Nuova Delta - tuning

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - tuning

Post autor: mustafi » 10 lis 2004, 22:20

Posiadam Delte, 1.8, 8 zaworow..wersja na rynek niemiecki 93 konie. Wlasnie to jest ten bol, z tego co wiem wersja na rynek francuski z dokladnie tym samym silnikiem ma 103 konie. czy orientuje sie ktos w jaki sposob mozna odblokowac te 10 konikow? czy jest tam jakis chip regulujacy moc?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

delta

Post autor: Kmicic » 12 sty 2005, 19:37

Czesc jestem tu nowy. Mam juz druga Delte. Pierwsza byla Delta Integrale. Teraz Delta II 1.8.

Temat mnie interesuje bo mam podobny problem. Ale roznica w korbowodach??

Ponizej wyciag z silnikow w Delcie, ktory mowi o identycznym stopniu sprezania i skoku tloka. Moim zdaniem to albo walki rozrzadu albo elektronika. Ktos posiadajacy CD Lancia EPC moglby rozwiac nasze watpliwosci?

1.8 i.e. 1.8 i.e.
Kod silnika
835C4.000 835C2.000

Moc maks. KM/obroty
90/6000 104/6000

Moment maks. Nm/obroty
128/3250 137/3000

Średnica cylindrów mm
84 84

Skok tłoka mm
79,2 79,2

Stopień sprężania
9,5 9,5

Sposób zasilania
MPI IAW MPI IAW


pozdrawiam :)
Kmicic

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta

Post autor: Kmicic » 13 sty 2005, 13:23

chyba sam sobie odpowiem ;-)
Zrobilem sledztwo na dwoch modelach:
836.A6.000 - taki mam i jest to 90 KM
835.C2.000 - taki bym chcial 105 KM ;-)

Lista sprawdzonych zmian przeze mnie jest taka:
centralka wtrysku, wtryskiwacze, walki rozrzadu a niezmienione sa: tloki, korbowody.

Dalej nie grzebalem bo i tak na razie to studzi moj zapal.
pozdrawiam.
Kmicic

Anonymous

Re: Delta

Post autor: Anonymous » 14 sty 2005, 10:58

"Kmicic" pisze:chyba sam sobie odpowiem ;-)
Zrobilem sledztwo na dwoch modelach:
836.A6.000 - taki mam i jest to 90 KM
835.C2.000 - taki bym chcial 105 KM ;-)

Lista sprawdzonych zmian przeze mnie jest taka:
centralka wtrysku, wtryskiwacze, walki rozrzadu a niezmienione sa: tloki, korbowody.

Dalej nie grzebalem bo i tak na razie to studzi moj zapal.
pozdrawiam.
W każdym aucie tak jest że w tym samym silniku o tej samej pojemnosci za większą moc odpowiadają wałki rozrządu oraz ukłąd sterujący zapłon,dawka paliwa

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - tuning

Post autor: Kmicic » 14 sty 2005, 11:20

Nie w kazdym.
Dla przykladu: w silnikach motocyklowych, gdzie jest kilka wersji mocy (np w Niemczech) zdarzaja kryzy w dolocie, inne dysze w gaznikach, lub inny sterownik zaplonu/wtrysku.
Walki rozrzadu to druga ewentualnosc ale stosowana.

W tym konkretnym przypadku ma miejsce.

pozdrawiam ;-)
Kmicic

Anonymous

Nuova Delta - tuning

Post autor: Anonymous » 14 sty 2005, 11:41

Z moje punktu widzenia najczestsze roznice w mocach silnikow, ktore maja taka samo budowe(chodzi oczywiscie o silniki wolnossace) sa:
Dolot
elektronika
uklad pliwowy
Mam vectre z silnikiem 1.6 16V ma 101ps w corsieB ma 106-109ps w tigrze 103ps sam szukalem przyczyny dlaczego tak jest. Odpowiedz prosta dolot powietrza i elektronika.
Jezeli chcialbys zwiekszyc moc w swoim samochodzie to najprosciej bedzie zrobic cos z ukladem dolotowym i wydechowym lacznie moze ci to dac ok 10ps

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Nuova Delta - tuning

Post autor: Krzysiek » 14 sty 2005, 15:07

Albo inny osprzęt silnika. W Vectrze jest pewnie znacznie silniejszy alternator i już masz ze 2 konie w plecy. Do 10% można zrobić sumą różnych głupotek. Tym niemniej w wolnossącym silniku jest to w większości skutek obrotów. Czyli moc która jest na pomiarach, ale się jej nie czuje w jeździe. Z mojego punktu widzenia bez sensu.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”