Obecnie mam alufelgi i wiem z doświadczenia,,że wkręcenie tej śruby z alu do dojazdówki kończy się zerwanymi gwintami w piaście. Proszę o dane szczegółowe albo od jakiego auta pasują śruby do koła stalowego "dojazdówki".
Podobno od poloneza ktoś pisał ale w temacie było napisane ,że od alufelgi polonezowskiej pasują do kappy alufelgi.
Kappa - Śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Jakie
Kappa - Śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Jakie
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2009, 4:39 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem temat ;)
Powód: Poprawiłem temat ;)
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja
Nie wiem skąd takie doświadczenia. U mnie w Kappie nie było z tym problemów. Nie wiem jak z długością ale śruby pasują z Łady i Peugeota.
Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja
Kiedyś złapałem kapcia i przy wkręcaniu dojazdówki śruby wkręcały się z oporem. Potem był problem z wykręceniem śrub a po wykręceniu były krzywe i miały pozrywane gwinty.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja
Najprościej sprawdź to w ten sposób :
Do felgi alu włóż srubę i zmierz ile jest gwintu do kołnierza , potem dokładnie to samo z dojazdówką .
W 90 % samochodów sruba powinna wystawac około 18-22 mm , gwint w piascie zazwyczaj zaczyna się od 5 do 10 mm w głąb, śruba powinna pracować minimum 9 mm gwintu, czyli przeliczając to na obroty powinna się wkręcić około 7-8 obrotów.
Za długa śruba po wkręceniu skoroduje i potem łatwo uszkodzić gwint w piascie oraz samą srubę .
W przypadku śrub za krótkich , piasta koroduje i przy wkreceniu śruby dłuższej można uszkodzić gwint śruby jeżeli nie użyjemy gwintownika do piasty - pomijam aspekt bezpieczeństwa.
Śruby dokrecać siła nie wiekszą niż 130 Nm, jakieś zabezpieczenia to mniej: 100 Nm, zasada -odkrecać pierwsze , zakrecać ostatnie.
Jak sa śruby za długie zawsze można do dojazdówki zastosować dystans i nie trzeba wozić niepotrzebnych gratów w bagażniku.
Do felgi alu włóż srubę i zmierz ile jest gwintu do kołnierza , potem dokładnie to samo z dojazdówką .
W 90 % samochodów sruba powinna wystawac około 18-22 mm , gwint w piascie zazwyczaj zaczyna się od 5 do 10 mm w głąb, śruba powinna pracować minimum 9 mm gwintu, czyli przeliczając to na obroty powinna się wkręcić około 7-8 obrotów.
Za długa śruba po wkręceniu skoroduje i potem łatwo uszkodzić gwint w piascie oraz samą srubę .
W przypadku śrub za krótkich , piasta koroduje i przy wkreceniu śruby dłuższej można uszkodzić gwint śruby jeżeli nie użyjemy gwintownika do piasty - pomijam aspekt bezpieczeństwa.
Śruby dokrecać siła nie wiekszą niż 130 Nm, jakieś zabezpieczenia to mniej: 100 Nm, zasada -odkrecać pierwsze , zakrecać ostatnie.
Jak sa śruby za długie zawsze można do dojazdówki zastosować dystans i nie trzeba wozić niepotrzebnych gratów w bagażniku.
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja
Strasznie kombinujecie... Jeśli dojazdówka jest z wspawanymi tulejkami to pasują śruby od fabrycznych alufelg kappy, a jeśli normalna dojazdówka to pasują (na 100%) śruby od poloneza lub dużego fiata od felg stalowych.
Odp: Kappa - Śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Jakie
Volf dobrze pisze -
tulejki na dziurach w dojazdówce - śruby od alufelg,
dojazdówka bez tulejek p zwykłe śruby od Poldka itp do stali - koszt takich w sklepie to 3-4zł/szt.
Nie próbować kombinacji ze śrubami od alu przy felgach na śrubu do stali - piasta do wymiany, jak ktoś ma szczęście to tylko będzie musiał reanimacje zrobić piasty.
tulejki na dziurach w dojazdówce - śruby od alufelg,
dojazdówka bez tulejek p zwykłe śruby od Poldka itp do stali - koszt takich w sklepie to 3-4zł/szt.
Nie próbować kombinacji ze śrubami od alu przy felgach na śrubu do stali - piasta do wymiany, jak ktoś ma szczęście to tylko będzie musiał reanimacje zrobić piasty.