Lancia Code - immobilizer

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 06 wrz 2009, 19:55

Tekst niniejszy jest własnością jego autora i może być czytany dowolną ilość razy na zasadach licencji GNU, natomiast z uwagi na wkład pracy, autor prosi o wolne datki na rzecz LKP nr konta: 25194010763063270700000000 Stowarzyszenie Miłośników Marki Lancia - Lancia klub Polska, ul. Rembielińska 4/70, 03-343 Warszawa celem utrzymania serwera na którym tekst ten jest przechowywany. ten artykuł będzie systematycznie uzupełniany, zachęcam wszystkich do rzeczowej współpracy

Szczególnie polecam osobom które pierwszy raz kupują Lancię (Alfę, Fiata) i nie bardzo wiedzą na co zwrócić uwagę - brak małej karteczki, albo trzeciego klucza może kosztować bardzo dużo kasiorki...

Co to jest Lancia Code ? (a także starsze wersje Alfa Romeo Code, być może Fiat Code)

Zwrot "Lancia Code", "LANCIA CODE" (immo LC) używany jest:
1. jako firmowa nazwa immobilizera (immo), a raczej całego systemu zabezpieczającego.
2. jako ciąg znaków cyfrowych służących do dezaktywacji jego działania (taki PIN), oraz nazwa karty na której ten "PIN" wydrukowano.
3. jako nazwa procedury wprowadzania (użycia) tegoż ciągu znaków (kodu, PIN-u etc.)

Immo LC opisywane tutaj jest starszą wersją, obecnie często nazywaną Code 1, niemniej dużo z tego systemu przeszło do Code 2 i Code 3

W wielu starszych egzemplarzach spotyka się Code 2, zatem jest możliwość przełożenia Code 2, zamiast Code 1. Zdarzają się także takie, w których wykasowano w ECU wpis immo w pamięci eprom - można je odpalić nawet przy fizycznym braku immo.

Części składowe systemu Lancia Code (Code_1)
Podstawowymi elementami są:
1. kluczyk czerwony (albo z czerwoną wkładką) tzw. "master" (mistrz - w wolnym tłumaczeniu)
2. Kluczyki czarne (są dwa różne typy)
3. centralka Lancia Code (jakaś tam skrzynka lub dwie z elektroniką, z anteną zamontowaną dookoła stacyjki)
4. Kod PIN - w postaci kilku cyfr
5. Transponder wbudowany do kluczyka (mała kosteczka cała z plastiku, a w niej "coś tam")
6. Dioda sygnalizacyjna zielona/czerwona (dwukolorowa) między nawiewami w kabinie
7. Wyłącznik bezwładnościowy

Kluczy (razem z masterem) może być maksymalnie 7.
typ "A" - Klucz Master - "czerwony"
Bez niego jakiekolwiek naprawy układu Lancia CODE oraz centralki elektronicznej sterowania silnikiem (lub elektronicznie sterowanej pompy wtrysku) są niewykonalne (to cytat z fabrycznej instrukcji, nie dotyczy polaków i rosjan) .

Typ "B" - klucz czarny /normalny/ stosowany do uchomienia silnika, otwarcia/ zamknięcia drzwi, bagażnika, schowka.
Ten typ klucza może być dodatkowo wyposażony w sterowanie zamkiem centralnym, oraz autoalarmem.
Z przodu może mieć wbudowaną diodę (oświetleniową), a z boku diodę sygnalizacji autoalarmu.

Do klucza typu "B" jest dołączona wąska przywieszka do kluczyka, na której wydrukowano kod autoalarmu w postaci czterech cyfr X.Y.Z.Q , cyfry z zakresu 0 do 7 .

Typ "C" - czarny kluczyk "hotelowy, serwisowy"
Umożliwia tylko uruchomienie silnika i odblokowanie kierownicy. Dla boy'ów hotelowych i ASO.

