Dedra Integrale - różnice w napędach
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Dedra Integrale - różnice w napędach
Tak z ciekawości - Były Dedry Integrale w wersji SW? Czy ktoś sobie sam taką stworzył?
To chyba jedyna taka w klubie
To chyba jedyna taka w klubie
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Odp: Dedra Integrale okazja polecam!
Były z silnikami 2.0 16v N/A z napędami z tempry 4x4.michal1045 pisze:Tak z ciekawości - Były Dedry Integrale w wersji SW? Czy ktoś sobie sam taką stworzył?
To chyba jedyna taka w klubie
Nie jest to jedyna w klubie, posiada taką również forumowicz z Tarnowa
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Odp: Dedra Integrale okazja polecam!
Dzięki za info! A Dedra fajna i dobra cena jak za tak rzadkie auto!vanisch pisze:Były z silnikami 2.0 16v N/A z napędami z tempry 4x4.michal1045 pisze:Tak z ciekawości - Były Dedry Integrale w wersji SW? Czy ktoś sobie sam taką stworzył?
To chyba jedyna taka w klubie
Nie jest to jedyna w klubie, posiada taką również forumowicz z Tarnowa
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Re: Dedra Integrale okazja polecam!
Po mojemu to "normalne" Integrale, ma jak w 2.0T Integrale tak samo w środku pod radiem włącznik blokady mech. Wątpie, żeby to był badziew Pucha z tempry, napis Integrale chyba? zobowiązuje.
Wycofali tą wersję wraz z wycofaniem 2.0 16V Lampredi,jak wszedł 1.8VVT i 1.8 16v 113km.
pozdrawiam
Wycofali tą wersję wraz z wycofaniem 2.0 16V Lampredi,jak wszedł 1.8VVT i 1.8 16v 113km.
pozdrawiam
--- Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 20V M-Jet`04 grigio luci di bosco ---
>> ex: Lancia Delta 1.9 t.ds LE ; Lancia Delta 1.6 GTi.e.`88 bordeaux met. ; Alfa Romeo 156 Sportwagon Distinctive 2.4 Jtd 150 Nero Fuoco <<
>> ex: Lancia Delta 1.9 t.ds LE ; Lancia Delta 1.6 GTi.e.`88 bordeaux met. ; Alfa Romeo 156 Sportwagon Distinctive 2.4 Jtd 150 Nero Fuoco <<
Re: Dedra Integrale okazja polecam!
Napędy są z Tempry 4x4.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Dedra Integrale okazja polecam!
Czyli poszli po kosztach:/
Ale chłopaki z TTT uważają tak:
""EASYKATO napisał/a:
od siebie doradzic moge tyle że lepiej brać napęd z lancii albo alfy 155 Q4 niz z tempry
"Od siebie mogę powiedzieć tyle , że Tempra 4x4 , Dedra Integrale i Alfa 155 Q4 mają wszystkie elementy napędu TE SAME !!!
Więc z racji najsłabszego silnika w Temprze ( 113KM ) mają szansę być zużyte w najmniejszym stopniu ! Nie bierz części z Tempry , bo bedą za dobre ...
Działa tu chyba jakiś kompleks niższości Fiata wobec innych marek . Ale w tym przypadku - zupełnie niesłusznie - trzy powyżej wymienione auta są ze sobą bardzo blisko spokrewnione : mają te same płyty podłogowe , zawieszenia , sporą część układów napędowych i silników . Alfa tylko odstaje od tego "towarzystwa" oryginalnością swoich silników . Paradoksalnie - w Q4 - ma silnik od Lancii ... ""
Wg mnie układ w Temprze jest ten sam , tyle że wywalili drogiego torsena, wsadzili zwykłe dołaczanie i tyle. A jak jest w dedrze 2.0 16 integrale dokładnie i jaka różnica w stosunku do 2.0T ?
