Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schemat)

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schemat)

Post autor: husky83 » 06 lis 2010, 14:30

Witajcie :)

DTE czy też DeSatiz nie bardzo mi działa (w pracy na Vista 64bit, w domu na Ubuntu), a z tego co wiem program ten mógłby mi bardzo pomóc... A czego poszukuję..
1. przewód sterowania centralnym zamkiem (prawdopodobnie dwa przewody - jeden otwieranie, drugi zamykanie)
2. Sygnał załączonego silnika (ze stacyjki?)
3. Sygnał naciśniętego hamulca (czyli przewód idący do świateł stop)

czyli poszukuję trzech (lub czterech) kabelków, najlepiej w jednym miejscu. Pewnie w skrzynce bezpieczników gdzieś się spotykają, ale czy ktoś wie dokładnie jakie to są przewody? (i w jaki sposób działa centralny zamek? Trzeba podać +12, żeby się zamknął?)

A po co mi to wszystko?
Przyzwyczajenie z escorta... Moja centralka alarmu w escorcie (zakupiona na allegro) oferowała jedną ciekawą opcję. Blokadę 'antynapadową'. Działa to tak, że gdy jedziemy, to zamki drzwi ryglują się automatycznie. Jednym to przeszkadza, drugim (jak mi) nie, a wręcz przeciwnie - uważam to za bardzo przydatny dodatek. Dlatego też chcę zrobić mały układzik, który będzie zajmował się ryglowaniem drzwi w czasie jazdy.
Układ ma działać na zasadzie: jeżeli jedziemy (silnik odpalony), to w czasie pierwszego naciśnięcia hamulca do siłownika będzie wysyłany sygnał zamknięcia zamka. Prosta zasada, ale jak ułatwia życie. W Escorcie było łatwo - jeden ruch ręką, żeby zabezpieczyć (dociśnięcie klamki). A tutaj przycisk przy szybie, już nie tak łatwo dostępny...

Z góry dziękuję za pomoc :)
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

monry
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schem

Post autor: monry » 06 lis 2010, 14:56

Automatyczne ryglowanie ma sens wtedy, gdy zamki otwierają się podczas wypadku. Tak jest w fabrycznych rozwiązaniach. Inaczej ograniczasz w pewnym sensie swoje bezpieczeństwo. Oczywiście nie życzę nikomu wypadku, stłuczki itd. ale myślę, że warto wziąć pod uwagę taki przypadek - ja wolałbym, żeby strażacy nie musieli wycinać drzwi, żeby mnie wyciągnąć ;)

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schem

Post autor: husky83 » 06 lis 2010, 15:25

Tu masz rację. W tamtej centralce jest to rozwiązane w taki sposób, że gdy wyłącza się silnik to zamki się otwierają. I tu zależnie od siły ewentualnego uderzenia - czy silnik się wyłączy, czy akumulator będzie w stanie dać jeszcze na tyle prądu itd. Innym rozwiązaniem byłoby dołożenie do układu akcelerometru, który w razie dużego przeciążenia automatycznie otwierałby drzwi. Ale to wątki poboczne, sądzę, że tutaj zastosuję rozwiązanie jak w tamtej centralce, gdy silnik zgaśnie - drzwi odblokowują się...
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

monry
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schem

Post autor: monry » 06 lis 2010, 16:04

Jeśli chcesz mogę Ci przesłać schemat elektryczny Lybry, ale czy według tego odnajdziesz poszczególne kabelki nie mam pojęcia.

jan 123456

Re: Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schem

Post autor: jan 123456 » 08 lis 2010, 22:02

Wystarczy przeprogramować centralke urządzeń zintegrowanych/moduł komfortu,znajduje sie pod nogami pasażera,tutaj możemy mieć zamykanie w zaleznoci od predkoci pojazdu/Teraz musisz wiedzieć jaki masz moduł komfortu/VAS 93 czy VAS94 w wersjach po lifcie elktrycznym/.Najprosciej jak podasz impuls masy po zapłonie do modulu komfortu,i w ten sposób zamkniesz zaryglujesz drzwi.Przewody nie łączą się w skrzynce bezpieczników/proszę pamiętać makaron ma wyzwalanie centralnym zamkiem zawsze masą/nigdy plusem

husky83
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schem

Post autor: husky83 » 09 lis 2010, 18:03

Pozostaje pytanie - czym przeprogramować taką centralkę, skąd wziąć do niej wsad/program do obsługi, nie mówiąc już o programatorze...
Ale dzięki, bo może się tym kiedyś z ciekawości zajmę...
Łatwiej mi będzie zbudować coś na małym atmelu (atmega, attiny).
Dzięki za info o wyzwalaniu centralnego :)
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi

PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!

jan 123456

Re: Lybra - sterowanie centralnym zamkiem (poszukiwany schem

Post autor: jan 123456 » 09 lis 2010, 19:53

husky83 pisze:Pozostaje pytanie - czym przeprogramować taką centralkę, skąd wziąć do niej wsad/program do obsługi, nie mówiąc już o programatorze...
Ale dzięki, bo może się tym kiedyś z ciekawości zajmę...
Łatwiej mi będzie zbudować coś na małym atmelu (atmega, attiny).
Dzięki za info o wyzwalaniu centralnego :)

Najlepiej programatorem plus wystarczy pony prog.Aha jeszcze musisz posiadać wsad,ale chyba kolegę z fiatem stilo znajdziesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”