Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

Post autor: Mariusz91 » 01 maja 2010, 16:09

Witam!

Mam pytanie dotyczące układu zapłonowego w Themie. Silnik to 2.0 16v bez V.I.S. Na układzie wtryskowym Jetronic. Czy cewki zapłonowe w tym silniku podają iskrę naraz na oba cylindry? Tzn. Pierwszy(jeden) dostaje iskrę prawidłowo a Czwarty(dwa) w suwie wydechu? Bo Thema mi się trochę mozolnie wkręca na obroty i ma dziurę, a jak zamienie 1 z 4 bądź 2 z 3 to nie ma różnicy w pracy silnika.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2010, 22:33 przez Mariusz91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

Post autor: prezesjm » 02 maja 2010, 21:16

Tak. Iskra jest podawana na dwa cylindry naraz. Parami, jak zauważyłeś - 1 i 4 oraz 2 i 3.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

Post autor: Mariusz91 » 02 maja 2010, 21:36

Aha. Czyli jeżeli zamienię jedynkę z czwórką to nie będzie miało to żadnego wpływu na prace silnika?
Dziękuje za informacje. :D

argenta67

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

Post autor: argenta67 » 02 maja 2010, 21:37

No i to jej nie przeszkadza bo ma też wtedy kiedy to jest potrzebne.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

Post autor: Piszczyk » 02 maja 2010, 22:24

dowód że działa po zamianie... : TU
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

Post autor: Mariusz91 » 02 maja 2010, 22:27

Według schematu instalacji układu zapłonowego Digiplex 2 z modułu zapłonowego idzie minusem sygnał do cewek a plus ze stacyjki. U mnie jedna cewka miała właśnie tak, a druga miała odwrotnie kable (z modułu sygnał szedł na plus na cewce a ze stacyjki szedł na minus na cewce) zamieniłem tak jak powinno być, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi o prace silnika :-? Możecie mi to wyjaśnić :-?

Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa

Post autor: Mariusz91 » 02 maja 2010, 22:29

Piszczyk pisze:dowód że działa po zamianie... : TU
Dowód to ja mam w garażu bo tak robiłem :D

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

Post autor: Lukasz_TG » 03 maja 2010, 13:05

Zamien jeszcze cewki miejscami, sprawdz czy nie ma spadku napiecia na pracujacym silniku. Podjedz jeszcze do jakiegos mechanika, identyczna cewka wystepuje w CC 700 z nanoplexem.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

Post autor: Mariusz91 » 03 maja 2010, 15:22

Ale cewki są w porządku bo iskra jest elegancka na każdym garnku. Tylko zastanawia mnie to dlaczego jak przewody elektryczne od modułu do cewki były zamienione ze sobą tak jak pisałem wczesniej to nadal działało to poprawnie :-? A cewki pasują od wielu aut. Zarówno od CC 0.7 jak i od Lamborghini Diablo 5.7 :lol:

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

Post autor: laminiarz » 03 maja 2010, 20:08

Ponieważ uzwojenie WN nie ma połączenia z NN.
W klasycznej cewce oba uzwojenia mają punkt wspólny na masie, więc zmiana polaryzacji niskiego napięcia spowoduje że przez cewkę popłynie prąd, ale w momencie wytworzenie iskry na uzwojeniu pierwotnym (NN) odłoży się spory kawałek wysokiego napięcia i w instalacji pojawią się silne zakłócenia (oby jeszcze się coś nie spaliło).

W twoich cewkach (mam na myśli te w samochodzie [ sic! ] ), uzwojenie WN jest odizolowane od uzwojenia pierwotnego (czyli od całej instalacji), a prąd WN płynie w zamkniętym obwodzie: cewka (strona wtórna) - cyl.1 - masa - cyl4 - powrót do cewki.

To rozwiązanie ma zalety i wady ( przećwiczone jeszcze jak miałem malucha [teraz mam na myśli F126p] ). Przykład: jeżeli jedna świeca szwankuje, to kłopoty z zapłonem są w obu garach...

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Układ zapłonowy Cewka zapłonowa Schemat

Post autor: Mariusz91 » 03 maja 2010, 22:06

Aha. Dzięki za solidne wyjaśnienie. Rozjaśniło mi to sytuacje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”