Karta kodowa "CODE". A na niej napis "LANCIA CODE"
Kartonik (plastik?, nie wiem bo nie mam!) z nadrukowanymi oznaczeniami:
A - kod elektroniczny (PIN) w formacie X.Y.Z.Q.W cyfry od 1 do 9
służy do awaryjnego uruchomienia silnika
B - kod "mechaniczny" służący do określenia kształtu wyżłobień klucza.
C - dwa puste miejsca na naklejki z PIN-ami autoalarmu

Ważna UWAGA! Dla Code_1 (strasze wersje immo LC, czyli wszystkie Kappy) kopii karty kodowej nie ma nikt, nawet fabryka. Wszystkie serwisy ASO zgodnie twierdzą, że koszt uzyskania to 1100 PLN (wrzesień '09), czyli karta, kpl. kluczy i kpl. zamków... W Zabrzu dodatkowo straszą wymianą ECU (komputera) ... Magicy natomiast twierdzą, że można "sczytać z epromu" za dużo mniej, ale też drogo. Można też próbować - to tylko 99999 kombinacji (albo jeszcze mniej bo można wykluczyć cyfrę 0) Ciekawe, że złodzieje nie mają z tym problemu...
Dopiero dla późniejszych sytemów Lancia Code (Code_2, code_3) kopię karty kodowej można (podobno nie tak drogo, przynajmniej w Częstochowie) wykupić w ASO, (tylko właściciel pojazdu), kopię sporządza się (też podobno) na podstawie samego nr VIN ( w dow. rej. czwarta rubryka). Niestety gdy wysłałem do nich e-maila z zapytaniem, zwyczajnie mnie olali i do dziś nie wiem tego na pewno.

Działanie systemu Lancia Code
Uwaga - system Lancia Code "współpracuje" z centralką zamka centralnego, co może mieć dla użytkowników znaczenie szczególnie przy diagnozowaniu usterek, oraz z ECU. Immo jest elektrycznie połączone z fabrycznym sterownikiem zamka centralnego, a dopiero z niego jest podpięcie do diody immo. Spodziewam się (tylko na podstawie schematu z "contatto), że odłączenie (albo awaria) fabrycznego centralnego, może spowodować brak pracy diody immo, co może skutkować błędną diagnozą. Ktoś może niepotrzebnie wymienić sprawny immobilizer, tylko dlatego, że dioda (immobilizera) "zwariuje na skutek usterki w centralce zamka.

W chwili gdy kluczyk w stacyjce obrócony zostanie do pozycji STOP (lub PARK), immobilizer blokuje ECU (komputer sterujący) silnika.
Dioda immo zaczyna świecić zielonym światłem pulsującym.

Gdy kluczyk zostanie przekręcony do poz. MAR:
1) jeżeli PIN transpondera w kluczyku jest zgodny, z zapamiętanym w systemie (w ECU), zielona dioda zgaśnie; system włącza funkcje sterowania i samochód można uruchomić.
2) jeżeli zielona dioda będzie świecić się światłem ciągłym, oznacza to, że PIN transpondera (kluczyka) nie został rozpoznany przez system, albo system wykrył wewnętrzną usterkę.
Wówczas należy spróbować procedury ponownie, oraz po kolei innymi kluczykami, dostarczonymi z samochodem.
PIN-y (minimum da 3, max. dla 7 kluczyków), przechowywane są w pamięci "ulotnej (flash)" centralki "Lancia Code", zatem po długotrwałym odłączeniu akumulatora, mogą zniknąć z pamięci. (Ale z własnych doświadczeń oraz doświadczeń ASO Zabrze i Tychy wynika że nawet pół roku bez akumulatora, nic złego nie robi systemowi Code_2). Szkodliwe natomiast mogą być przepięcia, przetężenia i stany nieustalone w chwili podłączania aku do rozładowanej instalacji)
Należy wówczas ponownie zakodować do pamięci kody wszystkich posiadanych kluczyków. :link: opis kodowania kluczyków (Ja jeszcze nie sprawdzałem tej procedury) Podobno do kodowania należy użyć co najmniej trzech kluczy - tego też jeszcze nie sprawdziłem w praktyce.
3) jeżeli silnik pracuje, a dioda zaświeci, to oznacza autodiagnostykę, jeżeli zaś dioda pulsuje (w czasie pracy silnika), to znak, że PIN-ów brak w pamięci centralki systemu i samochód nie jest zabezpieczony przed kradzieżą.