Ale chłopaki z TTT uważają tak:
""EASYKATO napisał/a:
od siebie doradzic moge tyle że lepiej brać napęd z lancii albo alfy 155 Q4 niz z tempry
"Od siebie mogę powiedzieć tyle , że Tempra 4x4 , Dedra Integrale i Alfa 155 Q4 mają wszystkie elementy napędu TE SAME !!!
Więc z racji najsłabszego silnika w Temprze ( 113KM ) mają szansę być zużyte w najmniejszym stopniu ! Nie bierz części z Tempry , bo bedą za dobre ...
Działa tu chyba jakiś kompleks niższości Fiata wobec innych marek . Ale w tym przypadku - zupełnie niesłusznie - trzy powyżej wymienione auta są ze sobą bardzo blisko spokrewnione : mają te same płyty podłogowe , zawieszenia , sporą część układów napędowych i silników . Alfa tylko odstaje od tego "towarzystwa" oryginalnością swoich silników . Paradoksalnie - w Q4 - ma silnik od Lancii ... ""
Wg mnie układ w Temprze jest ten sam , tyle że wywalili drogiego torsena, wsadzili zwykłe dołaczanie i tyle. A jak jest w dedrze 2.0 16 integrale dokładnie i jaka różnica w stosunku do 2.0T ?
--- Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 20V M-Jet`04 grigio luci di bosco ---
>> ex: Lancia Delta 1.9 t.ds LE ; Lancia Delta 1.6 GTi.e.`88 bordeaux met. ; Alfa Romeo 156 Sportwagon Distinctive 2.4 Jtd 150 Nero Fuoco <<
>> ex: Lancia Delta 1.9 t.ds LE ; Lancia Delta 1.6 GTi.e.`88 bordeaux met. ; Alfa Romeo 156 Sportwagon Distinctive 2.4 Jtd 150 Nero Fuoco <<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 wrz 2008, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dedra Integrale okazja polecam!
Z tego, co mi się udało ustalić to nie ma różnicy tak jak mowi kolega "tarsar" alfa 155 Q4 , dedra integrale to to samo, silniki takie same może pare elementów jest nieco innych... Więc potwierdzam zdanie o niższości gorszych marek...
Dedra integrale 2.0T ma torsen a lancia dedra integrale 2.0 16v już nie ma?? Przecież to ten sam układ napędowy... swoją drogą nigdy nie widziałem ani nie słyszałem o temprze 4x4 choć skoro koledzy mówią, że takie występowały to czyli są. Wg mnie napedy tempry alfy i lancii to jedno i to samo... chyba, że się mylę to niech ktoś mnie poprawi jakimiś konkretnymi argumentami.
Dedra integrale 2.0T ma torsen a lancia dedra integrale 2.0 16v już nie ma?? Przecież to ten sam układ napędowy... swoją drogą nigdy nie widziałem ani nie słyszałem o temprze 4x4 choć skoro koledzy mówią, że takie występowały to czyli są. Wg mnie napedy tempry alfy i lancii to jedno i to samo... chyba, że się mylę to niech ktoś mnie poprawi jakimiś konkretnymi argumentami.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
wydzieliłem dyskusję o napędach.
Czyli reasumując po ludzku jakie są różnice w napędach między Dedrą I i II (I jest z Turbo, II bez T w kombi) a powiedzmy Deltą?
Czyli reasumując po ludzku jakie są różnice w napędach między Dedrą I i II (I jest z Turbo, II bez T w kombi) a powiedzmy Deltą?
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Eper podaje że jest to samo w Temprze i Dedrze:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
a tak po ludzku? Delta ma stały napęd na 4 koła ? A Dedra?
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Delta ma stały napęd na 4 koła. Dedra chyba też ale nie jestem pewien. W wikipedi napisali:
The Dedra Integrale also uses the same permanent 4-wheel drive of the Delta Integrale, and includes the new Visco Drive 2000 traction control system. Also includes the electronically controlled suspension available as option in the 2.0 and upper versions.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
czyli po naszemu
czyli ruszając na szutrach zaboksują wszystkie 4 koła ?
