MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
Witam,
W układach z wtryskiem wielopunktowym występuje problem utraty szczelności doprowadzeń paliwa do listwy wtryskiwaczy.
Jak to sprawdzić?
Uruchomić na chwilkę silnik (najlepiej, gdy zimny) i wyłączyć zapłon. Dokładnie sprawdzić, czy na połączeniach przewodów paliwowych przy listwie nie ma śladów paliwa, czy przewody są dobrze zaciśnięte, nie dają się obrócić na króćcu lub przesunąć. Jeżeli połączenia te nie są poprawne to wskazane usunięcie opaski fabrycznej (zaciskanie jej nic nie da), ucięcie przewodu tuż przy śladzie po opasce, nasunięcie na króciec, zakładając wcześniej nową opaskę. Bardzo dobrze pasuje tam opaska uniwersalna 12-20mm. Wskazane mocne skręcenie nowej opaski tak, aby przewodu nie można obrócić.
Co powodują takie niekontrolowane wycieki?
Paliwo ścieka na rolki i paski rozrządu definitywnie skracając ich żywotność.
Ponadto pojawia się zapach paliwa w kabinie (tylko podczas rozruchu i nagrzewania silnika). Mogą wystąpić problemy z uruchomieniem zimnego silnika (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem).
Pozdrawiam
PS
Aby uniknąć "obsikania" paliwem (ciśnienie w układzie zasilania wtrysków) można uruchomić silnik po uprzednim wyjęciu bezpiecznika zasilania pompy.
W układach z wtryskiem wielopunktowym występuje problem utraty szczelności doprowadzeń paliwa do listwy wtryskiwaczy.
Jak to sprawdzić?
Uruchomić na chwilkę silnik (najlepiej, gdy zimny) i wyłączyć zapłon. Dokładnie sprawdzić, czy na połączeniach przewodów paliwowych przy listwie nie ma śladów paliwa, czy przewody są dobrze zaciśnięte, nie dają się obrócić na króćcu lub przesunąć. Jeżeli połączenia te nie są poprawne to wskazane usunięcie opaski fabrycznej (zaciskanie jej nic nie da), ucięcie przewodu tuż przy śladzie po opasce, nasunięcie na króciec, zakładając wcześniej nową opaskę. Bardzo dobrze pasuje tam opaska uniwersalna 12-20mm. Wskazane mocne skręcenie nowej opaski tak, aby przewodu nie można obrócić.
Co powodują takie niekontrolowane wycieki?
Paliwo ścieka na rolki i paski rozrządu definitywnie skracając ich żywotność.
Ponadto pojawia się zapach paliwa w kabinie (tylko podczas rozruchu i nagrzewania silnika). Mogą wystąpić problemy z uruchomieniem zimnego silnika (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem).
Pozdrawiam
PS
Aby uniknąć "obsikania" paliwem (ciśnienie w układzie zasilania wtrysków) można uruchomić silnik po uprzednim wyjęciu bezpiecznika zasilania pompy.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2006, 22:18 przez wujek, łącznie zmieniany 1 raz.
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
Bardzo fachowa porada. Dzięki-znów się czegoś nauczyłem .
Strang Delta 1,9td
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
Witam,
Dzięki Strang za dobre słowo, warto sprawdzać te punkty, gdyż przewody sztywnieją, nadpękają - to są przecież kilkuletnie auta.
Pozdrawiam
Dzięki Strang za dobre słowo, warto sprawdzać te punkty, gdyż przewody sztywnieją, nadpękają - to są przecież kilkuletnie auta.
Pozdrawiam
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
Muszę obwąchać swoje auta i sprawdzić układ zasilania. Nie pamiętam abym miał jakieś kłopoty więc zrobię to z poczucia obowiązku wobec Lancii.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
Hi, hi, hi ! Dziś kolega się pochwalił, że właśnie wymienił wspomniane przewody, bo ciekły.....
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
Brawo Wujek!
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
nie ma co sie smiac Wujek ma racje gumowe polczenia moga czesto cieknac guma sie starzeje peka i wyciek gotowy wlasnie najczesciej obok opaski
MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
Ta rada uratowała mi życie!
Śmierdziało paliwem - szczególnie przy rozruchu - okazało się, że ciekło paliwko przy listwie, na razie skróciłem przewód i nowa opaska, ale trzeba będzie kupić nowy przewód (chyba 8mm).
Dzięki za takie rady!
Śmierdziało paliwem - szczególnie przy rozruchu - okazało się, że ciekło paliwko przy listwie, na razie skróciłem przewód i nowa opaska, ale trzeba będzie kupić nowy przewód (chyba 8mm).
Dzięki za takie rady!