Kappa - zbieżność kół.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - zbieżność kół.

Post autor: bialy-murzyn » 28 gru 2009, 8:29

Witam.
Coś mi się zbieżność kół chyba rozregulowała, bo: opony są starte od wewnątrz i to obie oraz trzęsie kierownica cały czas oraz kierownica coraz bardziej przekręca mi się w prawo (to znaczy jak jade prosto to nie mam kierownicy tak, że pod kciukami mam trąbkę z obu stron, tylko kierownica jest bardziej obrocona w prawo).

To znaczy z 6 miesiecy temu to jak hamowałem to biło coś w koła, jak hamowalem lekko, teraz hamowanie ustało bić ale zbieznosc zdaje sie tragiczna. Zatem kilka pytan:

1. Czy jak pojade z tym do dowolnej diagniostyki ktora Kappe nie widziala na oczy to czy mi to zrobią, wyregulują, czy jest to łatwe, czy moze trzeba powymieniac jakies wałki, przeguby bo bez tego za cholere sie nie wyreguluje nic ?

2. Czemu ta kierownica skrecila sie w prawo? Może jak robiłem mocne zakrety w prawo to sie to przekrecilo tak.

3. Jak jade bardzo wolno w korku to co obrót koła to buja autem z przodu i rusza kierownicą. To zbieżność na pewno ?

Bo sprawdzałem luz w kole i luzu nie widać.
Po prostu rzadko coś robie przy Kappie, wiec pewnie sie tego nagromadziło : >

pozdrawiam

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Kappa - zbieżność kół.

Post autor: prezesjm » 28 gru 2009, 8:54

Jak podczas wolnej jazdy buja autem i rusza kierownicą to opona(y) powiedziały Ci Papa. Podjedź do wulkanizatora, jak zdejmą oponę z obręczy to zobaczysz jak wygląda. Cięcie opon to może być oczywiście geometria. Kappa ma bardzo proste i klasyczne zawieszenie z przodu więc nie powinno być problemów z diagnostyką. Przyzwoity warsztat przed regulacją geometrii sprawdzi zawieszenie, silentbloki, sworznie. Proponuje jednak zacząć od opon.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Odp: Kappa - zbieżność kół.

Post autor: bialy-murzyn » 28 gru 2009, 9:07

Dzięki, zatem najpierw wymiana dwóch opon z przodu a nastepnie od razu na regulację - a to nie wiedziałem że to bujanie to właśnie od opon tylko.

Jeszcze mnie zastanawia ta kierownica, czemu ona tak się skręciła. Może po prostu gdzies puszcza jej mocowanie i się tak przekręca. Kiedyś była chyba, chyba normalnie, ale nie pamietam dokladnie czy aby na pewno.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Kappa - zbieżność kół.

Post autor: prezesjm » 28 gru 2009, 9:15

Kierownica to pewnie od opon/y. Pewnie będzie pęknięty kord w oponie. Na obręczy wygląda pewnie całkiem dobrze ale po zdjęciu będą " fale dunaju" :)

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Odp: Kappa - zbieżność kół.

Post autor: bialy-murzyn » 28 gru 2009, 9:56

Aha, jedyne co mnie zadziwia to to, że nie ma żadnego problemu z trakcją.
Po puszczeniu kierownicy jedzie prosto jak w mordę strzelił, hmm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”