AWARYJNE uruchamianie silnika

Ważne! Jeżeli w czasie uruchomienia awaryjnego popełnisz błąd,wyjmij kluczyk ze stacyjki i zacznij wszystko od początku.
0) Sprawdź, czy dywanik nie blokuje ci pedału gazu.
1) Odczytaj 5 cyfr PIN LANCIA CODE NA karcie kodowej "CODE".
2) Obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie MAR.
3) Wciśnij na max. "pedał gazu" i trzymaj go wciśnięty. Zielona dioda zaświeci się na 8 sek. i zgaśnie. W tym momencie puść pedał (zanim zacznie błyskać) i licz błyski diody.
{ W jednym z opisów, napisano aby "powoli puszczać pedał gazu, aż kontrolka zacznie błyskać}
4) Kiedy ilość błyśnięć odpowiada pierwszej cyfrze PIN, wówczas naciskasz pedał {tym razem szybko}, ma być wciśnięty do momentu, dopóki zielona dioda świeci światłem ciągłym (ok. 4 sek.)
5) Po upływie tego czasu znowu zaczyna błyskać, liczymy błyski, tyle ile ma 2-ga cyfra kodu PIN i znowu puszczamy pedał.
6) Tak samo odliczamy pozostałe liczby kodu PIN.
7) Po wprowadzeniu ostatniej cyfry, przytrzymaj pedał wciśnięty. Dioda zaświeci ok. 4 sekundy i zgaśnie. W tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia.
8) Jeżeli PIN został wprowadzony prawidłowo (i jest zgodny z PIN-em w ECU), przez 4 sek. dioda będzie szybko błyskała.
9) Uruchomić silnik, i natychmiast pojechać do naprawy. (Można też męczyć się z tą procedurą przy każdorazowym uruchamianiu silnika)
10) Jeżeli dioda nadal świeci światłem ciągłym - spróbuj od początku wszystko jeszcze raz.

Wyłącznik bezwładnościowy
Zabezpiecza samochód przed pożarem po stłuczce.
Dosyć powszechną usterką jest zadziałanie wyłącznika "na parkingu" oraz w czasie odkurzania wnętrza.
Wyłącznik ten znajduje się pod fotelem kierowcy, w Kappie z prawej strony (w innych modelach może być z lewej), wystarczy go "namacać" i wcisnąć.

opracowane na podstawie fabrycznej instrukcji użytkownika Lancii Kappa, oraz lektury forum klubu Lancia Klub Polska i innych klubów. Tekst będzie poprawiany systematycznie w miarę zdobywania nowych informacji. Bardzo proszę o nadsyłanie własnych uwag i spostrzeżeń. Uwaga - nie biorę udziału w dyskusji, natomiast zamieszczam w tekście wszystko co może pomóc w naprawie immo, lub choćby zrozumieniu jego działania.
Podziękowania: za udział w dyskusji dla:Kozi, jan123456, argenta67, Szajber, sashxxx, oraz za aktywną pomoc kolegom i koleżankom: Tomasz, Dudi, robak, grzole, Nat, a szczególnie za ochronę mej psychiki...
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 19:03 przez laminiarz, łącznie zmieniany 28 razy.

