Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Nat » 25 wrz 2009, 13:53

Postanowiłem opublikować pytania konkursu historycznego ze zlotu Miłosników Lancii w Morsku, zachęcam więc wszystkich Lancisti do zapoznania się z nimi i prób odpowiedzi. Za jakis czas opublikuję też odpowiedzi wraz z komentarzami.

Do dzieła.

Powodzenia!


1. Zgodnie z nieziszczonym (na szczęście) życzeniem swojego ojca, Vincenzo Lancia, założyciel firmy, miał zostać:
a. zdunem
b. księgowym
c. politykiem

2. Lancia to jedna z najstarszych firm motoryzacyjnych. Jest już z nami od ponad wieku. A dokładniej, 29 listopada będziemy obchodzili jej:
a. 103-lecie
b. 105-lecie
c. 108-lecie

3. Lancia to jedna z najbardziej innowacyjnych marek w historii motoryzacji. Do historii przeszły m.in. jej wielocylindrowe, widlaste silniki, później tak ukochane m.in. przez Amerykanów. Pierwszym na świecie autem wyposażonym w silnik V8 była Lancia Trikappa, produkowana już w latach:
a. dwudziestych (1922-1925)
b. trzydziestych (1932-1935)
c. czterdziestych (do 1943 roku)

4. Zaprojektowany jeszcze przed II Wojną Światową model Lancia Aprilia (pośród forumowiczów mamy jednego właściciela tego pięknego oldtimera) tworzony był z myślą o jak najniższych oporach aerodynamicznych. Jego współczynnik oporu powietrza wynosił zaledwie 0,47. Znajdź pośród wymienionych auto, które może pochwalić się lepszym współczynnikiem oporu powietrza:
a. bolid formuły 1 (około 70 lat młodszy)
b. Dodge Viper (około 50 lat młodszy)
c. Lamborghini Countach (około 30 lat młodszy)

5. Prezentowany na naszym zlocie Stratopolonez (Polonez 2500 Racing) jak wiadomo zbudowany został na bazie Lancii Stratos rozbitej podczas Rajdu Polski przez
a. Mariana Bublewicza
b. Andrzeja Jaroszewicza
c. Bernarda Darniche


6. Za kierownicą pięknego, reprezentacyjnego samochodu, Lancii Flaminii zasiadało wielu znanych w latach 60 ludzi- m.in. Jean Paul Belmondo, Brigitte Bardot. Marzeniem niemal każdego projektanta nadwozi było stworzenie własnej wariacji nt. Flaminii. Stąd wiele jej wersji. Pośród znanych projektantów NIE BYŁO Flaminii stylizowanej przez:
a. Pininfarinę
b. Bertone
c. Zagato

7. Jedna z Lancii po kilku latach jazdy ze znanym nam znaczkiem, zmieniła logo na masce by reprezentować stajnię Ferrari. Chodzi o:
a. Lancię 037 Rally
b. Lancię Themę
c. Lancię D50

8. Najnowsza maszyna Lancii, o nietypowej nazwie ?Lancia di Lancia?, zaprezentowana w Wenecji, rozwija moc:
a. 320 KM
b. 649 KM
c. 1120 KM

9. Które z tych aut nie ma związku z Lancią?
a. Saab 600
b. Zoyte
c. NSU Prinz

10. Lancie to auta mające z założenia dawać radość z jazdy, poczucie wolności, wiatr we włosach ?. Która z niżej wymienionych Lancii nigdy NIE doczekała się egzemplarza w wersji cabrio?
a. Lybra
b. Delta Integrale
c. Flavia

11. Lancia przez wiele lat dość ściśle współpracowała z Ferrari. Która z poniższych Lancii NIE miała wersji wyposażonej w silnik Ferrari:
a. Beta Monte Carlo
b. LC2
c. Thema

12. Lancia, który był kierowcą rajdowym, miał sporą wiedzę techniczną, dlatego już w rok po założeniu firmy powstał pierwszy pojazd. Prędkość obrotowa silnika osiągała niebotyczną jak na owe czasy wartość 1800 obr./min. Jak nazywał się pierwszy samochód firmy Lancia?
a. Pentaiota
b. Flavia
c. Alfa


13. Na przełomie lat 80 i 90 Lancia sześć razy z rzędu zdobywała rajdowe mistrzostwo świata, dzięki znaczącej na owe czasy przewadze technologicznej Lancii Delty nad konkurentami oraz dzięki znakomitym kierowcom za sterami. Ale nie tylko Delta sięgała po ten tytuł. Pośród poniższych modeli wybierz ten, który nie dokonał tej sztuki.
a. Stratos
b. Delta S4 (038)
c. 037

14. Związki Lancii z Polską są bardzo wczesne. Już w 1926 roku na terenie naszego kraju produkowano pojazdy o nazwie ?Polska Lancia?, na podwoziach Lancii. Były to:
a. ciężarówki
b. samochody osobowe
c. autobusy


15. Giugaro, autor nadwozia Lancii Delty zaprojektował w tym samym czasie również auto produkowane później masowo w Polsce. O jakim aucie mówimy?
16. Lancie to tradycyjnie auta rządu Polski. Która z wymienionych NIE jeździ w rządowej flocie?
a. Lybra
b. Thesis
c. Delta

