Lybra 1,9 JTD - Pytanie o zawieszenie

Awatar użytkownika
sLAvAs
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Toruń

Lybra 1,9 JTD - Pytanie o zawieszenie

Post autor: sLAvAs » 09 maja 2009, 15:44

Witam szanowne grono specjalistów,

Od razu zaznaczam, że w kwestii mechaniki jestem noga..;)

Czy w zawieszeniu lybry występuje taki element jak końcówka drążka stabilizatora??

Pytam się dlatego, że jakiś czas temu zaczęło mi strasznie skrzypieć zawieszenie. Po przeczytaniu postów na forum byłem na 90% pewny że to te owe gumy stabilizatora. Podjechałem jednak do mechanika i faktycznie winę zrzucił na owe gumy. Stwierdził także, że do wymiany mam końcówkę drążka z prawej strony( byłem pewny że chodzi o końcówke drążka kierowniczego). Kilka dni później robiłem przegląd i mechanik stwierdził, że mam do wymiany końcówkę drążka stabilizatora z prawej i drążek kierowniczy z lewej. Dodam, że 3 tygodnie temu wymieniałem wahacze i łączniki drążka stabilizatora.

Jak to w końcu jest z tymi końcówkami??

Z gory dziekuję za cenne informacje :)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lybra 1,9 JTD - Pytanie o zawieszenie

Post autor: laminiarz » 11 maja 2009, 9:34

Jak już zmieniasz elementy zawieszenia, to zawsze rób to symetrycznie, nie prawa nie lewa tylko obie strony. Ja osobiście preferuje wymianę wszystkich silentbloków, później jazda testowa żeby się to wszystko ułożyło i wtedy można ocenić stan pozostałych (droższych ) elementów. po takiej operacji może ci zostać np. jedna stara końcówka wachacza (druga była całkiem na złom) i komplet starych silentbloków, które spokojnie - no i sprawnym autem - zawożę w dogodnym terminie do regeneracji, i znowu jestem przygotowany do następnej wymiany. Może to wydawać się droższym rozwiązaniem, ale w ostatecznym rozrachunku daje to co bezcenne, bezpieczeństwo i komfort psychiczny, (za wszystko inne zapłacisz kartą), a w dłuższym przedziale czasowym jednak redukcję kosztów, bo asymetria przyszpiesza zużycie części i opon.
Wyobraź sobie że wymieniłeś prawie wszystko, ale końcówki stabilizatora zostawiłeś wyrąbane - wibracje od nich przenoszą się na wszystkie pozostałe nowiutkie elementy i skracają ich żywot...

dodane:
końcówki drążka = łączniki = silentbloki = wieszaki, itd...
czyż nie sami stworzyliśmy wieżę babel w której żyjemy ???
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 10:41 przez laminiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sLAvAs
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Toruń

Odp: Lybra 1,9 JTD - Pytanie o zawieszenie

Post autor: sLAvAs » 11 maja 2009, 10:11

Ja też raczej staram sie wymieniać po obu stronach jednoczesnie (tak zrobiłem z wahaczami i łącznikami). Czyli teraz tak samo mam postąpić z drążkami kierowniczymi i końcówkami drążków kierowniczych?? Zastanawia mnie jeszcze gdzie znajdują sie owe końcówki drążka stabilizatora, czy to chodzi właśnie o łączniki stabilizatora? Nigdzie nie mogę ich znaleźć.

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Lybra 1,9 JTD - Pytanie o zawieszenie

Post autor: maydayns » 17 maja 2009, 16:48

koncowka czy lacznik stabilizatora to to samo, w koncu tam jest stabilizator, dwa laczniki i nic wiecej:)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra 1,9 JTD - Pytanie o zawieszenie

Post autor: Dudi » 21 maja 2009, 22:41

sLAvAs pisze:Ja też raczej staram sie wymieniać po obu stronach jednoczesnie (tak zrobiłem z wahaczami i łącznikami). Czyli teraz tak samo mam postąpić z drążkami kierowniczymi i końcówkami drążków kierowniczych?? Zastanawia mnie jeszcze gdzie znajdują sie owe końcówki drążka stabilizatora, czy to chodzi właśnie o łączniki stabilizatora? Nigdzie nie mogę ich znaleźć.
Są tylko końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora i ewentualnie stabilizator.
Te dwie pierwsze wymień parami i po kłopocie.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”