Thema - wałki balansowe

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Thema - wałki balansowe

Post autor: Przemek » 28 sty 2010, 14:59

Bez wyciągania silnika nie da rady. Zdiagnozować stan panewki można jedynie poprzez jej oględziny (rysy, odbarwienia) i dokładny pomiar, tak aby ustalić pasowanie wałek - panewka. Ale jeśli dotąd silnik nie był rozbierany, to zostawiając oryginalną panewkę i wymieniając jedynie łożyska kulkowe nie powinieneś się martwić o kłopoty z wałkami.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11988
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Thema - wałki balansowe

Post autor: topcio » 28 sty 2010, 15:24

Przemek pisze:Bez wyciągania silnika nie da rady. Zdiagnozować stan panewki można jedynie poprzez jej oględziny (rysy, odbarwienia) i dokładny pomiar, tak aby ustalić pasowanie wałek - panewka. Ale jeśli dotąd silnik nie był rozbierany, to zostawiając oryginalną panewkę i wymieniając jedynie łożyska kulkowe nie powinieneś się martwić o kłopoty z wałkami.
nie chodzi o kłopoty z wałkami tylko o ciśnienie oleju.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Thema - wałki balansowe

Post autor: Przemek » 28 sty 2010, 15:43

Jeżeli pompa oleju będzie w pełni sprawna i będziesz miał nowe panewki (wszystkie do których są doprowadzone magistrale olejowe, także te na wałkach rozrządu) to nawet jak na panewkach wałków balansowych będą nadmierne luzy, to zapas wydajności pompy wystarczy na pokrycie strat. Zresztą, jeśli uda Ci się wyjąć oba łożyska kulkowe wałka balansowego, to będziesz mógł z grubsza ocenić jakie są luzy na tych panewkach poruszając wałkiem poprzecznie do jego osi. Jeśli nie będzie to wyraźny, odczuwalny jak przy wybitej panewce luz to bez obaw. A w razie potrzeby to takie panewki można zamówić nie tylko w ASO, ale równierz w każdym specjalistycznym warsztacie "obróbki" silników.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Thema - wałki balansowe

Post autor: Bany » 28 sty 2010, 16:02

zostaw te wałki w spokoju.
Nie spotkałem sie zeby to one były winne za cisnienie oleju.
Czeka Cie pewnie ponowna wymiana panewek.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11988
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Thema - wałki balansowe

Post autor: topcio » 28 sty 2010, 16:13

jak się ociepli to szykuję się na zmianę pompy oleju (może masz coś do dodania w tym temacie :link: ;) ) przy okazji zajrzę do panewek (aczkolwiek nie wydają żadnych dżwięków) , a o wałki pytam bo rozważam inne możliwości.

PS. Czy Ty nie powinieneś być w Monte Carlo ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Thema - wałki balansowe

Post autor: Bany » 28 sty 2010, 18:02

topcio1 pisze:jak się ociepli to szykuję się na zmianę pompy oleju (może masz coś do dodania w tym temacie :link: ;) ) przy okazji zajrzę do panewek (aczkolwiek nie wydają żadnych dżwięków) , a o wałki pytam bo rozważam inne możliwości.

PS. Czy Ty nie powinieneś być w Monte Carlo ?
Jestem...
tu też maja internet

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”