Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Ara » 02 lut 2008, 23:27

Co sądzicie o włożeniu dodatkowego tłumika zamiast katalizatora w Delcie gt i.e.? Ogólnie myślałem o włożeniu strumienicy, ale z wywiadu dowiedziałem się o braku jakichkolwiek korzyści z posiadania takiego elementu :? . Katalizatora już i tak nie mam, natomiast po rozmowie z gościem od tłumików dostałem propozycję wstawienia właśnie dodatkowego tłumika. Nie wiem czy się na to decydować i nie mam pojęcia jakich korzyści w parametrach pracy silnika się spodziewać.

Tu mam pytanie, czy ktoś już robił u siebie takie modyfikację, a jeżeli tak, to jakie konsekwencje poniosę decydując się na montaż? W końcu katalizator zabiera pewną część mocy, więc napewno tłumik też, a nie o to mi chodzi 8) .

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Windforce » 03 lut 2008, 0:31

Hmmm ogolnie to bedziesz mial problem z przegladem...
Chyba ze masz znajomego diagnoste...

Co do mocy to.. hmm nie wiem ile zabiera katalizator a ile tlumik ale jezeli problem z przegladem zalatwiszto lepiej wspawac rure... zawsze ten kon czy dwa wiecej :P
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Cossi86 » 03 lut 2008, 7:57

Kiedyś jak wstawiłem rure zamiast katalizatora to bardzo rezonowało. Pokusiłem się o wstawienie długiego tłumika przelotowego.Rezonans zniknął ale nadal było głośniej niż wcześniej. Jednak katalizator ma spore właściwości wyciszające.
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Ara » 03 lut 2008, 12:07

U mnie głośno jest niesamowicie. Faktem jest że w wydechu są dziury (ale dopiero za pierwszym tłumikiem), a dźwięk jest taki, jakby w ogóle był przedmuch za kolektorem :? .
Jak będzie wyglądała charakterystyka silnika? Tak w przybliżeniu. Czy bardzo spadną osiągi?

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Cossi86 » 03 lut 2008, 14:58

"Ara" pisze:U mnie głośno jest niesamowicie. Faktem jest że w wydechu są dziury (ale dopiero za pierwszym tłumikiem), a dźwięk jest taki, jakby w ogóle był przedmuch za kolektorem :? .
Jak będzie wyglądała charakterystyka silnika? Tak w przybliżeniu. Czy bardzo spadną osiągi?
Ja bym proponował założyć cały seryjny wydech i zamaist kata tłumik przelotowy .
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Jacek » 03 lut 2008, 15:06

Witam,
włączę się z Themą, ale doświadczyłem tego samego.
W Themci 3,0V6 jest dwustopniowy katalizator który rozpierd : cenzura : łem na wystającej studzience.
Po wysypaniu potłuczonego kata silnik minimalnie głośniej chodzi i jakby lepiej ale na przeglądzie nikt się nie dopieprza -skład spalin jest w normie.
Stanowczo odradzam wstawienie rury -będzie problem na przeglądzie, a jeżeli chcesz wstawić tłumik to tylko przelotowy i w obudowie symulującej katalizator.
PZDR. :D
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: bogdan » 03 lut 2008, 15:21

W swoich themach też nie mam katalizatora (środka), może trochę delikatnie dudni, ale to delikatnie.
TYLKO L A N C I A

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Nat » 03 lut 2008, 18:43

"Windforce" pisze:Hmmm ogolnie to bedziesz mial problem z przegladem...
Chyba ze masz znajomego diagnoste...
Mój papa wyciął kata w Escorcie i bez problemu przechodzi przeglądy.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: kretekpodnietek » 03 lut 2008, 22:27

ja nie wycinałem go, tylko przebiłem na wylot, nie był zapchany tylko tak dla pewności. nie czuje wielkiej różnicy mocy. praktycznie wcale, głośniej też bardzo nie chodzi.

Katalizator zazwyczaj zapycha sie gdy silnik bierze olej, bo zaprojektowany jest z zapasem żeby nie tłumił silnika.

a co do przeglądu, przechodzi, jedyne co to stężenie chlorków sie podniosło, no i reszta wartości ale minimalnie.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Ara » 03 lut 2008, 23:31

W tych deltach swojego czasu nie było w serii kata. Więc chyba zdecyduję się na przelotowy w jego miejsce :wink: .
W każdym razie jeszcze przed i po będe odwiedzał hamownie, więc będe miał pełen obraz sytuacji i napewno "po wszystkiemu już" zdam odpowiednią relację. 8)

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: WojtekZ » 04 lut 2008, 21:02

Wawalenie kata w GTie daje zauważalny przyrost mocy - przerabiałem to.Hałas u mnie nie był duży , powstawał jedynie niewielki rezonans.Musisz jednak się nastawić , że seryjny tłumik końcowy pociągnie góra przez miesiąc.Całość spalin uderza wtedy tylko w niego a on jest skonstruowany do współdziałania z katalizatorem.Ja wyciąłem górną część puszki , wybebeszyłem środek i wspawałem rurę przelotową.Następnie przyspawałem z powrotem wyciętą górę i zamalowałem tak , że wszystko wyglądało tak jak ma być.Jedynie emisja spalin pewnie wzrosła.Nie wiem czy był to zbieg okoliczności ale krótko po tym zabiegu zaczęły się u mnie kłopoty z wolnymi obrotami , których wcześniej nie miałem (silnik krokowy działał poprawnie) z tym ,że tak jak pisałem tłumik końcowy się rozleciał i to być może też mogło mieć jakiś wpływ na te obroty - przynajmniej tak mi sugerowano.Nie wiem co było po wymianie tłumika końcowego bo w takim stanie ją sprzedałem.
Podsumowując : autko zaczęło chodzić naprawdę lepiej ale gdybym miał wycinać dobrego kata to nigdy bym tego nie zrobił. Ty i tak musisz coś wykombinować.

Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: Ara » 05 lut 2008, 19:43

Na początku przyszłego tygodnia jadę zrobić wydech. Już jestem prawie pewien, że zamiast kata będzie rura 8) . Co do końcowego, to jeszcze zobaczymy kiedy się wysypie. :D

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Delta - Tłumol zamiat Katalizatora... Czy jest sens?

Post autor: evo » 05 lut 2008, 22:24

"Ara" pisze:Na początku przyszłego tygodnia jadę zrobić wydech. Już jestem prawie pewien, że zamiast kata będzie rura 8) . Co do końcowego, to jeszcze zobaczymy kiedy się wysypie. :D
Z teori i praktyki:
jeśli auto ma sondę lambda i obowiązują cię przepisy z katem to najlepiej aby wydech był jak seria lub kat aftermarket lub najlepiej sportowy 100szczelin/cal, ale drogo.
2ga możliwość to montaż odpowiednio dobranego tłumika absorbcyjnego w miejscu kata-powinno zachować dobrą charakterystykę silnika i głośnośc na poziomie serii.
wstawienie rury odradzam :!: w aucie seryjnym, jeśli mocno przerabiany silnik to wydech potrzebny jest i tak inny.
to tyle z tych kombinacji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”