Alfa romeo Carabo - Galeria

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Alfa romeo Carabo - Galeria

Post autor: Nat » 15 kwie 2010, 15:49

Zapewne Fiergloo dorzuci specyfikację techniczną tego ciekawego prototypu...

Obrazek
Obrazek
carabo 1.jpg
carabo 2.jpg
Karabo.jpg

Więcej - tutaj: :link:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Alfa romeo Carabo - Galeria

Post autor: fiergloo » 15 kwie 2010, 17:03

Zapewne Fiergloo dorzuci specyfikację techniczną tego ciekawego prototypu...
Carabo to prototyp Alfa Romeo Tipo 33, na jednej z fotografii pod linkiem widac charakterystyczną obudowę filtra powietrza która znajdowała się pod maskami kultowego w środowisku Alfistów modelu Montreal.

Montreal i Carabo posiadały silnik oparty na bloku Tipo 33- 8 cylindrów rozstawionych względem siebie pod kątem 90 stopni. Przy czym silnik z AR Montreal miał pojemnośc 2.6 litra, a ten w Carabo 2.0- czyli ten który siedział w Tipo 33 Stradale.

Jeśli ktoś myśli że V8 o pojemności 2.0 to pewnie jakieś 150KM mocy to wyprowadzam go z błędu.

2.0 V8 tutaj wyposażone było we wtrysk SPICA, skok cylindra był bardzo niski- 52,2 mm. Moc maksymalna wynosiła 230 KM przy 8800 obr/min, a moment obrotowy 200Nm był osiągalny przy 7000 obrotach na minutę. Był to silnik jak widac wysokoobrotowy. Ale pamiętac trzeba iż pochodził on w prostej linii, a wręcz został przeniesiony z toru wyścigowego.

Dane techniczne:

Typ: benzynowy, widlasty, czterosuwowy, ośmiocylindrowy widlasty, wolnossący
Rozrząd: DOHC, łańcuch(dwa), 16 zaworów
Poj.skokowa: 1995 ccm
Typ zasilania: wtrysk SPICA
Moc max: 230 KM przy 8800 obr/min
Max moment obrotowy: 200 Nm przy 7000 obr/min
V max: 250 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h: 6,4s

Skrzynia biegów: Colotti, 6 biegowa ręczna

Masa własna: 1000 kg
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Alfa romeo Carabo - Galeria

Post autor: bargaw3181 » 15 kwie 2010, 21:28

fajne :) kiedyś to kurde projektowali samochody... teraz nikt y się nie odważył postawić na taki styl... a mogło by powstać coś ciekawego :)
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Alfa romeo Carabo - Galeria

Post autor: solarzmr » 26 kwie 2010, 19:41

bargaw3181 pisze:fajne :) kiedyś to kurde projektowali samochody... teraz nikt y się nie odważył postawić na taki styl... a mogło by powstać coś ciekawego :)
No Bertone coś wykombinowało pod znaczkiem Alfy :link:

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”