Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Awatar użytkownika
Aruś
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: Aruś » 14 lut 2010, 18:48

Witam.
Mam zamiar wymienić w swojej Themie silnik z 8v na 16v bez visa i potrzebował bym schemat elektryki bo z tego co się orientuje to muszę zmienić wiązkę. Ma ktoś z forum taki schemat?
I jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy będę musiał zmieniać półosie, zawieszenie i hamulce? Bo nie wiem czy są inne.
I jeszcze jedno czy żeby zmienić wiązkę to trzeba zdejmować deskę rozdzielczą?
Za odpowiedzi z góry dziękuje.
Pozdrawiam.

argenta67

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: argenta67 » 14 lut 2010, 21:35

Aruś pisze:Witam.
Mam zamiar wymienić w swojej Themie silnik z 8v na 16v bez visa i potrzebował bym schemat elektryki bo z tego co się orientuje to muszę zmienić wiązkę. Ma ktoś z forum taki schemat?
I jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy będę musiał zmieniać półosie, zawieszenie i hamulce? Bo nie wiem czy są inne.
I jeszcze jedno czy żeby zmienić wiązkę to trzeba zdejmować deskę rozdzielczą?
Za odpowiedzi z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
Przy takiej zamianie to praktycznie wszystko jest inne a i bez zdejmowania cockpitu się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
Aruś
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: Aruś » 15 lut 2010, 20:26

Widzę że nikt nie ma takiego schematu to będę musiał sobie jakoś inaczej poradzić ale dam radę. Szkoda tylko że deche trzeba zdejmować.

argenta67

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: argenta67 » 15 lut 2010, 21:06

Aruś pisze:Widzę że nikt nie ma takiego schematu to będę musiał sobie jakoś inaczej poradzić ale dam radę. Szkoda tylko że deche trzeba zdejmować.
Nie bardzo rozumiem po co ci schemat, jak nie masz oryginalnej wiązki z wtyczkami i komputerem to sam jej nie wyprodukujesz, wtyczki w wiązce są kolorami oznaczone i choć byś chciał to nic nie da się źle podłączyć. :-?

Awatar użytkownika
Aruś
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: Aruś » 15 lut 2010, 21:11

Bym widział jak mnie więcej są kable. Bo wolał bym wiedzieć teraz a nie dopiero jak zacznę rozbierać wszystko. Teraz nie wiem czy nie ma tam jakiejś niespodzianki.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: Piszczyk » 15 lut 2010, 21:16

co do wiązki to faktycznie - przekładaj oryginał od 16v - się nie pomylisz raczej
(ale zrywanie deski to chyba zbędne)

co do półosi/zawieszenia/hamulców : możesz pozostawić bo jeśli dobrze jarzę to skrzynie są te same
(koledzy poprawią jeśli się mylę)
choć w trosce o bezpieczeństwo i wygodę pasowałoby wzmocnić hamulce - w 8v to zwykłe pełne tarcze a 16v ma wentyle
+ ewentualnie grubszy stabilizator
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Aruś
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: Aruś » 15 lut 2010, 23:14

Ja u siebie tarcze mam już wentylowane więc raczej się nie będą różnić. Zastanawiają mnie jeszcze sprężyny czy są jakieś sztywniejsze bo jak tak to je wymienię. Jeszcze będę musiał zobaczyć jak jest ze stabilizatorem czy jest taki sam czy inny, ale to sie okaże podczas wymiany.

argenta67

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: argenta67 » 16 lut 2010, 5:51

Jak się ma wiązki oryginalne to żaden schemat nie potrzebny, jeśli się robi z dwóch jedną to wtedy niezbędny. 8V a 16V to stanowczo inne moce a co za tym idzie to praktycznie inny osprzęt, inne przeguby, inne półosie, inna skrzynia, wózek i wahacze są takie same a i stabilizator też może być ten sam.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: prezesjm » 16 lut 2010, 8:33

Nie bardzo wiem po co pruć deskę ???? Jeśli chcesz założyć 16V bez visa to nie ma większych problemów. Różnice w mocach są na poziomie 25 KM więc jakieś tragedii nie ma. Jeśli masz wentylowane hamulce to powinno być ok. Nic nie będzie trzeba z napędu wymieniać. Skrzynka ma chyba troszku inne przełożenia ale będzie działać stara bez problemu. Wiązka od 16V jest prosta bo cała mieści się na silniku. Ecu jest w przepływomierzu więc wystarczy silnik, wiązka , przepływomierz z ECU i nowy Digiplex pod 16V. Z 8 V digiplex nie pasuje !! W 16V jest tylko 1 czujnik na wale, ten na skrzyni jest zbędny. Właściwie do instalacji auta trzeba tylko podpiąć stałe zasilanie wiązki , plus po stacyjce, wyjście na pompę paliwa i obrotomierz i oczywiście masę.

