Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
- Lokalizacja: Żary
- Kontakt:
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
Witam wszystkich. Interesuje mnie sposób na docieranie silnika po szlifie wału i wymianie panewek (główne i korbowodowe). Jeśli ktoś miał z tym do czynienie to proszę o odpowiedz. pozdrawiam
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
witam
Ja to aktualnie przerabiam, a dokładnie od sześciu dni. Mechanik zasugerował aby:
1. Rano po odpaleniu silnika poczekać 1-2min, potem można ruszać, najlepiej bez gazu, na ssaniu. Generalnie starać się nie przekraczać 1500obr. aż wskazówka temp. podniesie się nad 50 stopni.
2. Jak wskazówka temp. podniesie się nad 50 stopni można jeździć do 2000 tyś.
3. Po nagrzaniu silnika tzn. powyżej 70 stopni jeździć max. 2500 obr/min.
I tak przez około 500-1000 km.
Ja mam Kappę 2.0 20V.
Życzę cierpliwości bo jeżdżenie jak taksówkarz Takim autkiem po prostu wnerwia.
Ja to aktualnie przerabiam, a dokładnie od sześciu dni. Mechanik zasugerował aby:
1. Rano po odpaleniu silnika poczekać 1-2min, potem można ruszać, najlepiej bez gazu, na ssaniu. Generalnie starać się nie przekraczać 1500obr. aż wskazówka temp. podniesie się nad 50 stopni.
2. Jak wskazówka temp. podniesie się nad 50 stopni można jeździć do 2000 tyś.
3. Po nagrzaniu silnika tzn. powyżej 70 stopni jeździć max. 2500 obr/min.
I tak przez około 500-1000 km.
Ja mam Kappę 2.0 20V.
Życzę cierpliwości bo jeżdżenie jak taksówkarz Takim autkiem po prostu wnerwia.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
Wega ma Racje i nie ma nic do dodania, najczęsciej silnik psuje sie przez katowanie na zimnym, olej jest gęsty i nie smaruje odpowiednio wszystkich mijesc
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
Hmm to silnik sie dociera po szlifie walu ? A coz tam docierac , jesli wal to hmm ...
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
dociera się, dociera. ale taka jazda na emeryta nie przynosi nic dobrego silnikowi poza złym spasowaniem części.
mnie uczono, że najpierw silnik powinien pochodzić 4-5 razy po 15 minut po prostu, na luzie na postoju, potem przez 200-300km powinno się nie przekraczać 2000obr, potem co kolejne 200-300km trzeba zwiększać maksymalne osiągane obroty o 1000-1500 i tak do końca skali. no i za każdym razem po odpaleniu poczekać przed ruszeniem, aż się silnik nagrzeje do tych 70st. aha, i nie deptać gazu w podłogę, tylko naciskać go tyle, ile silnik potrzebuje.
metoda sprawdzona na 5 silnikach, z których każdy po takim docieraniu trzymał parametry przez następne 100tkm swojego życia.
mnie uczono, że najpierw silnik powinien pochodzić 4-5 razy po 15 minut po prostu, na luzie na postoju, potem przez 200-300km powinno się nie przekraczać 2000obr, potem co kolejne 200-300km trzeba zwiększać maksymalne osiągane obroty o 1000-1500 i tak do końca skali. no i za każdym razem po odpaleniu poczekać przed ruszeniem, aż się silnik nagrzeje do tych 70st. aha, i nie deptać gazu w podłogę, tylko naciskać go tyle, ile silnik potrzebuje.
metoda sprawdzona na 5 silnikach, z których każdy po takim docieraniu trzymał parametry przez następne 100tkm swojego życia.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
jazda do 2000 tys obraotów na dotarciu wału? to morderstwo przy zmianie biegu i meczeniu silnika niskimi obrotami panewki przenosza najwieksze obciazenia... powinno sie jezdzic bez gwałtownych przyspieszeń po rannym odpaleniu zaczekac az sie troche silnik zagrzeje i dopiero jechac starac sie nie przekraczać 4000 obr i nie schoddzic ponizej 2000,jezdzic w miare dynamicznie a nie zadne emeryckie jazdy silnik musi miec obroty bo tylko wtedy ma prawidłowe smarowanie ktore zaczyna sie od 2000 obr ponizej tej wartosci cisnienie oleju spada ponizej 4 bar.
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
Małe sprostowanie. Ja wymieniałem wszystkie panewki, na korbowodzie i wałku głównym oraz pierścienie tłokowe.
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
taki jest problem z docieraniem. każdy ma swoją teorię, a która jest dobra? nikt nie potrafi tego rozsądzić..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
też popieram 2000 do 4000 obr/min
każda nawet stara książka mówi: nie kręcić wysoko ale NIE JEŹDZIĆ NA ZBYT NISKICH !!!
("Poradnik kierowcy" 1949 / "Książka obsługi Fiat 125p" 1973 / "fiat Palio/Siena" 1999 i parę innych z mojej biblioteczki ...)
i też popieram rozgrzać silnik na postoju do ~65 st C
każda nawet stara książka mówi: nie kręcić wysoko ale NIE JEŹDZIĆ NA ZBYT NISKICH !!!
("Poradnik kierowcy" 1949 / "Książka obsługi Fiat 125p" 1973 / "fiat Palio/Siena" 1999 i parę innych z mojej biblioteczki ...)
i też popieram rozgrzać silnik na postoju do ~65 st C
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Lancia Thema 3.0 V6 - docieranie po szlifie
Skoro pierscienie zmieniane to trza docierac , wazne jest operowanie przepustnica , bo mozna dojsc do 4-5tys ale nie na pelnym bucie Niektorzy robia tak ze pierwsze 100-200km robia lekko ,zmiana oleju i filtra i potem z 1000km krecac wyzej i zmiana oleju/filtra i potem juz normalnie