Iskry na silniku - mycie Kappy...
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
To jak nazywają się przewody wychodzące z cewek? One nie mają prawa aby mieć przebicie?!
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
w ktora strone ? od cewki do swiecy wychodzi fajka i ona moze miec przebicie ,aczkolwik nie probowalem sciagac fajki z cewki ,bo nie chce przypadkiem popsuc cewki ,ktora jak widzisz kosztuje pare pln :]
w druga strone z cewki wychodza 3 przewody (zasilanie i sterowanie) i te przewody przebicia nie maja ,chyba ,ze ci je szczury pogryzly ,albo pies wszamał ,a potem zwrócił
w druga strone z cewki wychodza 3 przewody (zasilanie i sterowanie) i te przewody przebicia nie maja ,chyba ,ze ci je szczury pogryzly ,albo pies wszamał ,a potem zwrócił
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
to w takim razie mogę przeprowadzic jakiś zabieg aby przebicia nie było? kompresor? może jakiś specyfik? sam nie wiem.... staralem sie dokladnie wyczyscic cewki ale to na nie wiele sie zdalo...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
kiedyś był w sprzedaży spray silikonowy, który na jakiś czas usuwał przebicia
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Znalazlem dwa specyfiki. Numero Uno Numero Duo się gdzieś zapodziało ale był to silikon.Takie coś można stosować na powierzchnie cewki i na "fajke"? Mam wrażenie ze spalanie mi wzrosło, nie jeżdże inaczej i nieekonomicznie jednak prawie 20l/100km dość mnie zaskoczyło...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
ja używałem wiele lat tamu w motocyklu (czasy że WN do japończyków były praktycznie niedostępne) psikałem przewód razem z fajką i na kilka miesięcy był spokój.
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 286
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Przed psikaniem spray'em i tak musisz dokładnie wymyć elementy WN (wysokiego napięcia). Dokładnie zrobisz to tylko bardzo wysokim ciśnieniem ( czyli wyjmujesz cewki zapłonowe, jedziesz z nimi na myjnię i z np.karchera szprycujesz z możliwie najmniejszej odległości ). 2-gi etap to dokładne wysuszenie. Koniecznie kompresor, cienki strumień na max. ciśnieniu z małej odległości. Potem jeszcze włóż je do piekarnika na godzinę, ale patrz żeby nie nagrzać ich więcej niż do 90stC.
Po tym ceremoniale możesz spokojnie użyć spray.
Jeżeli pominiesz opisane procedurki i po prostu psikniesz sprayem, to będziesz miał ładnie błyszczące cewki, a iskra i tak przeskoczy ścieżką z brudu, albo przez szparkę w fajce prosto do masy zamiast na świecy.
Czy nie podawałem Ci cen nowych (fabrycznie) cewek?
Po tym ceremoniale możesz spokojnie użyć spray.
Jeżeli pominiesz opisane procedurki i po prostu psikniesz sprayem, to będziesz miał ładnie błyszczące cewki, a iskra i tak przeskoczy ścieżką z brudu, albo przez szparkę w fajce prosto do masy zamiast na świecy.
Czy nie podawałem Ci cen nowych (fabrycznie) cewek?
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Podawałeś ceny oczywiście, ale załamałem się bo nie mogłem innych znaleźć.
Dziękuje za opisanie czynności jakie wykonać. Czy dostane na "cito" taki preparat w sklepie? Jakoś nie kojarze czegoś takiego...
Dziękuje za opisanie czynności jakie wykonać. Czy dostane na "cito" taki preparat w sklepie? Jakoś nie kojarze czegoś takiego...
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 286
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Na pewno, we wszystkich dobrych sklepach motoryzacyjnych.
Czyli też nie u mnie, bo ja mam internetowy.
Czyli też nie u mnie, bo ja mam internetowy.
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Dziś skończyłem zabieg ratowania cewek.
Pierwszym etapem było dokładne wymycie myjką ciśnieniową cewek.
Następny krok to wydmuchiwanie wody. Nie miałem możliwości skorzystania z przedmuchu "profesjonalnego" z wąską końcówką więc udałem się na stacje benzynową.
Później 1.5h w piekarniku na 90*C co dało pozytywny efekt.
Na samym końcu benzyną ekstrakcyjną odtłuściłem powierzchnie i nie żałując spray'u spryskałem obficie cewki.Czekałem z 1,2h lecz nie chciały wyschnąć(może to taki miał być efekt)
Preparat który użyłem nosił nazwę "ISOL" i w opisie zaznaczono że nadaje się do konserwacji cewek zapłonowych oraz kabli WN. Koszt w leclercu 7.30zl.
