Założyłem BLOS'a :)

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: makek » 22 mar 2006, 11:18

GRATULUJE WYTRWAŁOŚCI : brawa_na :

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: o-w-c-a » 22 wrz 2007, 14:30

Witam.

Z tego co ja sie dowiadywalem w trakcie zamawiania czesci do gazu to zostalem poinformowany ze blos wymaga reduktora wydajniejszego o ok 30% niz silnik ma mocy, wiec z tego co piszesz _ADAM_ wydaje mi sie ze twoj reduktor nie dawal rady (chociaz wiem ze post stary jak swiat i pewnie po problemie ;) ). Skoro twoje auto mialo 175KM to reduktor powienienes miec do ok 230KM a nie do 190KM - ale moze sie myle... ;)

Jezeli chodzi o sytuacje u mnie a jestem nowym posiadaczem blosa to w mojej 2.0 20V 146KM zastosowalem stosujac sie do rady gazownika reduktor do 200KM mocy i smiga jak powalona i na postoju i na drodze kreci sie bez problemu do 7000rpm na kazdym biegu.

Chcialbym sie za to dowiedziec jak poprawnie wyregulowac blosa (scislej chodzi mi o metode miernikiem polaczonym z lambda). Regulujac go po zalozeniu to postapilem jak instrukcja mowila wkrecilem obydwie sruby regulacyjne a pozniej wykrecilem wieksza o 2,5 obrotu a mniejsza o 1,5 obrotu - na tym poprzestalem. Wydaje mi sie ze jest ok - zero strzalow dolkow itp, ale zastanawiam sie co bedzie ze spalaniem (bo emisje CO2 do atmosfery traktuje jako sprawe drugorzedna).

Podejzewam ze mam sie podpiac do kabla sygnalowego idacego od sady i postarac sie ustalic dawke gazu tak zeby uzyskac na woltomierzu 0.5V - mam racje? Od 0.5V w zwyz rozumiem ze to jest zbyt bogata mieszanka a ponizej 0.5V zbyt uboga? Starac sie ustalic dokladnie 0.5V (bo niechcialbym zeby strzelalo w kolektor) i niechcialbym zeby tez palil niewiadomo ile gazu? Jezeli ustale kolo 0.6V to miarodajnie bedzie duzo wiecej palil niz przy wskazaniu 0.5V?

Najwazniejsze - ktora z tych srub mam krecic (duza czy mala) zeby ustalac sklad stechiometryczny?

Czekam na info.
Pozdrawiam
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: bolek » 22 wrz 2007, 16:55

"o-w-c-a" pisze:Jezeli ustale kolo 0.6V to miarodajnie bedzie duzo wiecej palil niz przy wskazaniu 0.5V?
Sonda Lambda 0-1 V jest sondą dwustanową, czyli wskazuje mieszanki bogate i ubogie, więc trudne, a wręcz niemożliwe będzie uzyskanie napięcia 0,5V przez dłuższy czas. Z tego powodu na benzynie regulacja odbywa sie w pętli bogata-uboga. Stopień ubogości mogą mierzyć sondy szerokopasmowe, ale nie da sie tu ich zastosować.
Teoretycznie napięciem żądanym w tych sondach (0-1V) jest dla gazu 0,51-0,55V, ale traktowane jest to jako punkt odniesienia dla regulacji, czyli punkt powyżej którego mieszanka jest uznawana za bogatą a poniżej za ubogą.

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: o-w-c-a » 22 wrz 2007, 17:22

Ok - bede sie bawil w regulacje chociaz tyle o ile w tym przedziale ;).

Co do regulacji tego na BLOSie to ktora sruba krecic na nim zeby regulowac (bo niebardzo kumam ich zastosowanie - pisali ile jaka pokrecic to pokrecilem jak szympans nie rozumiejac zmian ;) )...
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: o-w-c-a » 23 wrz 2007, 15:14

Mam jeszcze pytanie do uzytkownikow aut na gaz - wiercicie male dziury w wydechach (max srednica fi 3mm) zeby gromadzaca sie woda podczas spalania gazu miala jak odplywac?

A moze wydechy w kappie sa w 100% aluminiowe i nie ma takiej potrzeby (bo niechcialbym zeby mi je przezarlo po roku eksploatacji bo wygladaja patrzac na gabaryt na drooogie ;) )?
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: bolek » 23 wrz 2007, 18:53

nigdy tego nie robiłem, a nawet o tym nie słyszałem. Nie wiem czy to dobra metoda, bo podejrzewam, że otwór @3mm po niedługim czasie zwiększy swoją średnicę :)

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: o-w-c-a » 23 wrz 2007, 20:45

No w Favoritce tak mialem i faktycznie wydech nie rdzewial (choc metalowy byl), ale i tak nim blache szlak trafil gdzies cos innego sie rozpladlo (rura laczenia itp) ze i tak trzeba bylo wymieniac komplet ;) - ale tam komplet kosztowal 220zl a do kappy az sie boje myslec :/
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: Lewutek » 23 wrz 2007, 21:21

"o-w-c-a" pisze:Ok - bede sie bawil w regulacje chociaz tyle o ile w tym przedziale ;).