Dedra Integrale również korzysta z tego samego stałego napędu na 4 koła Delta Integrale i zawiera nowe Visco Drive 2000- system kontroli trakcji. Obejmuje również elektronicznie sterowane zawieszenie dostępny jako opcja w wersji 2.0 i wyższych
czyli ruszając na szutrach zaboksują wszystkie 4 koła ?
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Już Panowie systematyzuje:
Wszystko co w Lanci ma napis Integrale ma permanentny napęd na 4 koła, są one podobne w konstrukcji (zawsze przystosowane do sinika ułożonego w poprzek nadwozia, przekładnia kątowa zintegrowana z centralnym dyferencjałem itd.) jednak można z grubsza podzielić je na 2 rodzaje:
Napędy z Delty I i Prismy
Oraz Tempry, Dedry i Alfy 155
Oprócz różnic w rozstawie osi i kół największe różnice są z tyłu ze względu na konstrukcie tylnego zawieszenia (Mcpherson Vs Belka z wahaczami wleczonymi).
Co do Dedry, Tempry to są to identyczne napędy centralny dyferencjał z podziałem 53% przód 47% tył, przód z viso drive (cierny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ok. 20%) i otwarty klasyczny mechanizm różnicowy z możliwością pneumatycznego zblokowania na 100% (tylko do 35km/h kontrolowany elektronicznie przez komputer ABS-u)
Za to napędy od Alfy trochę się różnią, Centralny dyfer ma podział 47% przód do 53% tył, tylny dyferencjał to mechanizm Torsena (taki jak w Delcie 1), oraz przystosowanie do szerszego rozstawu kół (rożnica w rozstawie taka jak pomiędzy Mareą a Bravo/Brava czy Delta II 5d a Deltą HPE itd.)
Na koniec fajny filmik pokazujący jak dział mechanizm różnicowy polecam.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc&feature[/youtube]
Wszystko co w Lanci ma napis Integrale ma permanentny napęd na 4 koła, są one podobne w konstrukcji (zawsze przystosowane do sinika ułożonego w poprzek nadwozia, przekładnia kątowa zintegrowana z centralnym dyferencjałem itd.) jednak można z grubsza podzielić je na 2 rodzaje:
Napędy z Delty I i Prismy
Oraz Tempry, Dedry i Alfy 155
Oprócz różnic w rozstawie osi i kół największe różnice są z tyłu ze względu na konstrukcie tylnego zawieszenia (Mcpherson Vs Belka z wahaczami wleczonymi).
Co do Dedry, Tempry to są to identyczne napędy centralny dyferencjał z podziałem 53% przód 47% tył, przód z viso drive (cierny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ok. 20%) i otwarty klasyczny mechanizm różnicowy z możliwością pneumatycznego zblokowania na 100% (tylko do 35km/h kontrolowany elektronicznie przez komputer ABS-u)
Za to napędy od Alfy trochę się różnią, Centralny dyfer ma podział 47% przód do 53% tył, tylny dyferencjał to mechanizm Torsena (taki jak w Delcie 1), oraz przystosowanie do szerszego rozstawu kół (rożnica w rozstawie taka jak pomiędzy Mareą a Bravo/Brava czy Delta II 5d a Deltą HPE itd.)
Na koniec fajny filmik pokazujący jak dział mechanizm różnicowy polecam.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc&feature[/youtube]
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 wrz 2008, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Topcio pisze:czyli ruszając na szutrach zabuksują wszystkie 4 koła ?
Tak zaboksują 4 kołą. Tak jak jeden kolega napisał wyżej lancia posiada przedni mechanizm Wiso drive czyli aktualnie nazwany w nowszych alfach Q2 czyli przednia oś pracuje równo. Więc może cos w konstrukcji w srodku dyfra jest pozmieniane miedzy tymi autkami, ale pracuja caly czas rowno na 4 kola. A jazda autem 4-napędowym to jest coś pięknego...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
tylko niestety Delty kosztują straszne pieniądze, dlatego tak dopytuję o Dedrę - może jakaś się trafi.