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Tomasz » 06 wrz 2009, 20:13

Pozwoliłem sobie przykleić
Obrazek

argenta67

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 06 wrz 2009, 21:12

Trud twój w poszukiwaniu tych opisów jest nie zaprzeczalnie duży ale jak to w życiu nie jest zupełnie zgodny ze stanem faktycznym a tyczy się to tej dwu kolorowej diody, otóż już w dwóch samochodach marki Lancia Kappa przy pomocy dwóch kabelków o dł po 10cm każdy i z wykrzystaniem instalacji immo zrobiłem coś na zasadzie pseudo alarmu. Jeśli jest wszystko ok to ta dioda po włączeniu kluczyka zapala się na zielono i gaśnie po chwili, jeśli jest źle to zapala się na czerwono i auto nie daje się uruchomić. Ja miałem dwa samochody gdzie ta dioda nie działała w ogóle a auto odpalało normalnie, więc zrobiłem tak, wyłączona stacyjka miga dioda czerwona, włączona stacyjka gaśnie całkiem i wszystko to zrobione bez bez żadnych dodatkowych urządzeń elektronicznych, tylko odpowiednio wpięte dwa kabelki. Wniosek taki, dioda ta to tylko info, bez którego też wszystko działa.

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Kozi » 06 wrz 2009, 21:55

Kurcze u mnie ta dioda na kratkach nawiewu w ogóle nie działa. Auto uruchamiam normalnie. Mam 4 klucze: 2 czarne i 2 czerwone. Karty kodowej nie mam. Z tego wynika że w określonych okolicznościach mogę mieć problemy...(?)
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

argenta67

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 07 wrz 2009, 5:21

Kozi pisze:Kurcze u mnie ta dioda na kratkach nawiewu w ogóle nie działa. Auto uruchamiam normalnie. Mam 4 klucze: 2 czarne i 2 czerwone. Karty kodowej nie mam. Z tego wynika że w określonych okolicznościach mogę mieć problemy...(?)
Właśnie o tym pisałem post wcześniej, ta dioda to tylko informacja o pracy immo ale wpływu na jego pracę nie ma.

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 07 wrz 2009, 9:10

"W określonych okolicznościach" - TAK.
Lepiej zabezpiecz się wcześniej, podjedź do ASO po kartę kodową, bo "przezorny zawsze ubezpieczony".
Ja zostałem "z ręką w nocniku", auto 20 km od domu, a nie znam kodu
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 17:54 przez laminiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Dudi » 07 wrz 2009, 9:14

W Lybrze już nie ma kluczyka tzw. master (czerwonego).

-- 07 Wrz 2009, 09:17 --

Wyłącznik bezwładnościowy systemu F.P.S. znajduje się z boku - po lewej stronie siedzenia kierowcy (Lybra).
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Szajber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:41
Lokalizacja: Mniszków

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Szajber » 07 wrz 2009, 9:30

A ja moją Lybre kupiłem tylko z jednym kluczykiem bo pierwszy właściciel gdzieś jeden kluczyk przewalił ;). Bede musiał dorobić bo jak zgubie to będzie lipton ;]
Słowo 'alkoholik' ma wydźwięk wybitnie negatywny a 'piwosz' dodaje powagi i tworzy wrażenie profesjonalizmu :) [/size]

Gość

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Gość » 07 wrz 2009, 18:31

laminiarz pisze:Tekst niniejszy jest własnością jego autora i może być czytany dowolną ilość razy na zasadach licencji GNU, natomiast z uwagi na wkład pracy, autor prosi o wolne datki na rzecz LKP nr konta: 25194010763063270700000000 Stowarzyszenie Miłośników Marki Lancia - Lancia klub Polska, ul. Rembielińska 4/70, 03-343 Warszawa celem utrzymania serwera na którym tekst ten jest przechowywany.



Poświęciłem trzy dni na przeczytanie wszystkiego o lancia code - w związku z usuwaniem własnej awarii - i dalej wiem tyle co nic. Stąd pomysł na małe kompendium:

Lancia Kappa - Co to jest Lancia Code ? (a także Alfa Romeo Code, być może Fiat Code)

Z literatury firmowej oraz opisów na forum wynika że zwrot "Lancia Code","LANCIA CODE" używany jest:
1. jako firmowa nawa immobilizera (immo), a raczej całego systemu zabezpieczającego.
2. jako ciąg znaków cyfrowych służących do dezaktywacji jego działania (taki PIN), oraz nazwa karty na której ten "pin" wydrukowano.
3. jako nazwa procedury wprowadzania (użycia) tegoż ciągu znaków (kodu, PIN-u etc.)

