Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześniej
Moderator: giekso
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześniej
Pośród ciekawych prototypów Lancii istotne miejsce zajmuje Lancia HIT (High Italian Technology) z roku 1988.
Auto wyraźnie wytycza kierunek, w którym 20 lat później poszła Honda ze swoim Civikiem. I nie tylko - jest to jedno z pierwszych aut (pierwsze?) gdzie na szerszą skalę zastosowano podwozie z włókna węglowego, kevlaru i podobnego do niego własciwosciami nomexu. Efekt? Oszałamiający. Waga 980 kg! Prawie ćwierć tony mniej niż integrale.
Uturbiony, dwulitrowy silnik 8V produkował 185 KM przy 5300 obr i 304 Nm juz przy 3500 obr.
Napęd oczywiście integrale. Zresztą w ogóle bazą była Delta Integrale.
Nadwozie wykonał Pinin Farina.
Minigaleria:
Auto wyraźnie wytycza kierunek, w którym 20 lat później poszła Honda ze swoim Civikiem. I nie tylko - jest to jedno z pierwszych aut (pierwsze?) gdzie na szerszą skalę zastosowano podwozie z włókna węglowego, kevlaru i podobnego do niego własciwosciami nomexu. Efekt? Oszałamiający. Waga 980 kg! Prawie ćwierć tony mniej niż integrale.
Uturbiony, dwulitrowy silnik 8V produkował 185 KM przy 5300 obr i 304 Nm juz przy 3500 obr.
Napęd oczywiście integrale. Zresztą w ogóle bazą była Delta Integrale.
Nadwozie wykonał Pinin Farina.
Minigaleria:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześ
właśnie widzę że to też do nissana 200SX czy jakoś tak też jest podobne a wyprzedza kilka dekad
Re: Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześ
Witam.
Zwróćcie uwagę, że ta Alfa Romeo ZS z 1989 r. jest bardzo podobna do Lancii.
Zwróćcie uwagę, że ta Alfa Romeo ZS z 1989 r. jest bardzo podobna do Lancii.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mefisto
Lancia...the way of life...
Lancia...the way of life...
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześ
Jeśli jest podobieństwo,to tylko z uwagi na trendy w ówczesnym włoskim wzornictwie.
Alfę tę projektował konkurent Pinin Fariny - Zagato (SZ oznacza Sport Zagato).
Mechaniicznie i technicznie to tez zupełnie inna bajka. Wagowo też.
Alfę tę projektował konkurent Pinin Fariny - Zagato (SZ oznacza Sport Zagato).
Mechaniicznie i technicznie to tez zupełnie inna bajka. Wagowo też.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześ
Wiem kto projektował Alfę, zwróciłem tylko uwagę na podobieństwo obu samochodów.Nat pisze:Jeśli jest podobieństwo,to tylko z uwagi na trendy w ówczesnym włoskim wzornictwie.
Alfę tę projektował konkurent Pinin Fariny - Zagato (SZ oznacza Sport Zagato).
Mechaniicznie i technicznie to tez zupełnie inna bajka. Wagowo też.
Pozdraiwm
Mefisto
Lancia...the way of life...
Lancia...the way of life...
Re: Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześ
Witam.
W uzupełnieniu podaję kilka danych dotyczących Alfy Romeo ZS.
Model SZ, określany również jako ES-30 (Experimental Sportscar 3.0 litry), podobnie jak inne samochody marki Alfa Romeo to połączenie świetnych osiągów i pięknej stylistyki autorstwa Zagato.
Samochód jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem V6 o pojemności 2959 cm? i mocy maksymalnej 155 kW (210 KM). Zamontowano w nim również poprzecznie ułożoną skrzynię biegów, w której z myślą o sportowej jeździe skrócono przełożenia. Samochód ma bardzo dobre właściwości jezdne i agresywny wygląd, co wyróżnia go na tle konkurencji.
Wyprodukowano jedynie 1000 sztuk Alfy Romeo SZ z nadwoziem coupé i 800 kabrioletów RZ.
W Polsce znajduje się jeden egzemplarz Alfy Romeo SZ coupé.
W uzupełnieniu podaję kilka danych dotyczących Alfy Romeo ZS.
Model SZ, określany również jako ES-30 (Experimental Sportscar 3.0 litry), podobnie jak inne samochody marki Alfa Romeo to połączenie świetnych osiągów i pięknej stylistyki autorstwa Zagato.
Samochód jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem V6 o pojemności 2959 cm? i mocy maksymalnej 155 kW (210 KM). Zamontowano w nim również poprzecznie ułożoną skrzynię biegów, w której z myślą o sportowej jeździe skrócono przełożenia. Samochód ma bardzo dobre właściwości jezdne i agresywny wygląd, co wyróżnia go na tle konkurencji.
Wyprodukowano jedynie 1000 sztuk Alfy Romeo SZ z nadwoziem coupé i 800 kabrioletów RZ.
W Polsce znajduje się jeden egzemplarz Alfy Romeo SZ coupé.
Mefisto
Lancia...the way of life...
Lancia...the way of life...
Re: Lancia HIT -CIVIC VIII G typeR 4WD dwadzieścia lat wcześ
Alfa ZS a mnie to przypomina przodem BMW 7 i ostatnie modele BMW 2000-2005
Ten ostatni CIVIC już odpada bo przebili samych siebie tą linią
Ten ostatni CIVIC już odpada bo przebili samych siebie tą linią