wilgoci z powietrza co obniża ich punkt wrzenia a w konsekwencji bezpieczeństwo.
Punkt wrzenia na mokro jest reprezentatywny dla płynu po jednym roku użytkowania.
Specjalnie zaprojektowany do systemów ABS. Lepkość (820 centypauzów w -40°C) niższa niż w płynach hamulcowych klasy DOT 4 i DOT 3 umożliwia łatwiejszy przepływ płynu w mikrozaworach systemów ABS.
Doskonale neutralny dla uszczelnień stosowanych w układach hamulcowych. Właściwości antykorozyjne.
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0