Prisma/Delta SPI autotest komputera + foto
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Prisma/Delta SPI autotest komputera + foto
Dotyczy silników z wtryskiem jednopunktowym SPI sterowane jednostką centralną. Nie mając examinera można wykonać wstępne diagnozowanie uszkodzeń czujników, przerw lub zwarć. Należy zlokalizować gniazdo do podłączenia zewnętrznego examinera, przy wyłączonym zapłonie zewrzeć drucikiem końcówki A+B i włączyć zapłon. Kontrolka SPI zacznie migać w/g kodu. Opisy usterek w tabelce tutaj
Jak dostać się do gniazda komputera? Zdjąć zaślepkę:
Oraz odnaleźć końcówkę o takim wyglądzie:
Jak dostać się do gniazda komputera? Zdjąć zaślepkę:
Oraz odnaleźć końcówkę o takim wyglądzie:
Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, 21:55 przez romlen, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Prisma/Delta SPI autotest komputera
Hello
I have Lancia Delta -92 and some days ago a SPI light came on, from this forum I found this ECU fault codes and the way how to read them, but I have
little problem I don´t understand polish. So I would be very thankful if somebody translates this text above.
I have Lancia Delta -92 and some days ago a SPI light came on, from this forum I found this ECU fault codes and the way how to read them, but I have
little problem I don´t understand polish. So I would be very thankful if somebody translates this text above.
Prisma/Delta SPI autotest komputera
kto przetłumaczy post Romlena na angielski? a dokładnie kody usterek
Prisma/Delta SPI autotest komputera
It concerns the engines with singlepoint SPI controlled by central unit. Without having an examiner you can perform a simple diagnosis of the damaged sensors, interruptions and short-circuits. You have to locate the socket to connect the external examiner, by ignition turned off clench the ends A+B and then turn on the ignition. SPI indicator will start flashing according to the code."mat" pisze:Hello
I have Lancia Delta -92 and some days ago a SPI light came on, from this forum I found this ECU fault codes and the way how to read them, but I have
little problem I don´t understand polish. So I would be very thankful if somebody translates this text above.
1st picture: How to get to the computer socket? Take off the lid
3rd picture: and find the end looking like this:
As for the attached picture click here:
In the SPI system, into the memory of the central device there were insterted the failure codes of the system.
This makes the check of the system easier.
Before checking you have to connect the contacts of the control-lamp to the ends of the turned on ignition switch (look at the picture).
Codes:
1-2=no error registered
1-4=short-circuit in engine temperature sensor
1-5=opened circuit of the engine temperature sensor
2-1=damaged sensor of the position of the throttle
2-2=damaged sensor of the position of the throttle
2-3= damaged sensor of the air temperature
2-5= damaged sensor of the air temperature
3-3= damaged sensor of the absolute pressure
3-4=damaged sensor of the absolute pressure
4-2=a damage in the ignition system
5-1=damaged central steering device
5-2=damaged central steering device
5-5=damaged central steering device
In order to remove some failure codes from the memory of the central steering device you have to disconnect the battery (accumulator) for at least 10 seconds.
All clear? Any questions?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2006, 22:01 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Prisma/Delta SPI autotest komputera
brawo i dzięki , 1 post i w jakim stylu
Prisma/Delta SPI autotest komputera
hehe, nie ma sprawy"Blash" pisze:brawo i dzięki , 1 post i w jakim stylu
btw witam wszystkich forumowiczow
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Prisma/Delta SPI autotest komputera
Zauwazylem jedna niescislosc ...multipoint SPI...
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Prisma/Delta SPI autotest komputera
oh shit, faktycznie, juz poprawilem, dzieki"mario09" pisze:Zauwazylem jedna niescislosc ...multipoint SPI...
There was a mistake at the beginnig."mat" pisze:Thank you very much Biaggi
Was: "It concerns the engines with multipoint SPI" and should be: "It concerns the engines with singlepoint SPI".
That's what happens when you do it in haste
Prisma/Delta SPI autotest komputera
mozna prosic o odswiwezenie tematu? niestety, nie jestemj w stanie zobaczyc ani fotek ani tabelki z usterkami...
bede bardzo wdzieczny.
bede bardzo wdzieczny.