Jak działa immobilizer zwany Lancia Code ?

Podstawowymi elementami są:

1. kluczyk czerwony (albo z czerwoną wkładką) tzw. "master" (mistrz - w wolnym tłumaczeniu)
2. Kluczyki czarne (są dwa różne typy)
3. centrala Lancia Code (jakaś tam skrzynka lub dwie z elektroniką, z anteną zamontowaną w stacyjce)
4. Kod PIN - w postaci kilku cyfr
5. transponder wbudowany do kluczyka
6. Dioda sygnalizacyjna zielona/czerwona (dwukolorowa) między nawiewami w kabinie (ważna rzecz)
7. Wyłącznik bezwładnościowy

Kluczy (razem z masterem) może być maksymalnie 7.

typ "A" - Klucz Master - "czerwony"
Bez niego jakiekolwiek naprawy układu Lancia CODĘ oraz centralki elektronicznej sterowania silnikiem (lub elektronicznie sterowanej pompy wtrysku) są niewykonalne.

Typ "B" - klucz czarny / normalny / stosowany do:
- uchomienia silnika
- otwarcia/ zamknięcia drzwi
- otwarcia/ zamknięcia pokrywy bagażnika
- otwarcia/ zamknięcia pokrywy schowka
Ten typ klucza może być dodatkowo wyposażony w sterowanie zamkiem centralnym, oraz autoalarmem.
Z przodu może mieć wbudowaną zieloną diodę (oświetleniową), a z boku diodę sygnalizacji autoalarmu.
Do klucza typu "B" jest dołączona wąska przywieszka do kluczyka, na której wydrukowano kod autoalarmu w postaci czterech cyfr X.Y.Z.Q , cyfry z zakresu 0 do 7 .

Typ "C" - czarny kluczyk "hotelowy, serwisowy"
Umożliwia tylko uruchomienie silnika i odblokowanie kierownicy. Stosowany dla boy'ów hotelowych i mechaników ASO. (panie, mniej jadu! OK - stosowany jeśli nie mamy zaufania do uczciwości mechanika, i dbamy o bezpieczeństwo)


Karta kodowa "CODE". A na niej napis "LANCIA CODE"

Kartonik (plastik?, nie wiem bo nie mam!) z nadrukowanymi oznaczeniami:
A - kod elektroniczny w formacie X.Y.Z.Q.W cyfry od 1 do 9, nazwijmy go PIN_2
służy do awaryjnego uruchomienia silnika
B - kod "mechaniczny" służący do określenia kształtu wyżłobień klucza.
E - dwa puste miejsca na naklejki z PIN-ami autoalarmu

Ważna UWAGA! kopię karty kodowej może (podobno nie tak drogo) wykupić w ASO, tylko właściciel pojazdu, kopię sporządza się (też podobno) na podstawie samego nr VIN ( w dow. rej. czwarta rubryka).


DZIAŁANIE systemu Lancia Code
uwaga - system Lancia Code "współpracuje" aktywnie z zamkiem centralnym i autoalarmem, co może mieć dla użytkowników znaczenie, oraz z ECU - co jest istotne.kolorowe=poprawione

W chwili gdy kluczyk w stacyjce obrócony zostanie do pozycji STOP lub w PARK, immobilizer blokuje ECU (komputer sterujący) silnika.

Dioda immo zaczyna świecić zielonym światłem pulsującym.

