Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Awatar użytkownika
evand
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 129
Rejestracja: 10 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: evand » 26 lut 2009, 8:21

"Dizzy" pisze:Ja co rok (lub 10tys km) wymieniam olej i filtr. Uzywam Lotos 10W40 bo taki byl wlewany przez poprzedniego własciciela.
Używam Lotosa 10W/40 od ponad xx lat .... i jest OK
była - Lybra SW 2.4 JTD
jest - Scenic II 1.9 dCi

Zapraszam na stronkę mojej połowicy :)

Praca bez doświadczenia. Zarabiaj lub oszczędzaj

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: Bany » 26 lut 2009, 10:02

leje max lifa beczkami i kappy maja nalatane na nim ponad 300tysi
wiec nie porównujmy go do orlenu,
najprawdopodobniej valvoline wypłukał szlam po orlenie i stad spadek cisnienia albo temat nie był związany.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: wujekp » 26 lut 2009, 22:25

"HERBINEK" pisze:Orlen jest polski a za lotosa trzeba płacić za opakowanie znanej firmy. Drugi przykład oleju Zalecanego do Lancia Fiat Alfa to olej Selenia ;) Który w dziwny sposób pochodzi z petrochemii Gdańskiej. Pozdrawiam
Lotos to znana firma? 8O
Przeca Lotos to właśnie Petrochemia Gdańska. :roll:
Ostatnio zmieniony 06 lis 2009, 17:08 przez wujekp, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Ryjek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 25 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: Ryjek » 26 lut 2009, 22:32

witam jaki jest najleprzy olej do lanci deltyII 93r 1.6 8v przepbieg 206tys... ??? :)
szpan na maxx..

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: Sebastian » 27 lut 2009, 8:02

"Ryjek" pisze:witam jaki jest najleprzy olej do lanci deltyII 93r 1.6 8v przepbieg 206tys... ??? :)
Tak naprawdę każdy spełniający wymagania/specyfikację producenta auta (sprawdź w książce jakie są do Twojego auta). Jeżeli tylko będziesz pamiętał o odpowiednim interwale jeżeli chodzi o jego wymianę (czas lub przebieg) to każdy dzisiejszy olej (oczywiście nie piszę tutaj o jakichś szemranych wynalazkach rozlewanych w garażach) będzie naprawdę ok i nie odczujesz (ani Ty ani Twój bolid) jakiejkolwiek różnicy.

Podstawa to specyfikacja oleju i jego należyta wymiana - reszta ma już kapitalnie mniejsze znaczenie.

Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

Odp: Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: larry123 » 05 lis 2009, 22:15

dla wnikliwych, którzy nie lubią się nabierać na napisy reklamę i marketing.

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

pan jedynie potwierdził moje zdanie o olejach mineralnych, na których widnieje napis syntetyczne itp.

nie dlugo sie zbliza wymiana oleju - niestety orlen 10w60 ma jedna zajebista wade - jest trudno dostepny wiec chyba uderze w takie cos

Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: Nat » 06 lis 2009, 10:02

Larry - jakoś tak w sierpniu? widziałem oleje orlenu w dużym wyborze na Wale Miedzeszyńskim.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Odp: Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: LybraSW » 06 lis 2009, 22:35

A ja leje do Lyberki Gulfa 5w40 CH2 bo do takiego mam dostęp + filtr Boscha. Wymiana co 4 miesiące ( 8 tyś km ). Do tego filtr paliwa co 6 miesięcy. Trzeba pamiętać że jakość oleju ma wpływ na turbo oraz na ogólne zużycie silnika. Syf w oleju mikroszlifuje wszystkie powierzchnie metalowe ( ślizgowe ) co powoduje że szybciej zużywa się turbo oraz szybciej pojawiają się przedmuchy na pierścieniach tłokowych.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: maydayns » 06 lis 2009, 23:02

A ja uzywam oleju 5W40 Panolin... szwajcarska precyzja:) i wymiana co 10tys km, choc teraz bedzie przy 12tys..
Ktos ma jakies opinie o Panolinie??

-- 06 Lis 2009, 23:04 --
LybraSW pisze:A ja leje do Lyberki Gulfa 5w40 CH2 bo do takiego mam dostęp + filtr Boscha. Wymiana co 4 miesiące ( 8 tyś km ). Do tego filtr paliwa co 6 miesięcy. Trzeba pamiętać że jakość oleju ma wpływ na turbo oraz na ogólne zużycie silnika. Syf w oleju mikroszlifuje wszystkie powierzchnie metalowe ( ślizgowe ) co powoduje że szybciej zużywa się turbo oraz szybciej pojawiają się przedmuchy na pierścieniach tłokowych.
To co piszesz to 100% prawda... ale czy koszta zwiazane z az takim traktowaniem silnika nie przewyzsza po paru latach kosztu regeneracji turbo czy silnika??
Seat Leon

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Odp: Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: LybraSW » 07 lis 2009, 8:19

Litr oleju mam za 10 zł brutto. Filtr paliwa oraz silnika w zależności od firmy ( Bosch, Mann ) - 60 zł za komplet. Wymiana we własnym zakresie. Suma łączna 120 zł za całość operacji. Czyli max 3 razy w roku daje nam 360 zł. Auto mam 2 lata i pojeździ jeszcze max 3 latka. 5 x 360 = 1800 zł. Regeneracja turbo - 1400 zł, wymiana pierścieni tłokowych wiąże się z rozebraniem na 100% dołu silnika co zamknie się kwotą ok 2000 zł. A i tak olej musisz w aucie raz w roku wymienić. Zajmuję się na co dzień naprawą silników. W tym jednostek CR i widzę jakie spustoszenie w silniku może zrobić nie wymieniany olej oraz filtr paliwa.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Odp: Dlaczego warto zmieniać często olej ..

Post autor: Artur G. » 07 lis 2009, 11:35

I słusznie, ja średnio raz w roku, wychodzi ok. 9 kkm - 11 kkm - Castrol magnatec 5W40 . Oczywiście przy tym kpl. filtrów. Mowa o mojej kappie 2.0 z 350 kkm przebiegu - a i zero dolewek przez od wymiany do wymiany. Ubytek od max do lekko poniżej średniej. Olej to priorytet. Dadra ? jeszcze mam ją za krótko (od lutego) wymiana po nowym roku - castrol 15W40 (ale niepokojących ubytków oleju brak) .
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”