Delta hf turbo- pije wodę
Delta hf turbo- pije wodę
Już błysnęło światełko w tunelu , bo wymieniona pompa wody, rozrząd... no i dym bialutki z wydechu- początkowo myśleliśmy że wilgoć w wydechu (te 5lat co stała) a tu się okazuje że wodę sobie popija z układu chłodniczego..
W takim razie na zlocik nie ruszy jeszcze ale trzeba zrobić to jest jak to zrobić by się nie narobić ?
Wody ubywa, silnik pali na cztery ale odgłos "pykania" na jednym cylindrze, więc wyrok oczywisty: uszczelka głowicy PSJ (Poszła Się Je..ć).
Dylemat:
1. Wyjmować silnik i pełny remont, przy okazji przegląd sprzęgła, skrzyni etc.
2. wyjąć głowicę, uszczelki góry, przetrzeć zawory i po robocie.
Sprawdzę jeszcze ciśnienie sprężania (jaka jest wartość oczekiwana zimno/ciepło?)
Którą opcję wybrać? Zakładając wyjęcie głowicy to odpinać kolektor wylotowy, czy wyjmować głowicę razem ze sprężarką? (albo jeszcze inaczej)
, a jeżeli silnik to czy ze skrzynią czy rozpinać -w Themie masakra
Pozdrawiam,
Jacek albo Hubert (znaczy się Młody_H)
W takim razie na zlocik nie ruszy jeszcze ale trzeba zrobić to jest jak to zrobić by się nie narobić ?
Wody ubywa, silnik pali na cztery ale odgłos "pykania" na jednym cylindrze, więc wyrok oczywisty: uszczelka głowicy PSJ (Poszła Się Je..ć).
Dylemat:
1. Wyjmować silnik i pełny remont, przy okazji przegląd sprzęgła, skrzyni etc.
2. wyjąć głowicę, uszczelki góry, przetrzeć zawory i po robocie.
Sprawdzę jeszcze ciśnienie sprężania (jaka jest wartość oczekiwana zimno/ciepło?)
Którą opcję wybrać? Zakładając wyjęcie głowicy to odpinać kolektor wylotowy, czy wyjmować głowicę razem ze sprężarką? (albo jeszcze inaczej)
, a jeżeli silnik to czy ze skrzynią czy rozpinać -w Themie masakra
Pozdrawiam,
Jacek albo Hubert (znaczy się Młody_H)
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta hf turbo- pije wodę
Niestety ten silnik najlepiej wyciągać od dołu. Górą chyba raczej ciężko będzie.
A jak już robić to nie tylko głowicę, tylko lepiej chyba wywalić całość i dokładnie przejrzeć silnik. Bo zrobisz głowicę, a za chwilkę się okaże że silnik dostał mocy i panewki PSJ
A jak już robić to nie tylko głowicę, tylko lepiej chyba wywalić całość i dokładnie przejrzeć silnik. Bo zrobisz głowicę, a za chwilkę się okaże że silnik dostał mocy i panewki PSJ
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Re: Delta hf turbo- pije wodę
Zaglądając pod maskę rzeczywiście lepiej od dołu.....
Ale w themci 3,0V6 jest podobnie.
Wylazł i wlazł z palcem w d..ie bez problemu razem ze skrzynią (to jest jedyna opcja- łatwiej wyjąć razem niż samą skrzynię lub silnik, że o montażu nie wspomnę. Będziemy trzymać się tej wersji..
Mam hak w suficie i wyciągarkę 300kg i dała radę -fakt że miałem zaciśnięte pośladki ze strachu.
Wypięcie ramy z zawieszeniem -kłopot co zrobić z resztą.
W tej sytuacji odstępujemy od dalszych prac uruchomieniowych i rozbieramy silnik, skrzynię, sprzęgło i wszystko pozostałe.
Dół silnika wygląda na Very OK (cichość i ciśnienie), ale zrobimy pełny przegląd z pełną dokumentacją foto i pomiarami.
Na zlocik przyturlamy się Themcisławą z grzejacymi dupeczkę fotelami (a już miałem ugadane autko -coby nas w razie czego dowlekło).
