Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami
Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami
Od jakiegoś czasu mam zagwozdkę: po odpaleniu wchodzi na 2-2,5tys. obr i po jednym dwóch przegazowaniach schodzi do 900-1000. Raz na dziesięć odpala prawidłowo. Czyściłem silnik krokowy ale efektu nie zauważyłem. Posprawdzałem (i wymieniłem sparciałe tuleje gumowe i G. Dołożyłem dodatkową sprężynę powrotną przepustnicy i nic. Miał ktoś może podobne problemy za sobą?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Odp: Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami
Nie znam tego silnika, ale ... czy na osi przepustnicy jest czujnik jej położenia kątowego ?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami
JA mialem z 2.0 20v,
ale trzymal 2600-3000rpm i nie mial zamiaru odpuscic,
braciszek oddal do warsztatu ,bo mnie nie bylo akurat i sciagneli z niego 180pln i mowili ,ze czyscili przepustnice ,
nie wiem co tam narobili ,jak pojade do domu to dokladnie obejze ,czy czegos nie przycieli
ale trzymal 2600-3000rpm i nie mial zamiaru odpuscic,
braciszek oddal do warsztatu ,bo mnie nie bylo akurat i sciagneli z niego 180pln i mowili ,ze czyscili przepustnice ,
nie wiem co tam narobili ,jak pojade do domu to dokladnie obejze ,czy czegos nie przycieli
Re: Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami
ECU to Motronic M1,7 z czujnikiem położenia przepustnicy potencjometrycznym (nie ma styków na krzywce)
Sprawdzałem go w pierwszej kolejności i oporność zmieniała się się płynnie. Sprawdzę jeszcze raz, być może pękł kabel wiązki bo nie mogę wejść w tryb autodiagnozy (wymuszanej pedałem gazu)
Sprawdzałem go w pierwszej kolejności i oporność zmieniała się się płynnie. Sprawdzę jeszcze raz, być może pękł kabel wiązki bo nie mogę wejść w tryb autodiagnozy (wymuszanej pedałem gazu)
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Odp: Re: Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami
Miewałem takie przypadki, jeśli kąt otwarcia przepustnicy był za duży /mówimy tu o wielkościach w granicach 1 stopnia kątowego/ lub CZUJNIK pokazywał coś źle. W moich przypadkach, po podpięciu czujnika położenia przepustnicy do EXAMINERA widać było jaki kąt wskazuje czujnik /i taki przekazywał do centralki - ona dawkowała paliwo/. Należy znać kąt "fabryczny" i ...Jacek pisze:ECU to Motronic M1,7 z czujnikiem położenia przepustnicy potencjometrycznym (nie ma styków na krzywce)
Sprawdzałem go w pierwszej kolejności i oporność zmieniała się się płynnie. Sprawdzę jeszcze raz, być może pękł kabel wiązki bo nie mogę wejść w tryb autodiagnozy (wymuszanej pedałem gazu)
- na podłączonym EXAMINERZE delikatnie !! poluzować /jeśli są/ śruby mocowania czujnika i delikatnie "puknąć" w czujnik aby kąt na wyświetlaczu EXAMINERA pojawił się taki jaki powinien być w ustawieniach fabrycznych. Dokręcić mocno śruby i ... po wszystkim. Powyższe dotyczy parametrów na "wolnych obrotach".
"Zresetować" centralkę - ustawić parametry wyjściowe - fabryczne.
To była częsta przypadłość Fiatów, gdzie po wszelkiego typu diagnozach wymieniano całe ECU - i nic to nie dawało. A różnica w kątach była 0,43 - 0,67 stopnia. Czyli niewidoczna dla oka
Spróbuj - może u Ciebie ten "patent" zadziała. Jeśli byłoby to, to u Ciebie kąt będzie większy niż wg ustawień fabrycznych. Przed diagnozowaniem zobacz czy przepustnica nie ma luzów - to też przy jej poruszaniu będzie widać na ekranie EXAMINERA jak się zmieniają parametry - przy oczywiście wyłączonym silniku.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami
Dzięki,
Najpierw sprawdzę ewentualnie usunę luzy przepustnicy, potem pomknę na examiner
THX
Najpierw sprawdzę ewentualnie usunę luzy przepustnicy, potem pomknę na examiner
THX