Lybra 1.9 JTD - zwiększenie mocy

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
haha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 26 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wejherowo/Warszawa

Lybra 1.9 JTD - zwiększenie mocy

Post autor: haha » 20 gru 2007, 8:54

Tak się zastanawiam libry z tym samym silnikiem występują w rożnych mocach jak to włosi zrobili ? zmieniając mapę czy stopień doładowanie i ciśnienie wtrysku ?
Chodzi mi o to że potem można dokonać tuningu takiej jednostki o kolejne konie? np power boxem tylko tak mi się jakoś wydaje że tuningować juz tuningowany silnik to trochę niebezpieczne dla autka.
Zastanawiam się bo mam lybrę 1,9 JTD 110 konną i chciałbym ja zawirusować - wiem że w moim przypadku nie powinno być problemów ale co z takimi lybrami 2,4 JTD 150 Km czy one się nadają do tuningu?

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra-roznica w mocy II

Post autor: kartonik » 20 gru 2007, 9:20

"haha" pisze:Tak się zastanawiam libry z tym samym silnikiem występują w rożnych mocach jak to włosi zrobili ? zmieniając mapę czy stopień doładowanie i ciśnienie wtrysku ?
105, 110 i 115 to bardzo podobne silniki rozniace sie glownie turbina i jakimis pomniejszymi elementami.
"haha" pisze:Chodzi mi o to że potem można dokonać tuningu takiej jednostki o kolejne konie? np power boxem tylko tak mi się jakoś wydaje że tuningować juz tuningowany silnik to trochę niebezpieczne dla autka.
A jaki to tuning ze 105 do 115 :wink: Smieszny i udaloby sie go zapewne wykonac usuwajac katalizator, wstawiajac inny wydech itp. Bez zadnej ingerencji elektronicznej. 10 KM sam mozesz sobie zafundowac w garazu. Zreszta profesjonalny tuner powie Ci, jaki jest bezpieczny przyrost KM i Nm dla Twojego auta.
"haha" pisze:Zastanawiam się bo mam lybrę 1,9 JTD 110 konną i chciałbym ja zawirusować - wiem że w moim przypadku nie powinno być problemów ale co z takimi lybrami 2,4 JTD 150 Km czy one się nadają do tuningu?
Podstawa, to przyjechac na hamownie i na tuning sprawnym samochodem. Nikt go nie zacznie "poprawiac", jesli na hamowni wyjdzie 90 KM z Twoich 110. Zeby pomiary i praca przy aucie byly mile i satysfakcjonujace klienta, nalezaloby wymienic wszystkie plyny ustrojowe, filtry i zalac auto najlepszym paliwem. Ja zamierzam zawirusowac auto tuz po wymianie rozrzadu, sprzegla i przeplywomierza. Wtedy samochod bedzie "najnowszy" i bedzie najdluzej znosil modyfikacje.
W opinii tunerow jtd to dobry silnik do tuningu, ale sa lepsze. Ze 110 KM, tak strzelam, ze 125-130 KM zrobi sie samym programem przez zlacze diagnostyczne. Ze 150 KM spokojnie 175-180 KM. Pamietaj jednak o tym, ze dislem nie jezdzi sie moca, tylko momentem obrotowym. I wazniejszy jest przebieg obu parametrow w obrotach silnika niz ich maksymalne wartosci. A i tak najwiekszy wplyw na szybkosc auta ma jego kierownik :wink:

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra-roznica w mocy II

Post autor: Simon » 20 gru 2007, 13:55

wprawdzie to o alfie
ale silniki te same
masz dokładnie rozpisane co się zmieniło
:link:

jesli chodzi o 1.9
to różnica między 110 a 115 jest niewielka
natomiast 105 to w tym przypadku "inna epoka" - miała jeszcze turbine ze stałą geometrią. Turbina ze zmienną geometrią daje lepszy moment obrotowy już od niższych obrotów.
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

haha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 26 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wejherowo/Warszawa

Lybra-roznica w mocy II

Post autor: haha » 20 gru 2007, 14:10

A tak ten link to już widziałem, różnica miedzy 2,4 130KM a 150 KM chyba nie wynika ze zmiany sprężarki i intercoolera, Ale może się mylę.
Wiem że mój silnik nie jest tak wysilony i można go podkręcać z czego się ciesze. Byłoby fajnie gdyby ktoś mógł mi podać numery VIN do poszczególnych wersji silnikowych 2,4 to można by w sprawdzić co tak na prawdę zmieniono. Czy po prostu jest to modyfikacja map a co za tym idzie kolejne modyfikacje czyli chip tuning są trochę mówiąc kolokwialnie do D bo będą się poruszały daleko po za bezpiecznym marginesem dla części samochodu (sprężarka, aparatura wtryskowa). Mowa w tedy o bezpiecznym chip tuningu to zawracanie gitary - zwalanie potem winy za uszkodzenia na zbyt silna nogę kierowcy mija się z prawdą.

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra-roznica w mocy II

Post autor: Simon » 20 gru 2007, 14:16

Tak, w 2.4 od początku była zmienna geometria. W 2giej generacji zmienił się chyba układ wtryskowy więc pewnie mapy też.

Ale nie bój nic.
Wiele osób bez problemu podciągało 150 do 170KM.
Bardziej powinieneś bać sie o wytrzymałość sprzęgła niż o wtryski.
Jeśli nie będzie Cię kusić żeby zaoszczędzić 200 zł i zrobisz to w solidnym warsztacie to myślę że nie będzie z autem większych problemów.
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”