Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: Jacek » 10 mar 2008, 0:00

Panowie, DenaTrunek jest nie najgorszy (wprawdzie nie piłem), ale silniczek prosi o lepszy napój. Ja polecam (bez reklamy) STP Injector Cleaner (lub podobny)na baczek benzynki i efekt jest 100% -po denaturacie prułem instalację (wtryski, pompa i baczek) z samochodu bo zrobiła się galareta i zapierdzieliła wtryski. Denaturat jest dobry jedynie na wodę w paliwie a jeżeli są inne "ulepszacze-zasyfiacze" to nie da rady a wręcz może pogorszyć. Wszystkim jeżdzącym na wtrysku stanowczo to odradzam.
Po prostu nie wszystkie syfiwa rozpuszcza -ćwiczyłem bo ratowałem się kiedyś po zatankowaniu jakiegoś g : cenzura : wna na stacji i nie dojechałem do domu.

Co do szarpania to przyczyny mogą być następujące:
1. odpięty lub uszkodzony kabel od przepływomierza
2. kabelki WN
3. świeczki
4. nieszczelność w rurze dolotowej między przepływomierzem a przepustnicą
5. Czujnik położenia przepustnicy lub kabel
6. Uszkodzony główny przewód masowy instalacji wtryskowej.
7. sensor położenia wału korbowego lub jego wtyczka.
8. woda w układzie wtryskowym (jeżeli zwykle masz mało paliwa w baku zmiany temperatury powodują skraplanie wody z wilgotnego powietrza na jego ściankach i kropelki wody z dna baku mogą być zassane przez pompę i blokują wtryski)

Sonda lamb(a)da 8O nie daje objawów szarpania -układy wtryskowe przeważnie przechodzą w tryb pracy awaryjnej i ignorują sygnał -efekt: zwiększone "spożycie" i świecąca kontrolka układu wtryskowego. Najlepiej wywołać tryb autodiagnostyki (jeśli można) i sprawdzić zapis pamięci błędów.

Pogrzebę w literaturze -jak coś znajdę to dopiszę
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”