Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 30 sty 2009, 20:25

Luz podczas eksploatacji zmienia się z powodu wypalania i wyklepywania układu zawór-gniazdo zaworowe i prawie zawsze luz ten się zmniejsza. W przypadkach normalnej eksploatacji i właściwego smarowania zużycie płytek i wałka jest niemierzalne ( oczywiście mam na myśli mikromierz czyli dokładność do 0.01mm). Jeśli mechanik mierzy płytki suwmiarką to proponuje jeśli można jeszcze, to szybko zmienić mechanika.

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: ap2 » 30 sty 2009, 20:33

Reasumujac zalecenia serwisow zeby nie zamieniac plytek sa bezpodstawne i wynikaja raczej z tego, ze bez mikromierza nie stwierdzimy zuzycia plytki.
Ale czy majac plytke w rece mozemy stwierdzic czy ona jest zuzyta? Z tego co napisales wynika ze tak, bo jakiekolwiek zuzycie jest widoczne golym okiem...
A pytam z ciekawosci ;) i dziekuje za wyjasnienie.

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 30 sty 2009, 20:39

jeśli krzywka wałka rozrządu jest okrągła lub zmierza do okrągłości wtedy płytka regulacyjna jest na śmietnik jak i wałek rozrządu.Jak wyciągam płytkę to zanim ją włożę w inne miejsce mierzę mikrometrem,chociaż na rewersie plytki jest napisana jej grubość ,pod warunkiem ,że poprzednik /ten co zmieniał /wlożył napisem do szklanki a nie krzywki wałka.Płytki nie trzeba wyciągać aby stwierdzic jej zużycie wystarczy obejrzeć krzywki wałka

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 30 sty 2009, 20:44

Serwisy zalecają wymianę płytek i za nie równo kasują z wiadomych względów. Najczęściej nie oddają starych i chłopaki uzupełniają sobie stan magazynowo-warsztatowy. Płytka nawet używana po wytarciu z oleju jest idealnie połyskliwa , bez najmniejszych rys i co najważniejsze przy pomiarach (koniecznie mikromierzem) nie ma żadnej mierzalnej różnicy pomiędzy pomiarem na środku płytki a krawędzią czyli miejscem z którym nie ma styczności wałek rozrządu.

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 30 sty 2009, 20:54

w serwisie w którym ja pracowałem/Jel-Car/wymieniałem tyle płytek ile potrzebne było do danego autka a stare zawsze klientowi oddawaliśmy jednak tylko 10 procent klientów zabierała je ze sobą reszta przynosiła z zapytaniem czy mogą je odsprzedać za 5-10 PLN,więc ja zawsze odkupowłem

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 30 sty 2009, 22:01

"jan123456" pisze:w serwisie w którym ja pracowałem/Jel-Car/wymieniałem tyle płytek ile potrzebne było do danego autka a stare zawsze klientowi oddawaliśmy jednak tylko 10 procent klientów zabierała je ze sobą reszta przynosiła z zapytaniem czy mogą je odsprzedać za 5-10 PLN,więc ja zawsze odkupowłem
:smiech3:

Paweł lancia 1.8 ;)
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: śląsk

Re: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: Paweł lancia 1.8 ;) » 28 mar 2010, 11:57

witam mam pytanie. w lybrze 1.8 16v jeśli popychacze słychać przez pierwsze 10s po uruchomieniu silnika też należy je regulować? i pytanko za 100pkt jakie w tym aucie są popychacze?-hydrauliczne??

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10675
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: FXX » 28 mar 2010, 12:10

Jeśli dobrze kojarzę, to popychacze są hydrauliczne.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Re: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: pawcio1 » 28 mar 2010, 20:28

Paweł lancia 1.8 ;) pisze:witam mam pytanie. w lybrze 1.8 16v jeśli popychacze słychać przez pierwsze 10s po uruchomieniu silnika też należy je regulować? i pytanko za 100pkt jakie w tym aucie są popychacze?-hydrauliczne??
Zapewne przez pierwsze sekundy pracy motoru słychać nie popychacze tylko już zużywający się wariator!!! ;)

Paweł lancia 1.8 ;)
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: śląsk

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: Paweł lancia 1.8 ;) » 31 mar 2010, 18:05

dzięki za info. jestem właśnie przed wymianą oleju!! zastanawiam się tylko czy faktycznie wlać leprzy olej niż mobil 10w40 taki jak 10w60??

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: pawcio1 » 31 mar 2010, 20:54

Paweł lancia 1.8 ;) pisze:dzięki za info. jestem właśnie przed wymianą oleju!! zastanawiam się tylko czy faktycznie wlać leprzy olej niż mobil 10w40 taki jak 10w60??
Wymiana oleju niewiele pomoże! Radzą wkrótce przemyśleć i zaplanować wymianą wariatora rozrządu!!!
Klekotanie będzie się przedłużać,aż do całkowitego zużycia,zniszczenia wariatora.

Paweł lancia 1.8 ;)
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: śląsk

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: Paweł lancia 1.8 ;) » 01 kwie 2010, 22:23

propo wariatora - za co on dokładnie jest odpowiedzialny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”