Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji ?
Moderator: stabraf
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Oczywiscie przyznaje Ci racje kazdy musi wiedziec co chce kupic. Z gazem bywa roznie poza tym instalacja to tez okolo 3tys zl czyli roznica miedzy Dieslem a benzyna... Dla mnie nie bylo sensu kupowac benzynowki. Tym bardziej ze Lancia ma udane JTD i z tymi wtryskami tez nie ma co przesadzac.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
ma tak samo udane diesle jak alfa i inne fiaty ,
wszystko bylo fajne jak sie auto w salonie kupowalo - wyjezdzajac z salonu to pewnie i R5 panewek nei gubilo ,
ale co z tego skoro minelo lat kilka ,auta nie maja przebiegow do 100kkm,
w benzynowce to jak nie bedziesz katowal ,to panewki nie obroci ,moze wariator pasc ,albo walek rozrzadu sie wytrzec ,cewka zaplonow przepalic
,a w dieslu nawet jak nie katujesz ,to tez walek moze sie wytrzec ,turbina moze cieknac i wtryskiwacze moga pasc,
oprocz tego jest kilka wspolnych czujnikow w benzynie i dieslu - to mniej kosztowne naprawy ,
w dieslu zjawisko jednak sie poglebia ,bo docelowo byl kupowany do wiekszych przebiegow ,
choc ostatnia moda moze temu przeczyc ,to jednak z kolei sa coraz bardziej wysilone,
nie ma co sie czarowac - nowoczesny używany diesel to potencjalnie wieksze ryzyko drozszych napraw
wszystko bylo fajne jak sie auto w salonie kupowalo - wyjezdzajac z salonu to pewnie i R5 panewek nei gubilo ,
ale co z tego skoro minelo lat kilka ,auta nie maja przebiegow do 100kkm,
w benzynowce to jak nie bedziesz katowal ,to panewki nie obroci ,moze wariator pasc ,albo walek rozrzadu sie wytrzec ,cewka zaplonow przepalic
,a w dieslu nawet jak nie katujesz ,to tez walek moze sie wytrzec ,turbina moze cieknac i wtryskiwacze moga pasc,
oprocz tego jest kilka wspolnych czujnikow w benzynie i dieslu - to mniej kosztowne naprawy ,
w dieslu zjawisko jednak sie poglebia ,bo docelowo byl kupowany do wiekszych przebiegow ,
choc ostatnia moda moze temu przeczyc ,to jednak z kolei sa coraz bardziej wysilone,
nie ma co sie czarowac - nowoczesny używany diesel to potencjalnie wieksze ryzyko drozszych napraw
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Na własnym doświadczeniu porównując 1.9jtd i 2.4jtd.
Jeśli nie jeździsz z kompletem osób i bagażu to nie ma wielkiej różnicy w dynamice, tylko 1.9 trzeba trochę na obrotach trzymać.
Ceny części są praktycznie te same.
Wiadomo większe koszty ubezpieczenia dla 2.4
Co do spalania to trzeba liczyć:
1.9 miasto/trasa/średnio 7.5/5/6.2
2.4 odpowiednio 8/5/6.5
tyle wychodziło u mnie z obliczeń bo nie ma co wierzyć komputerowi.
Na temat benzynki się nie wypowiem bo nie miałem przyjemności prowadzić.
Jeśli nie jeździsz z kompletem osób i bagażu to nie ma wielkiej różnicy w dynamice, tylko 1.9 trzeba trochę na obrotach trzymać.
Ceny części są praktycznie te same.
Wiadomo większe koszty ubezpieczenia dla 2.4
Co do spalania to trzeba liczyć:
1.9 miasto/trasa/średnio 7.5/5/6.2
2.4 odpowiednio 8/5/6.5
tyle wychodziło u mnie z obliczeń bo nie ma co wierzyć komputerowi.
Na temat benzynki się nie wypowiem bo nie miałem przyjemności prowadzić.