17. Ile modeli oferowanych jest w Polsce w aktualnej palecie Lancii?
a. 3
b. 4
c. 5

18. Pradziadek Lancii Ypsilon, pierwsza mała Lancia z niewielkim silnikiem pojawił się już w 1932 roku. Był to komfortowo wewnątrz wyposażony pojazd z 35-konnym widlastym (to specjalność Lancii) silnikiem 1,2. Chodzi o Lancię:
a. Augustę
b. Aurelię
c. Albertę

19. Mechaniczne doładowanie stosowane w niektórych lanciach szczególnie w latach 70, zwane przez wielu ?kompressor? w lancii nazywa się:
a. turbo
b. volumex
c. haldex

20. Piękna choć kontrowersyjna Lancia Thesis powstała na bazie auta koncepcyjnego o nietypowych (jak to u Lancii) rozwiązaniach technicznych ? woland zamiast kierownicy, drzwi otwierane do zewnątrz auta (bez słupka środkowego) itp. Wspomniane auto koncepcyjne roboczo nazywane było
a. nowa Flaminia
b. Dialogos
c. Futuros
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: solarzmr » 10 paź 2009, 19:05

Nat pisze: 10. Lancie to auta mające z założenia dawać radość z jazdy, poczucie wolności, wiatr we włosach ?. Która z niżej wymienionych Lancii nigdy NIE doczekała się egzemplarza w wersji cabrio?
a. Lybra
b. Delta Integrale
c. Flavia
A jak brzmi prawidłowa odpowiedź na to pytanie? A Lybra del sole? : rotfl : : rotfl : : rotfl :
lybra del sole.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: fiergloo » 10 paź 2009, 19:13

A była Delta Integrale bez dachu?
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/

Kondziu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Kondziu » 10 paź 2009, 19:57

fiergloo pisze:A była Delta Integrale bez dachu?
Wyprodukowano 3 sztuki, całkiem niedawno była na sprzedaż na ebay.it.
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E

Rafako

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Rafako » 10 paź 2009, 20:32

solarzmr pisze:
Nat pisze: 10. Lancie to auta mające z założenia dawać radość z jazdy, poczucie wolności, wiatr we włosach ?. Która z niżej wymienionych Lancii nigdy NIE doczekała się egzemplarza w wersji cabrio?
a. Lybra
b. Delta Integrale
c. Flavia
A jak brzmi prawidłowa odpowiedź na to pytanie? A Lybra del sole? : rotfl : : rotfl : : rotfl :
lybra del sole.jpg
tia, wyprodukowana w Photoszopie czy w Polskiej szopie :?: :?: :?: ;) :D
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. te unijne gwiazdki na tablicy prawie mnie zmyliły ;)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Nat » 10 paź 2009, 21:38

solarzmr pisze:
Nat pisze: 10. Lancie to auta mające z założenia dawać radość z jazdy, poczucie wolności, wiatr we włosach ?. Która z niżej wymienionych Lancii nigdy NIE doczekała się egzemplarza w wersji cabrio?
a. Lybra
b. Delta Integrale
c. Flavia
A jak brzmi prawidłowa odpowiedź na to pytanie? A Lybra del sole? : rotfl : : rotfl : : rotfl :
lybra del sole.jpg

hehe to byl własnie haczyk, liczyłem na to, że coponiektorzy zapamiętali fotkę bez wiedzy, ze to wirtualne dzieło naszego forumowicza :)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: solarzmr » 10 paź 2009, 22:12

Nat pisze:

hehe to byl własnie haczyk, liczyłem na to, że coponiektorzy zapamiętali fotkę bez wiedzy, ze to wirtualne dzieło naszego forumowicza :)
Szkoda że to tylko Photoshop, całkiem ładnie wygląda i można się nabrać :link:

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Nat » 10 paź 2009, 22:43

Kondziu pisze:
fiergloo pisze:A była Delta Integrale bez dachu?
Wyprodukowano 3 sztuki, całkiem niedawno była na sprzedaż na ebay.it.
Podobno dwie.

Silnik 250km.
Giovanni Agnelli był kulawy, więc w aucie zamontowano automatyczne sprzęgło.

Obrazek

Obrazek

:link:

-- 10 Paź 2009, 22:49 --

Odpowiedzi na testy:

1. B
2. A
3. A
4. C (dla zainteresowanych - bolidy F1 mają 0,5-0,7 albo i więcej!, Dodge Viper - 0,5 Lambo Countach 0,42))
5. B
6. B
7. C
8. C
9. C (Zoyte to chińska odmiana Lybry, Saab 600 to Delta I sprzedawana w Szwecji)
10. A
11. A
12. C
13. B
14. C
15. Polonez
16. C
17. A
18. A
19. B
20. B
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: wujekp » 10 paź 2009, 22:58

Nat pisze:10. C
Czyli była Lybra cabrio?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Nat » 10 paź 2009, 23:08

poprawiony lapsus - jest już późno :)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Kondziu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Kondziu » 10 paź 2009, 23:27

Świetne zdjęcie wrzuciłeś :D Delta, Thema SW i Fiat 126 :D
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: Sebastian » 11 paź 2009, 2:47

Kondziu pisze:Świetne zdjęcie wrzuciłeś :D Delta, Thema SW i Fiat 126 :D
Też na to zwróciłem uwagę :)
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Morsko - konkurs historyczny nt. Lancii

Post autor: topcio » 11 paź 2009, 8:40

widać, że słoneczna Italia
Zarówno delta jak i FotoLybra w cabrio piękności :lol:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”