Co do regulacji tego na BLOSie to ktora sruba krecic na nim zeby regulowac (bo niebardzo kumam ich zastosowanie - pisali ile jaka pokrecic to pokrecilem jak szympans nie rozumiejac zmian ;) )...
CZE...

duża i mała śruba są ze sobą "powiązane"...tzn nie można tylko ustawić najpierw jednej a później drugiej...wstępne ustalenie ich położenia tak ja miałeś napisane w instrukcji ma na celu uruchomienie auta...ale aby dobrze zestroić blosa musisz udać się do gazownika który ma pojęcie i zrobi to ma analizator spalin (najlepiej tych gazowników którzy zakładają i regulują I-generację)...z autopsji wiem że BLOS dla bardzo wielu (99%) gazowników to black magic...a to banalnie proste i GIT-owe urządzenie...

Warto sobie "dorobić" wskaźnik sondy lambda...dostępne obecnie np. link ...przynajmniej taki mam i jest rewelka : zawstydzony :

temat BLOS-a był już poruszany na forum...można poczytać tym bardziej że Kappa ładnie się BLOS-uje :!:

Blos-a zakładałem i stroiłem w mieście Kraka ... ale jak tam teraz jest :?:
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: o-w-c-a » 23 wrz 2007, 22:24

A gdzie w krakowie stroiles i ile ci za to krzykneli?

Jakos niechce mi sie placic za cos czego nie beda umiec i beda mowic ze to mega trudne bo sie dopiero beda uczyc na moim aucie i tak zuboza mieszanke ze bedzie jeszcze strzelal.

Bylem u jednych i mowili ze "BLOS... - no stroilismy kiedys... i nawet sie uadalo" - no rece opadaja na takich fachowcow...

Pozatym na tych ustawieniach do zapalenia jak pisali w instrukcji wyszlo mi ze chyba z 20l gazu na 100km pali. Aktualnie wkrecilem duza srube juz o 1,5 obrotu (czyli zostaje jeszcze o 1 obrot odkrecona) i niewiem jaka bedzie reakcja (po wkreceniu o 1 obrot spalanie spadlo do pewnie jakis 17l/100km) i chyb a zaczalem miec jakis dol przy nizszych partiach obrotow...
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy :)

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: Lewutek » 23 wrz 2007, 23:46

CZE...

Tam gdzie stroiłem...to nie wiem czy teraz się da...bo właściciel miał poważny wypadek (a on umiał to robić...)...i nie wiem czy ekipa ludzi która pracowała u niego chciałaby się podjąć wszelakich prac przy regulacji BLOS-a...koszt regulacji był na poziomie 20-30 zł a czasowo to ok. 40-60 minut

========= dodano: 24/09/2007 ================

Jak Cię jeszcze interesuje regulacja BLOS-a w Kraku to: LINK ...LPG zatankuj do pełna i "zapewnij" szczelny wydech ... a doświadczeniami się podziel gdybym musiał kiedyś skorzystać :!:

====================================

Ze strojeniem jest o tyle problem że naprawdę większość gazowników jakoś nie wie co to jest i nie chcą nic robić przy autach w których oni sami nie zakładali LPG...taki świat

Jutro jak nie zapomnę i będę miał czas to zadzwonię o możliwość strojenia BLOS-a...bo ja w swoim "Kapciu" będę musiał wymienić parownik na większy (...bo mam za mały..za mało wydajny i w górnych obrotach brakuje mi LPG ...ten wskażnik sondy lambda to potwierdza bo mieszanka robi się zbyt uboga). A takie kręcenie jakie uprawiasz nic nie da jak się nie ma analizatora spalin...spalanie masz zdecydowanie za duże bo moja 2,4 potrzebuje 10,5-12,5 litra LPG (najczęściej ~11,5)

A odnośnie montażu LPG to dzisiaj wszyscy tylo sekwencja i sekwencja ...
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

rom-tar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 16 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: rom-tar » 06 cze 2008, 7:34

panowie interesuje sposób odcięcia wtrysku benzyny,jaka centralka. instaluję LPG do DEDRY 2,016V.Dziękuję za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”