Po zamontowaniu czuć większą płynność jednak mam wrażenie jakby dalej było słychać drobne przeskoki iskry. Mam nadzieje, że całkowicie to ustąpi gdy odparuje nadmiar tego specyfiku.
Laminiarz masz piwo! dzięki za instruktaż.
Pierwszym etapem było dokładne wymycie myjką ciśnieniową cewek.
Następny krok to wydmuchiwanie wody. Nie miałem możliwości skorzystania z przedmuchu "profesjonalnego" z wąską końcówką więc udałem się na stacje benzynową.
Później 1.5h w piekarniku na 90*C co dało pozytywny efekt.
Na samym końcu benzyną ekstrakcyjną odtłuściłem powierzchnie i nie żałując spray'u spryskałem obficie cewki.Czekałem z 1,2h lecz nie chciały wyschnąć(może to taki miał być efekt)
Preparat który użyłem nosił nazwę "ISOL" i w opisie zaznaczono że nadaje się do konserwacji cewek zapłonowych oraz kabli WN. Koszt w leclercu 7.30zl.
Po zamontowaniu czuć większą płynność jednak mam wrażenie jakby dalej było słychać drobne przeskoki iskry. Mam nadzieje, że całkowicie to ustąpi gdy odparuje nadmiar tego specyfiku.
Laminiarz masz piwo! dzięki za instruktaż.
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
No i po raz enty odwiedzam swój wątek... :/
Teraz niestety mam wrażenie, że padła cewka albo coś większego.
Zacznę od tego, że w ostatnią "angielską" pogodę prawdopodobnie zawilgotniały mi cewki(brak pokrywy).
Postawiłem na powtórną reanimacje opisaną przez laminiarza. Problem ten sam, tyle, że w jednej z cewek iskra przeskakuje już co cykl i ma juz powypalane "kanały" którymi iskra przeskakuje. Auto co jakiś czas gaśnie a już w chwili obecnej nawet holowanie nie pomogło.Dławi się okropnie, wahania ponad 1k obrotów. Reakcja na gaz odwrotna- obroty spadają i kompletny muł. Auto nie jeździ. Za co się zabrać? Dodam, że nawet na gazie jest troche lepiej niz na PB. Może filtr paliwa dodatkowo?
P.s dodatkowo nie znikający check- engine....
Teraz niestety mam wrażenie, że padła cewka albo coś większego.
Zacznę od tego, że w ostatnią "angielską" pogodę prawdopodobnie zawilgotniały mi cewki(brak pokrywy).
Postawiłem na powtórną reanimacje opisaną przez laminiarza. Problem ten sam, tyle, że w jednej z cewek iskra przeskakuje już co cykl i ma juz powypalane "kanały" którymi iskra przeskakuje. Auto co jakiś czas gaśnie a już w chwili obecnej nawet holowanie nie pomogło.Dławi się okropnie, wahania ponad 1k obrotów. Reakcja na gaz odwrotna- obroty spadają i kompletny muł. Auto nie jeździ. Za co się zabrać? Dodam, że nawet na gazie jest troche lepiej niz na PB. Może filtr paliwa dodatkowo?
P.s dodatkowo nie znikający check- engine....
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 286
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Jak mawiają anglicy "life is brutal and full of zasadzkas". Jeżeli te pęknięcia izolatora są głębokie to nawet wodą pod ciśnieniem nie dojdziesz do najgłębszej warstwy zwęglonego świństwa, a takie ścieżki z węgla wystarczą żeby prąd WN popłynął bokiem zamiast do świecy. To chyba już koniec agonii cewek.
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Cewki na szczęście. Tylko jedna- środkowa patrząc na klawiature ma te zagłębienia.laminiarz pisze:To chyba już koniec agonii cewek.
Czy tak zachowuje się v6 jak pali na 5 garów? Nie chciał wczoraj odpalic. Na kable próbowałem to pochodził z 10s rzucając całą budą i gasł.
To jest wina cewki czy szukać gdzieś indziej przyczyny dodatkowej?
P.S. zapomniałem, gdzie jest silnik krokowy? tuż przy ścianie grodziowej? Jego też bym przeczyścił przy okazji. Dzięki.
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 286
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Cewka może jest umarta i przynajmniej tę jedną popękaną dobrze byłoby zmienić. Ale z przyczyn innych - sprawdź ciśnienie paliwa i pracę pompy zasilającej
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Iskry na silniku - mycie Kappy...
Kupiłem na allegro za 60zl o tych samych numerach z Alfy 166 3.0. Różnicy jak się domyślam nie ma żadnej. Zdam relacje jak dojdzie i wymienie.