Ale w themci 3,0V6 jest podobnie.
Wylazł i wlazł z palcem w d..ie bez problemu razem ze skrzynią (to jest jedyna opcja- łatwiej wyjąć razem niż samą skrzynię lub silnik, że o montażu nie wspomnę. Będziemy trzymać się tej wersji..
Mam hak w suficie i wyciągarkę 300kg i dała radę -fakt że miałem zaciśnięte pośladki ze strachu.
Wypięcie ramy z zawieszeniem -kłopot co zrobić z resztą.
W tej sytuacji odstępujemy od dalszych prac uruchomieniowych i rozbieramy silnik, skrzynię, sprzęgło i wszystko pozostałe.
Dół silnika wygląda na Very OK (cichość i ciśnienie), ale zrobimy pełny przegląd z pełną dokumentacją foto i pomiarami.
Na zlocik przyturlamy się Themcisławą z grzejacymi dupeczkę fotelami (a już miałem ugadane autko -coby nas w razie czego dowlekło).
Re: Delta hf turbo- pije wodę
No jak ktos ma kase i czas to oczywiste rozwiazanie.solarzmr pisze:Niestety ten silnik najlepiej wyciągać od dołu. Górą chyba raczej ciężko będzie.
A jak już robić to nie tylko głowicę, tylko lepiej chyba wywalić całość i dokładnie przejrzeć silnik. Bo zrobisz głowicę, a za chwilkę się okaże że silnik dostał mocy i panewki PSJ
Ale nigdy nie slyszalem aby przy okazji robienia UPG, ktos robil panewki, wal itd porofilaktycznie:)
Pije plyn? Olej ?
Zrobic glowice, nowe uszczelniacze, zawory itd i mamy górę silnika na tip-top.....i czekamy:) az dół będzie trzeba robic:)
QV...soon:)
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta hf turbo- pije wodę
Nie napisałem żeby robić, tylko żeby przejrzeć. A łatwiej to zrobić przy jednej okazji niż zrobić górę, pojeździć chwilkę i brać się za robienie dołu. Przy okazji można sprawdzić sprzęgło i kilka innych gratów do których jest marny dostęp
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Re: Delta hf turbo- pije wodę
Pierwotny plan był taki:
1. rozebrać całkowicie i sprawdzić wszystkie elementy
2. usunąć wszelkie usterki obecne i ewentualne przyszłe.
3. poskładać do kupy,
4. udokumentować to dokładnie na wypadek sprzedaży
4. cieszyć się z autka.
Ale liczyliśmy że najpierw się ją odpali i przetestuje.
Los chciał inaczej........ więc wracamy do planu
1. rozebrać całkowicie i sprawdzić wszystkie elementy
2. usunąć wszelkie usterki obecne i ewentualne przyszłe.
3. poskładać do kupy,
4. udokumentować to dokładnie na wypadek sprzedaży
4. cieszyć się z autka.
Ale liczyliśmy że najpierw się ją odpali i przetestuje.
Los chciał inaczej........ więc wracamy do planu
Re: Delta hf turbo- pije wodę
bo obraził się na pkt 3 - każdy by się obraził ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Re: Delta hf turbo- pije wodę
Myślisz że to przez tę "kupę"?
Muszę trzymać język za zębami.
Przypomina mi się Syrenka mojego ojca na początku lat siedemdziesiątych. Gdy jechaliśmy w trasę i "dobrze ciągnęła" jeżeli tylko ktoś nieopatrznie głośno ją pochwalił -kończyła się jazda: zapchany gaźnik albo awaria układu zapłonowego. I niech ktoś tu mi powie że samochody nie mają duszy.
Muszę trzymać język za zębami.
Przypomina mi się Syrenka mojego ojca na początku lat siedemdziesiątych. Gdy jechaliśmy w trasę i "dobrze ciągnęła" jeżeli tylko ktoś nieopatrznie głośno ją pochwalił -kończyła się jazda: zapchany gaźnik albo awaria układu zapłonowego. I niech ktoś tu mi powie że samochody nie mają duszy.