Gdy kluczyk zostanie przekręcony do poz. MAR:
1) jeżeli PIN transpondera w kluczyku jest zgodny, zielona dioda zgaśnie;
system włącza funkcje sterowania i samochód można uruchomić.
2) jeżeli zielona dioda będzie świecić się światłem ciągłym, oznacza to, że PIN transpondera (kluczyka) nie został rozpoznany przez system.
Wówczas należy spróbować procedury ponownie, oraz po kolei innymi kluczykami, dostarczonymi z samochodem.
PIN-y (max. dla 7 kluczyków), przechowywane są w pamięci centralki "Lancia Code", zatem szczególnie po długotrwałym odłączeniu akumulatora, mogą zniknąć z pamięci.
Należy wówczas ponownie zakodować do pamięci kody wszystkich posiadanych kluczyków, czym standartowo zajmują się ASO, oraz domorośli kombinatorzy, czasami również z dobrym skutkiem.
3) jeżeli silnik pracuje, a dioda zaświeci, to oznacza autodiagnostykę, jeżeli zaś dioda pulsuje (w czasie pracy silnika), to znak, że PIN-ów brak w pamięci centralki systemu i samochód nie jest zabezpieczony przed kradzieżą.

AWARYJNE uruchamianie silnika

Ważne! Jeżeli w czasie uruchomienia awaryjnego popełnisz błąd,wyjmij kluczyk ze stacyjki i zacznij wszystko od początku.
Sprawdź, czy dywanik nie blokuje ci pedału gazu.

1) Odczytaj 5 cyfr PIN LANCIA CODE NA karcie kodowej "CODE".

2) Obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie MAR.

3) Wciśnij na max. "pedał gazu" i trzymaj go wciśnięty. Zielona dioda zaświeci się na 8 sek. i zgaśnie. W tym momencie puść pedał (zanim zacznie błyskać) i licz błyski diody.

4) Ilość błysnięć odpowiada pierwszej cyfrze PIN, wówczas naciskasz pedał, ma być wciśnięty do momentu, aż zielona dioda zaświeci się na 4 sekundy.

5) Po upływie tego czasu znowu zaczyna błyskać, liczymy błyski, tyle ile ma 2-ga cyfra kodu PIN.

6) Tak samo odliczamy pozostałe liczby kodu PIN.

7) Po wprowadzeniu ostatniej cyfry, przytrzymaj pedał wciśnięty. Dioda zaświeci ok. 4 sekundy i zgaśnie. W tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia.


8) Jeżeli PIN został wprowadzony prawidłowo (zgodny z PIN-em w ECU), przez 4 sek. dioda będzie szybko błyskała.
9) Uruchomić silnik, i natychmiast pojechać do ASO (albo domorosłego kombinatora).
10) Jeżeli dioda nadal świeci światłem ciągłym - spróbuj od początku wszystko jeszcze raz.


WYŁĄCZNIK BEZWŁADNOŚCIOWY
Zabezpiecza samochód przed pożarem po stłuczce.
Dosyć powszechną usterką jest zadziałanie wyłącznika "na parkingu" oraz w czasie odkurzania wnętrza.
Wyłącznik ten znajduje się pod fotelem kierowcy, w Kappie z prawej strony, wystarczy go "namacać" i wcisnąć.





opracowane na podstawie instrukcji użytkownika Lancii Kappa, oraz forum klubu Lancia Klub Polska i innych forów innych klubów.

Ze swojej strony dodam/trzy grosze/:
1.Code1 bo taki typ jest w kappie jest to kod stały nie odporny na skanowanie
2.Do zaprogramowania przez serwis lub zwykłego użytkownika potrzebujemy minimum dwóch kluczy slave i jednego master inaczej nie da rady.Chyba ,że posiadasz umiejętności i doświadczenie zaprogramujesz inaczej i nie jest to wielką sztuką.
3.Centralka code1 jak i code2 są nie odporne na stałe spadki napięć -rozjeżdza się pamięć.Dlatego ważne jest aby akumulator i połączenia były w należytym stanie.
4.Są trzy rodzaje transponderów w code1 /magnetti-marreli, megamos,philips/I wszystkie trzy pętle współpracujące z poszczególnymi transponderami miały inną oporność
5.Nie prawdą jest ,że bez master nie można naprawiać centralki code?/o co chodziło autorowi?/
Kluczyk master służy tylko do kodowania pozostałych kluczyków typu slave i nie należy używać go w codziennej eksploatacji.

