Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: wacho_czk » 22 sty 2010, 19:29

Mam problem z moją Lancią. Przy przyspieszaniu i hamowaniu ściąga zarówno w lewo jak i prawo (potrafi sama z siebie skręcić kierownicą o ok 90 stopni głównie przy hamowaniu). Na szarpakach nic nie wyszło, luzów w zawieszeniu nie stwierdzono, gumy, łączniki, wahacze powymieniane. Został chyba tylko stabilizator oraz klocki i tarcze (tylko czy to może mieć wpływ na przyspieszanie :?: ). Macie jakieś sugestie, co jeszcze może mieć wpływ na takie zachowanie auta. Sprawa dość pilna bo za dwa tygodnie chcę ją zabrać do UK

LUKI82

Odp: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: LUKI82 » 22 sty 2010, 19:39

Może geometrii nie trzyma?

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Re: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: wacho_czk » 22 sty 2010, 19:44

Była ustawiana po wymianie wahaczy ale może coś w tym jest. Dzięki za odpowiedź kolejna rzecz do sprawdzenia ;)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: mac1us » 22 sty 2010, 19:55

A sprawdzałeś przed założeniem, czy wahacze mają tą samą długośc, bo w sprzedaży są dwie długości i na "oko" nie różnią się niczym, a są różne. Rozumiem, że problem pojawił się po zrobieniu zawieszenia?

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Re: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: wacho_czk » 22 sty 2010, 20:16

Kurcze zagiąłeś mnie teraz, wahacze kupiłem od Fiata Tipo. Wahacze były wymieniane rok temu (ok 12 tyś km na nich przejechane). Problem występował sporadycznie od ok 6 miesięcy, jednak teraz się nasilił, wg zeznań osób aktualnie jeżdżących tym autem jest ono nieprzewidywalne.

LUKI82

Odp: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: LUKI82 » 22 sty 2010, 20:36

jak by to miało miejsce przy hamowaniu to bym stawiał na dwie rzeczy pompa hamulcowa lub zaciski przednie.Miałem taki problem kiedyś w jednym aucie.Odpowietrzanie hamulców nie pomagało wieć skończyło się wymianą ukł hamulcowego .

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: Gepard » 22 sty 2010, 21:06

Moim zdaniem zacznij od sprawdzenia opon - może któras jest zwichrowana. Zamień koła stronami, albo tył z przodem i zobacz co się będzie działo.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Re: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: wacho_czk » 03 lut 2010, 21:43

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, hamulce zrobione, geometria ustawiona-auto dalej pływa ale już znalazłem prawdopodobną przyczynę:

Tylne amortyzatory-wg testu mają po 33% tłumienia więc są na wykończeniu

Zastanawiam się tylko czy za jednym grzebaniem nie wymienić od razu sprężyn bo coś nisko mi tył siedzi

Piter77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2009, 17:55
Lokalizacja: Puławy

Re: Delta II-Ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu

Post autor: Piter77 » 03 lut 2010, 22:57

ja bym proponował ponownie sprawdzić tuleje wahaczy, pisze bo miał takie objawy przy przyspieszaniu skręcała Kappa w prawo przy hamowaniu w lewo na szarpakach nic nie wyszło dopiero za drugim razem coś wypatrzyli a tuleja w jednym wahaczu po odkręceniu go wypadła, więc może to jest przyczyna i oby tak było bo to najtańsze
Piotrek
KAPPA 2.0 20V VIS 98r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”