Witam,
Wadliwa praca sprzęgła i, w konsekwencji, utrudnione przełączanie biegów, spowodowane są prawdopodobnie uszkodzeniem pompy hydraulicznego sterowania sprzęgłem. Zacinająca się i przepuszczająca pompa "przytrzymuje" pedał hamulca, nie pozwalając na powrót po zwolnieniu nacisku, a naciskana nie wytwarza właściwego ciśnienia koniecznego do uruchomienia wysprzęglika i rozłączenia sprzęgła.
Czym to jest spowodowane? Nie wymienianiem płynu hamulcowego (a powinien być wymieniany co 2 lata). Płyn ten "lubi" wchłaniać wodę, która pogarsza jego właściwości, a przy okazji, wywołuje korozję. Co można zrobić, aby problem usunąć?
-można spróbować wymiany uszczelniaczy na tłoczku pompy i wysprzęglika, ale problem może powrócić, jeżeli nastąpiło uszkodzenie gładzi pompy
-wymiana pompy i wysprzęglika na nowe i parę lat spokoju
Oczywiście, bezwzgędnie należy wymienić płyn hamulcowy, i to na "taki droższy", przy okazji "polepszą się" hamulce. No i przyzwoicie odpowietrzyć oba układy hydrauliczne - sprzęgłowy i hamulcowy. Ten sam płyn pracuje w obu układach, ponieważ są one połączone poprzez zbiorniczek płynu.
Pozdrawiam
PS
Dopiero po takiej naprawie można będzie ocenić stan sprzęgła
Kappa - problem ze sprzęgłem i biegami
Kappa - problem ze sprzęgłem i biegami
No jasne, że by się opłacało, pod warunkiem że by się dojechało Z tak chodzącą skrzynią biegów i sprzęgłem to chyba by musieli mnie w tej Łodzi reanimować. Już dojazd na Koniecpolską kosztował mnie siódme poty"compablo" pisze:to opłaca się pojechać do Łodzi...
A do Łodzi to chyba się przejadę na "audio", widziałam parę fotek ze "stajni" Prezesa na tym forum, które mi się spodobały.
Dzięki za pomoc i informacje.
Aga i Księżniczka