Jak coś mi się przypomni to dopiszę.Więcej o kodowaniu było tu:
>>http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 7&start=15

-- 07 Wrz 2009, 18:39 --

Kol.Laminiarz napisał:
DZIAŁANIE systemu Lancia Code
uwaga - system Lancia Code "współpracuje" aktywnie z zamkiem centralnym i autoalarmem, co może mieć dla użytkowników znaczenie, oraz z ECU - co jest istotne


o co tu chodzi,chyba nie oto,że centralny i alarm ma się ni jak do code.Dla laika bez transpondera otworzysz drzwi i rozbroisz alarm jednak nie odpalisz silnika.Natomiast z transponderem ale bez nadajnika podczerwieni nie wysterujesz centralnego zamka ani nie rozbroisz alarmu/dotyczy fabrycznego nie dokładanego/

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 08 wrz 2009, 8:12

link nie działa
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 19:28 przez laminiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

robak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2009, 16:14
Lokalizacja: 3city

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: robak » 08 wrz 2009, 10:41

mi tez nie działa - w ogóle zauważyłem że 3/4 linków podawanych na forum nie działa.
Kappa 2.0 20v VIS

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: grzole » 08 wrz 2009, 13:22

robak pisze:mi tez nie działa - w ogóle zauważyłem że 3/4 linków podawanych na forum nie działa.
Niestety tak jest, że po zamieszczeniu postu linki ulegają skróceniu automatem do czegoś takiego jak np. to >http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 7&start=15 ale są aktywne. Podczas poprawiania postu w dowolnym momencie następuje przekształcenie tego linku z aktywnego a nieaktywny albowiem taki skrócony link zaczyna być traktowany jak dowolne słowo. Należy wtedy ponownie go wklejać aby był aktywny. Wszystkiemu zaradza stosowane na wstępie funkcji . Sam nieraz mam problem z tym automatem likwidującym aktywność linku, no cóż taka mała niedogodność. Nie wiem czy jesteśmy to w stanie poprawić sami swoimi siłami.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Gość

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Gość » 08 wrz 2009, 19:46

Nie rozumiem jednego kol.laminiarz ,może mi wytłumaczysz co ma code do alarmu lub centralnego zamka.Za cholerę nie moge dojść o co tu chodzi z tą aktywną współpracą centralki imo z autoalarmem lub sterownikiem centralnego zamka/przy imo code1/?Jak narazie nie doszukałem się aktywnej współpracy między tymi centralkami/sterownikami/

-- 08 Wrz 2009, 19:54 --

Kol.laminiarz napisał:
Ważna UWAGA! kopię karty kodowej może (podobno nie tak drogo) wykupić w ASO, tylko właściciel pojazdu, kopię sporządza się (też podobno) na podstawie samego nr VIN ( w dow. rej. czwarta rubryka).

Ja dodam drugą ważną uwagę:
Powyższe stwierdzenie ma sens w przypadku kiedy imo jest od tej budy/dla laika nie było przeszczepione od innego dawcy/.W innym przypadku nawet sto takich kodów nie pomoże,a serwis rozłoży ręce.

sashxxx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: sashxxx » 09 wrz 2009, 10:22

witam . mam pytanko :) pozostala mi po kappie z 99r centralka od immo i kluczyk z ta pchelka i nie wiem czy mam to trzymac w razie potrzeby czy wypierdzielic :) teraz ma kapiszona z 96 roku i nie wiem czy to w razie rozjechania sie immo to podejdzie do terazniejszego kapiszona.
pozdro

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 09 wrz 2009, 18:25

Aż taki mądry to ja nie jestem. Ja bym trzymał. Albo przyślij mi te gadżety, to porobię trochę doświadczeń.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”