Kappa - Śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Jakie

Awatar użytkownika
maciek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wroclaw

Kappa - Śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Jakie

Post autor: maciek » 16 kwie 2009, 17:50

Obecnie mam alufelgi i wiem z doświadczenia,,że wkręcenie tej śruby z alu do dojazdówki kończy się zerwanymi gwintami w piaście. Proszę o dane szczegółowe albo od jakiego auta pasują śruby do koła stalowego "dojazdówki".

Podobno od poloneza ktoś pisał ale w temacie było napisane ,że od alufelgi polonezowskiej pasują do kappy alufelgi.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2009, 4:39 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem temat ;)

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja

Post autor: Krzys » 16 kwie 2009, 19:15

Nie wiem skąd takie doświadczenia. U mnie w Kappie nie było z tym problemów. Nie wiem jak z długością ale śruby pasują z Łady i Peugeota.

Awatar użytkownika
maciek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wroclaw

Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja

Post autor: maciek » 16 kwie 2009, 20:44

Kiedyś złapałem kapcia i przy wkręcaniu dojazdówki śruby wkręcały się z oporem. Potem był problem z wykręceniem śrub a po wykręceniu były krzywe i miały pozrywane gwinty.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja

Post autor: lancia1969 » 16 kwie 2009, 22:01

Najprościej sprawdź to w ten sposób :
Do felgi alu włóż srubę i zmierz ile jest gwintu do kołnierza , potem dokładnie to samo z dojazdówką .
W 90 % samochodów sruba powinna wystawac około 18-22 mm , gwint w piascie zazwyczaj zaczyna się od 5 do 10 mm w głąb, śruba powinna pracować minimum 9 mm gwintu, czyli przeliczając to na obroty powinna się wkręcić około 7-8 obrotów.
Za długa śruba po wkręceniu skoroduje i potem łatwo uszkodzić gwint w piascie oraz samą srubę .
W przypadku śrub za krótkich , piasta koroduje i przy wkreceniu śruby dłuższej można uszkodzić gwint śruby jeżeli nie użyjemy gwintownika do piasty - pomijam aspekt bezpieczeństwa.
Śruby dokrecać siła nie wiekszą niż 130 Nm, jakieś zabezpieczenia to mniej: 100 Nm, zasada -odkrecać pierwsze , zakrecać ostatnie.
Jak sa śruby za długie zawsze można do dojazdówki zastosować dystans i nie trzeba wozić niepotrzebnych gratów w bagażniku.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4008
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Jeszcze raz o śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Ja

Post autor: volf » 16 kwie 2009, 23:25

Strasznie kombinujecie... Jeśli dojazdówka jest z wspawanymi tulejkami to pasują śruby od fabrycznych alufelg kappy, a jeśli normalna dojazdówka to pasują (na 100%) śruby od poloneza lub dużego fiata od felg stalowych.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3241
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Odp: Kappa - Śruby do koła zapasowego (dojazdówki)? Jakie

Post autor: Marcin_D » 17 kwie 2009, 13:13

Volf dobrze pisze -
tulejki na dziurach w dojazdówce - śruby od alufelg,
dojazdówka bez tulejek p zwykłe śruby od Poldka itp do stali - koszt takich w sklepie to 3-4zł/szt.

Nie próbować kombinacji ze śrubami od alu przy felgach na śrubu do stali - piasta do wymiany, jak ktoś ma szczęście to tylko będzie musiał reanimacje zrobić piasty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”