Kappa - tłoczek zacisku tylnego

wojtas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 104
Rejestracja: 09 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Zabrze

Kappa - tłoczek zacisku tylnego

Post autor: wojtas » 08 kwie 2006, 18:26

Witam mam problem z tłoczkiem zacisku tylnego.Wziołem sie za wymianę klocków i przod poszedł w miarę bez boleśnie ale kiedy przystąpilem do wymiany tylnych-zgroza.Najpierw problem z odkręceniem dolnej śruby mocujacej zacisk(malo miejsca)Ale mniejsza z tym.Nastepnie problem z wciśnięciem tłoczka z powrotem tak żeby zmieściły sie nowe klocki i nowa tarcza.Mordowałem sie z tym chyba 3godziny aż poległem.Teraz zwracam sie do WAS z prośbą o pomoc.JAK TO ZROBIĆ?????? Czy on powinien normalnie sie wcisnac,Czy moze jakos sie go wkreca?Do przodu idzie bez problemu reka popycham za zacisk z recznego i tloczek sie wysowa a le z powrotem NIE!!! POMOCY!!!

Awatar użytkownika
monterek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Legionowo

Kappa - tłoczek zacisku tylnego

Post autor: monterek » 08 kwie 2006, 18:34

zapewne sa w krecane tak np jest w dedrach klucz chyba 27 i wkrecasz.ale nie wiem jak w kappie a powiedz mi czy klocki na tyl maja taki wypust z tylu

wojtas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 104
Rejestracja: 09 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Zabrze

Kappa - tłoczek zacisku tylnego

Post autor: wojtas » 08 kwie 2006, 18:36

Nie,nie maja wygladaja tak samo jak przednie tyle ze sa mniejsze i nie maja czujnika.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: TŁOCZEK ZACISKU TYLNEGO

Post autor: prezesjm » 08 kwie 2006, 18:37

"wojtas" pisze:Witam mam problem z tłoczkiem zacisku tylnego.Wziołem sie za wymianę klocków i przod poszedł w miarę bez boleśnie ale kiedy przystąpilem do wymiany tylnych-zgroza.Najpierw problem z odkręceniem dolnej śruby mocujacej zacisk(malo miejsca)Ale mniejsza z tym.Nastepnie problem z wciśnięciem tłoczka z powrotem tak żeby zmieściły sie nowe klocki i nowa tarcza.Mordowałem sie z tym chyba 3godziny aż poległem.Teraz zwracam sie do WAS z prośbą o pomoc.JAK TO ZROBIĆ?????? Czy on powinien normalnie sie wcisnac,Czy moze jakos sie go wkreca?Do przodu idzie bez problemu reka popycham za zacisk z recznego i tloczek sie wysowa a le z powrotem NIE!!! POMOCY!!!
Wkręcane , jak wciśniesz na siłe to zepsujesz. Było na forum :arrow: SZUKAJ

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa - tłoczek zacisku tylnego

Post autor: LukaszN » 08 kwie 2006, 19:58

co to, jakas choroba zakazna? Tez dzisiaj zmienialem tylne klocki. Wprawdzie robilem to drubi raz, ale pierwszy mialem pomoc.
I tak, na pierwszy zacisk stracilem 3 godz., bo bez sensu odkrecilem tzw. hub - nieruchoma czezsc zacisku, dostep do dolnej sruby to masakra... Potem wcisniecie tloczka, samemu to zgroza, w dodatku nie mialem "sciagacza" (jest taki specjalny przyrzad za 80 PLN), Na szczescie kolega u ktorego robilem wymiane klockow mial w warsztacie SCISK STOLARSKI (rozmiar 200 x80 moze byc krotszy mysle ze 150 starczy) i ZABKE ktore z powodzeniem zastepuja sciagacz. Warto prysnac na tloczek W40 i troche nim pokrecie, jak sie obraca w miare lekko, wtedy zakladamy scisk stolarski sciskamy, krecimy itp. Lepiej miec jakiegos pomocnika wtedy to bajka.
Drugi zacisk zrobilem w 20 min (od zdjecia kola do zalozenia)
Jak zatem nalezy postepowac:
1) odkrecamy ruchoma czesc zacisku (caliper) - dwie sruby 13, kontra 15
2) zsuwamy zacisk z klockow - nie trzeba probowac wciskac tloczka i tak zejdzie
2a) Odkrecic korek wlewu plynu hamulcowego
3) pryskamy tloczek WD40, czekamy, w miedzy czasie oczyszczajac hub za pomoca srubokreta (rdza z blach klockow) i szczotka druciana - ostroznie zeby nie zniszczyc gumek na zacisku. Dobrze jest posmarowac miejsca w ktore wkladamy klocki smarem miedzianym
4) Krecimy zebka tlocze, jak sie zaczyna dobrze obracac, zakladamy scisk stolarki, i jazda, sciskamy, krecimy, do skutku KONTROLOWAC POZIOM PLYNU HAMULCOWEGO, dobrze jest miec strzykawke do sciagniecia nadmiaru plynu....
5) zakladamy klocki, zakladamy caliper, zakrecamy sruby, warto dac kleju stopujacego (niebieski)

I to wszystko, jak ktos posiada klucz dynamometryczny, to sruby powinny byc dociagniete na 20 Nm

Warto prysnac tez przy okazji WD40 do plaszcz linki hamulca recznego...

I UWAGA, reczny hamulec nie trzyma za dobrze przed dotarciem sie klockow, lepiej zostawiac samochod na biegu, bo inaczej moze sie stoczyc......

Slowem bulka z maslem. Wydaje mi sie ze zmiana klockow na jedneym kole zajmuje mniej niz napisanie tej instrukcji... Moze po dodaniu zdjec, moglo by to trafic do dzialu porady, jako INSTRUKCJE KLUBOWE z innymi opisami szanownych klubowiczow.
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”