punto - Kłopot z odpaleniem auta

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

punto - Kłopot z odpaleniem auta

Post autor: Windforce » 14 lut 2008, 16:36

Ja nie pisalem o akumultorze... tylko o rozruszniku...

I jak z twoim problemem? Wyjasnilo sie cos do konca?
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
INTEGRALE
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 833
Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Sanok

punto - Kłopot z odpaleniem auta

Post autor: INTEGRALE » 14 lut 2008, 16:59

"Windforce" pisze: I jak z twoim problemem? Wyjasnilo sie cos do konca?

Więc tak, włożyliśmy inny akumulator, autko zapaliło od strzału, gdy silnik chodził zmierzyliśmy napięcie na klemach, wynosiło ono 13,8.
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

punto - Kłopot z odpaleniem auta

Post autor: Bany » 14 lut 2008, 20:25

"Pepto" pisze:No wo gule komputer wariuje jak sie zapili z popychlu. Taki rozruch jest niewłaściwy/niebezpieczny dla każdego auta z elektronicznie sterowanym zapłonem i wtryskiem.
Ciekawe w jaki sposób komputer poznaje że silnik napędzają koła a nie rozrusznik :roll:


''Najpierw sobie poczytaj nt. zapalania silników na pych potem się wypowiadaj.
Najbardziej cierpi katalizator i nie chodzi tu o przeskakiwanie ząbków na pasku''

Jak juz mamy pilnować sie tych bzdur wyczytanych z instrukcji obslugi to tam jest napisane że z prawie każdym problemem mamy sie zgłosić do ASO :!:

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

punto - Kłopot z odpaleniem auta

Post autor: igrek » 14 lut 2008, 20:35

"Bany" pisze:
"Pepto" pisze:No wo gule komputer wariuje jak sie zapili z popychlu. Taki rozruch jest niewłaściwy/niebezpieczny dla każdego auta z elektronicznie sterowanym zapłonem i wtryskiem.
Ciekawe w jaki sposób komputer poznaje że silnik napędzają koła a nie rozrusznik :roll:


''Najpierw sobie poczytaj nt. zapalania silników na pych potem się wypowiadaj.
Najbardziej cierpi katalizator i nie chodzi tu o przeskakiwanie ząbków na pasku''

Jak juz mamy pilnować sie tych bzdur wyczytanych z instrukcji obslugi to tam jest napisane że z prawie każdym problemem mamy sie zgłosić do ASO :!:
Dokładnie :D
Nie bić nowy jestem :)
Jazda po A4- moja praca :)
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

punto - Kłopot z odpaleniem auta

Post autor: wega » 14 lut 2008, 21:03

Fragment artykułu z "Auto Świata":
"Podczas próby rozruchu, zanim auto "zaskoczy", niespalona benzyna trafia do układu wydechowego. Po uruchomieniu silnika dochodzi do wypalania lub nawet eksplozji paliwa w katalizatorze, co w wielu przypadkach może prowadzić do jego zniszczenia."
Obrazek

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

punto - Kłopot z odpaleniem auta

Post autor: bolek » 14 lut 2008, 21:10

"wega" pisze:Fragment artykułu z "Auto Świata":
"Podczas próby rozruchu, zanim auto "zaskoczy", niespalona benzyna trafia do układu wydechowego (...)
Podobnie zresztą jak podczas niemiłosiernego kręcenia rozrusznikiem. Czasami auto z padniętą baterią czy rozrusznikiem zapala na pych po 2-3 metrach i myślę, że straty w katalizatorze (zakładając, że jest) są do pominięcia w takim przypadku,

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

punto - Kłopot z odpaleniem auta

Post autor: Windforce » 15 lut 2008, 3:14

heh wlasnie skad komputer wie ze ze to nie rozrusznik napedza...

Z teg oco wiem beznyna potrzebuje ok 100 obrotow/min zeby silnik zapalil (diesel ok 200) wiec jak na popych rozpedzic auto i dac na 2gi bieg (zalezy jak duzy silnik) to spokojnie odpali po metrze.

Nieraz zapalalem... nawet diesla czego nie powinno sie robic... ale mus to mus :)
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”