Lybra 1,9SW jtd AR32302 '99 i FiatEcuScan - VAG KKL na usb

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Lybra 1,9SW jtd AR32302 '99 i FiatEcuScan - VAG KKL na usb

Post autor: Jarek T » 13 lut 2010, 20:02

Witam
Auto jak w tytule - egzemplarz z początku produkcji. Kabelek kupiłem na allegro za 49 pln z kosztami wysyłki + mikroprzełacznik 4 sekcyjny zamontowałem w obudowie, z jednej strony zmostkowałem wyprowadzenia do przełaczników i podłaczyłem do pinu 7 złącza, z drugiej podłaczyłem piny 1, 3, 9 i 12 (żeby w zależności od testowanego obwodu można było przełaczyć piny nie tracąc funkcjonalności kabelka).
Dzięki wielkie dla Jana za instrukcję kasowania błedów poduszki w dziale zrób to sam (instrukcja dot. programu KWP71usb)- działa bezbłędnie.
Moje pytanie dotyczy natomiast programu FiatEcuScan w wersji 1.6. Program ten daje możliwość m.in. diagnostyki poduszek i kasowania błedów - z centralką poduszek połaczyłem się bez problemu, natomiast nie mogłem uzyskać połączenia ze sterownikiem silnika - nie było komunikacji, podczas gdy z centraką poduszek nie było najmniejszego problemu. Dodam, że próbowałem opcji z przełaczaniem pinów (switch'em) - za cho.... nie chciał się połączyć.
Z racji temperatur dałem spokój po ok. godzinie ale dalej będe drążył temat - centralka tego silnika wymieniona jest w programie jako obsługiwana...
Mam pytanie - czy może ktoś próbował diagnozować lybrę w/w programem i spotkał się z podobnym problemem?
Będe wdzięczny za rady.

W sprawie poduszki - to dalej wyrzuca bląd - znowu nie łączy kostka pod fotelem pasażera (żona wsiadając wywołała błąd ;) - jak będzie cieplej zlikwiduję problem lutownicą ... (moim zdaniem kabelki idące z fotela są za bardzo napięte i prawdopodobnie przez to złącze traci kontakt)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 8:02 przez Jarek T, łącznie zmieniany 1 raz.

pepazdepa 408
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 17 sty 2010, 3:21
Lokalizacja: Kladno CZ

Odp: FiatEcuScan i lybra 1,9SW jtd AR32302 '99 - VAG KKL na

Post autor: pepazdepa 408 » 13 lut 2010, 22:32

Witam.
Poduszka powietrzna ze mną OK, więc nie wiem. Tylko korekty: Nie ustalić piny 1,3,9,12. Naprawdę 1,3,7,9. >http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 5&start=10

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: FiatEcuScan i lybra 1,9SW jtd AR32302 '99 - VAG KKL na

Post autor: Jarek T » 14 lut 2010, 7:55

W czasie moich testów łączone były piny 3 z 7 - test poduszek - wszystko działało bez zarzutu,
oraz 1, 7 i 9 - przy próbie połaczenia z ECU silnika, później po rozłączeniu pinów w wersju fabrycznej testera sam pin 7 - komputer nie nawiązał komunikacji w obu konfiguracjach.

Pin 12 podączyłem tylko dlatego, że było wolne złącze w mikroswitch'u (przełącznik 4 sekcyjny), a wyczytałem, że ten pin ew. prowadzi do tempomatu - w czasie moich testów nie był podłączony do linii K
Na którymś z forów znalazłem taki opis pinów w złaczu eobd grupy fiata:
1- ABS
3- SRS/AIRBAG
9- wspomaganie

7- ECU
Zaznaczam, że ten opis znalazłem na forum i nie sprawdzałem, czy jest poprawny
W aktualnej wersji (1.6) FiatECUScan nie obsługuje ABS-u w moim aucie więc łączenie pinu 1 (tym bardziej 9 i 12) nie ma sensu (co prawda mam tempomat ale dokładany firmy carpoint i prawdopodobnie nie korzysta w pełni z elektroniki auta (sterowanie podciśnieniowe) - tempomat nie działa poprawnie ze względu na błąd czujnika pedału sprzęgła ...
Być może przy przełączaniu pinów należy odłączyć pin 7 złacza od płytki tak aby nie łączyć z pinem 7 innych obwodów (może bład tkwi w łaczeniu linii?), chociaż na formum FiatECUScan wyczytałem, że były osoby którym program działał przy połączeniu pinów 1, 3, 7 i 9?
Z drugiej strony na forum alfy ludzie odcinali pin 7 od płytki i łączyli pojedyncze obwody w ależności od potrzeb - tak radził autor oprogramowania...

Jeszcze jedno - kupiłem kabel VAG KKL na usb w czarnej obudowie (firma mari - >www.mari.pl)- może nie wszystkie interfejsy tego typu są kompatybilne z FiatECUScan-em, albo problem tkwi w sterowniku kabla....
Proszę o informację, czy ktoś z użytkowników lybry miał podobny problem z polączeniem z ecu silnika?
Pozdrawiam

Ze względu na opady śniegu temat wznowię na wiosnę - usunę błąd poduszki (po przelutowaniu kabelków pod fotelem i spróbuję połączyć się z ecu silnika....
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 21:31 przez Jarek T, łącznie zmieniany 1 raz.

TVC
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:35
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk

Re: FiatEcuScan i lybra 1,9SW jtd AR32302 '99 - VAG KKL na usb

Post autor: TVC » 14 lut 2010, 13:05

ja mam tej samej firmy kabel, auto Lybra 1,8 2000 program się łączy, błędów 0, ale gdy przechodzę do zakładki z parametrami i zaznaczam jakikolwiek następuje rozłączenie, sprawdzane na różnych systemach i różnych sterownikach :/
Lancia Lybra 1.8 16v SW

pepazdepa 408
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 17 sty 2010, 3:21
Lokalizacja: Kladno CZ

Odp: FiatEcuScan i lybra 1,9SW jtd AR32302 '99 - VAG KKL na

Post autor: pepazdepa 408 » 14 lut 2010, 16:48

Jarek T pisze: W aktualnej wersji (1.6) FiatECUScan nie obsługuje ABS-u w moim aucie więc łączenie pinu 1 (tym bardziej 9 i 12) nie ma sensu (co prawda mam tempomat ale dokładany firmy carpoint i prawdopodobnie nie korzysta w pełni z elektroniki auta (sterowanie podciśnieniowe) - tempomat nie działa poprawnie ze względu na błąd czujnika pedału sprzęgła ...
Tak ABS test będzie w wersji 1.7
Lybra przetestować tempomat na pin 7 wraz z silnikiem (engine).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Jarek T
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Odp: FiatEcuScan i lybra 1,9SW jtd AR32302 '99 - VAG KKL na

Post autor: Jarek T » 14 lut 2010, 21:30

Czyli pinu 12 nie podłaczamy ... - bład - skorygowałem w poście powyżej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”