Kiedy w 1932 roku umiera Alfieri Maserati udziałowcami firmy pozostają jego bracia: 49-letni Bindo, 38- letni Ettore and 34- letni Ernesto. Mimo wielkich sukcesów sportowych osiąganych w Grand Prix firma popada w kłopoty finansowe. W 1937 r. spółka Maserati S.p.A. zawarła umowę z rodziną Orsi, która w 1940 r. przeniosła siedzibę firmy do Modeny, gdzie pozostała do dziś. Po zakończeniu 10letniego kontraktu bracia Maserati założyli nową firmę O.S.C.A.. Siedzibą firmy było miasto San Lazzaro di Savena na przedmieściach ich rodzinnej Bolonii. W 1951 zbudowali nowy 4.5-litrowy [V12]] silnik, który został zabudowany w nadwoziu starego samochodu Maserati. Był to pierwszy z wielu silników wyczynowych ich produkcji.
Do 1962 roku silniki ich produkcji trafiały do wielu samochodów startujących w F1, F2 i innych formułach. Cechą charakterystyczną działalności braci Maserati jest to iż nie budowali samochodów sportowych w wersjach drogowych, takich jakie nam się z tą marką kojarzą. Skupiali się wyłącznie na produkcji silników i pojazdów wyczynowych. Z jednym małym wyjątkiem. Oto on - OSCA 1600GT zbudowany w liczbie 56 egzemplarzy. Jego historia związana jest z inną mało znana włoską marką Cisitalia.
A to 1600 GT karosowane przez Zagato.
Wersja Michelotti
W 1962 roku bracia Maserati sprzedali firmę motocyklowej kompanii MV Agusta.
O.S.C.A. czyli prawdziwe Maserati
Moderator: giekso
O.S.C.A. czyli prawdziwe Maserati
Strang Delta 1,9td
O.S.C.A. czyli prawdziwe Maserati
aaaaaaaaa co dalej
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
O.S.C.A. czyli prawdziwe Maserati
Po przejęciu przez Augustę firma zajmowała się już wyłącznie silnikami. Przetrwała do 1967 roku.
O.S.C.A. - Officine Specializate Costruzione Automobili
O.S.C.A. - Officine Specializate Costruzione Automobili
Strang Delta 1,9td
O.S.C.A. czyli prawdziwe Maserati
Strang Delta 1,9td
O.S.C.A. czyli prawdziwe Maserati
Podzespoły OSCA oprócz karosowania przez małe firmy były wykorzystywane w nadwoziach aut seryjnych. Tu Fiat Coupe z 1961 roku.
Reportaż z zakładów i parę fotek wersji Zagato.
Reportaż z zakładów i parę fotek wersji Zagato.
Strang Delta 1,9td