Lybra - zbieżność
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 mar 2007, 0:00
- Lokalizacja: Ropczyce
Lybra - zbieżność
Witam. Czy ktoś wie jak wg. katalogu powinna być ustawiona zbieżność w Lybrze? Ustawilem w jednym zakładzie i nie dosc, ze zaczeło mi sie coś tluc, to jeszcze przy lekkich zakretach piszczą opony, sprawdzilem na diagnostyce zbieznosc mam ustawiona na 0.0. Pozdrawiam
KAPPA 2.0VT;)
Lybra - zbieżność
Ostatnio ustawiałem u siebie zbieżność, ale nic mi nie piszczy. Facet miał taką wielką księgę, ale i tak korzystał z danych w komputerze.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
Lybra - zbieżność
Powinno być
Koła przednie -1 (plus/minus 1 mm)
Koła tylne +2 (plus/minus 2 mm)
TO jest wyciąg z tej magicznej księgi diagnosty
Koła przednie -1 (plus/minus 1 mm)
Koła tylne +2 (plus/minus 2 mm)
TO jest wyciąg z tej magicznej księgi diagnosty
Lybra - zbieżność
Zbieżność powinna być ustawiona między 0.0 a -0.18 - najlepiej idealnie pomiędzy tymi danymi czyli -0.09
I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Jeżeli masz 0.0 to masz w normie ale jak sam widzisz na granicy.
Jeżeli coś piszczy a do tego przyobserwuj czy się nie łuszczą zewnętrzne strony opon to oznacza, że czas wyregulować
PS. Te kreseczki to jest minus, nie myślnik.
I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Jeżeli masz 0.0 to masz w normie ale jak sam widzisz na granicy.
Jeżeli coś piszczy a do tego przyobserwuj czy się nie łuszczą zewnętrzne strony opon to oznacza, że czas wyregulować
PS. Te kreseczki to jest minus, nie myślnik.
Lybra - zbieżność
W Lancii to da sie ustawiać kąt nachylenia kół ?? BO autem w którym wykonywano taki manewr był fiat 126p wiecej przykładów nie pamiętam...I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Co do wartośći które podałem to są zgodne również z tym co mówi instrukcja Lancii .
Re: Lybra - zbieżność
Chciałbym się wybrać (znów ...) na geometrię/zbieżność całego zawieszenia.
Czy mógłby mi ktoś z programu de saint wydrukować opis regulacji zawiasu tył i przód krok po kroku ?
Wiem że mechanicy nie chcą regulować jak zapieczona jest śrubka.
Gdzie w okolicach Gliwice,Knurów, Zabrze jest jakiś mechanik nie bojący się wiertarki i gwintownika ?
Miałem już 2 razy ustawianą zbieżność przód , oczywiście bez kontroli tyłu, a chciałbym to w końcu zrobić raz a porządnie
Czy mógłby mi ktoś z programu de saint wydrukować opis regulacji zawiasu tył i przód krok po kroku ?
Wiem że mechanicy nie chcą regulować jak zapieczona jest śrubka.
Gdzie w okolicach Gliwice,Knurów, Zabrze jest jakiś mechanik nie bojący się wiertarki i gwintownika ?
Miałem już 2 razy ustawianą zbieżność przód , oczywiście bez kontroli tyłu, a chciałbym to w końcu zrobić raz a porządnie
- krzy36
- Forumowicz/ka
- Posty: 216
- Rejestracja: 15 lut 2013, 18:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Lybra - zbieżność
Witam.
Ja sam dziś właśnie jestem po wykonywaniu zbieżnośći osi przedniej
Ja sam dziś właśnie jestem po wykonywaniu zbieżnośći osi przedniej
Lancia Lybra 1.8 16V 131KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Re: Lybra - zbieżność
no i byłem na geometrii i gość mówi że nie potrafi nic zrobić bo ma taki pomiar jak na rysunku:
laser ustawiony na koła tylne, na przednich chorągiewki.
Mówi że zbieżność kół tył dobra, pochylenie też ok a ten wymiar ma być taki sam i się go nie da regulować. Że trzeba wahacz wysunąć z Lybra w przeciwieństwie do innych aut nie posiada takiej regulacji. Potem zmierzył przód i stwierdził że wszystkie kąty pochylenia, wyprzedzenia są ok.
Co jest grane ?
Co oznaczają te wyniki 14 i 20 ???
laser ustawiony na koła tylne, na przednich chorągiewki.
Mówi że zbieżność kół tył dobra, pochylenie też ok a ten wymiar ma być taki sam i się go nie da regulować. Że trzeba wahacz wysunąć z Lybra w przeciwieństwie do innych aut nie posiada takiej regulacji. Potem zmierzył przód i stwierdził że wszystkie kąty pochylenia, wyprzedzenia są ok.
Co jest grane ?
Co oznaczają te wyniki 14 i 20 ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra - zbieżność
No dobrze to ja sobie odpowiem.
Jest to pomiar tzw zbieżności połówkowej która ma się zawierać w :
+0°10' +/- 0°10' zatem dobry zakres to 0°0' do 0°20' , z tego co wyczytałem w książce dąży się do ustawiania obu wartości identycznie aby nie uzyskiwać efektu "psiego chodu".
Jest to pomiar tzw zbieżności połówkowej która ma się zawierać w :
+0°10' +/- 0°10' zatem dobry zakres to 0°0' do 0°20' , z tego co wyczytałem w książce dąży się do ustawiania obu wartości identycznie aby nie uzyskiwać efektu "psiego chodu".
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra - zbieżność
Dobre ustawienie zbieżności to tylko połówkowe czyli każdego koła oddzielnie. Półka kierownicy musi być poziomo i na prostym, płaskim odcinku drogi nie może ściągać. Koła na zakrętach podczas normalnej jazdy nie mogą piszczeć. Te różne wskazania na chorągiewkach z przodu czy tyłu to niepokrywanie się osi symetrii przedniego i tylnego zawieszenia. Zjawisko niestety powszechne w dzisiejszej masowej produkcji rzędu 2-3 działki i zwiększające się z czasem w wyniku różnych odkształceń i luzów w zawieszeniach. Podam ciekawostkę, że w starym z 75 roku Mercedesie w 115 jest wszystko na 0.