Mniej więcej tak wygląda schemat wiązki silnikowej 16v bez vis-a.
thema.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Aruś
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: Aruś » 16 lut 2010, 20:12

prezesjm pisze:Nie bardzo wiem po co pruć deskę ???? Jeśli chcesz założyć 16V bez visa to nie ma większych problemów. Różnice w mocach są na poziomie 25 KM więc jakieś tragedii nie ma. Jeśli masz wentylowane hamulce to powinno być ok. Nic nie będzie trzeba z napędu wymieniać. Skrzynka ma chyba troszku inne przełożenia ale będzie działać stara bez problemu. Wiązka od 16V jest prosta bo cała mieści się na silniku. Ecu jest w przepływomierzu więc wystarczy silnik, wiązka , przepływomierz z ECU i nowy Digiplex pod 16V. Z 8 V digiplex nie pasuje !! W 16V jest tylko 1 czujnik na wale, ten na skrzyni jest zbędny. Właściwie do instalacji auta trzeba tylko podpiąć stałe zasilanie wiązki , plus po stacyjce, wyjście na pompę paliwa i obrotomierz i oczywiście masę.

Mniej więcej tak wygląda schemat wiązki silnikowej 16v bez vis-a.
thema.JPG
Wielkie dzięki za pomoc. Skrzynie z półośkami raczej też wymienię bo będę i tak to wyjmował żeby wywalić silnik. Bo ja teraz mam drugą lancie na części i to co będę potrzebował to sobie przełoże. Najbardziej zastanawiała mnie deska ale skoro mówicie że nie muszę jej zdejmować to dobrze bo zostaje mi o wiele mniej roboty.
argenta67 pisze:Jak się ma wiązki oryginalne to żaden schemat nie potrzebny, jeśli się robi z dwóch jedną to wtedy niezbędny. 8V a 16V to stanowczo inne moce a co za tym idzie to praktycznie inny osprzęt, inne przeguby, inne półosie, inna skrzynia, wózek i wahacze są takie same a i stabilizator też może być ten sam.
Wątpię żeby pod każdy silnik robili wszystko inne. Przeważnie jest tak że części pasują do różnych typów auta. Jak będę to rozkręcał to się wszystko okaże. Napewno jak to będę robił to tak żeby było wszystko dobrze a nie tak żebym się rozbił.

argenta67

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: argenta67 » 16 lut 2010, 20:29

Akurat tor myślenia producenta jest inny, nie ma czegoś takiego, "że pasuje", jest po prostu do danego modelu i wersji a tylko użytkownikom wydaje się, że pasuje bo daje się zamontować, mnie to nie przeszkadza co sobie zamontujesz, jeśli ci się uda zamontować cztery gaźniki od malucha to tez będzie OK, to jest samochód właściciela i robi w nim co chce, ja nie mam zamiaru czego kol-wiek zabraniać.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - 2.0 16v potrzebuje schemat

Post autor: Piszczyk » 16 lut 2010, 20:52

prezesjm pisze:Nie bardzo wiem po co pruć deskę ???? Jeśli chcesz założyć 16V bez visa to nie ma większych problemów. Różnice w mocach są na poziomie 25 KM więc jakieś tragedii nie ma. Jeśli masz wentylowane hamulce to powinno być ok. Nic nie będzie trzeba z napędu wymieniać. Skrzynka ma chyba troszku inne przełożenia ale będzie działać stara bez problemu. ...
przełożenia skrzyni dla 2.0 ie oraz 16v takie same (podaję za instrukcją obsługi na Germanię z 1993)
dopiero 16V turbo ma inne

co do reszty zgadzam się w 110 % (jak to powiedział chyba Piskorski o swojej niewinności :) )
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”