Witam
Mam problem z moją kappą 2,4jtd od jakiegoś czasu zaczęła mi kopcić siwym dymem tak od 3tyś na 2 i 3 najwięcej, z tego co czytałem i przypuszczałem to prawdopodobnie turbo, mam też pęknięty wąż doprowadzający powietrze (na tą chwilę zaklejony) ale i tak kopci, pewnie nadal jest nieszczelność. Planuję wyczyścić cały układ tj węże i intercooler jednak chciałbym skorzystać z usług fachowca który jeśli te zabiegi nie pomogą będzie w stanie zdiagnozować problem no i skuteczne naprawić, napewno będę chciał to zrobić dobrze więc jeśli konieczna będzie wymiana turbiny to najchętniej nowa, tak żeby cały układ turbo, jeśli można tak powiedzieć, był w pełni sprawny (tak zawsze ostatecznie wychodzi najtaniej).
Wcześniej jeździłem AR 156 poznałem silnik, zawieszenie itd teraz auto jeździ jak marzenie tylko problem jest taki że była w benzynie, teraz mam diesla i zabawa zaczyna się od nowa tyle że silnik jtd jest dużo bardziej skomplikowany, trochę ręce opadają no ale cóż doprowadzi się i tą maszynę do porządku...
Jeśli możecie doradzić kogoś sprawdzonego w woj. dolnośląskim ew wielkopolskim będę bardzo wdzięczny, nie wiem czy tu potrzebny jest spec akurat od tych silników czy może ktoś kto dobrze zna się na turbo.
Spec od silników JTD/Turbin dolnośląskie/wielkopolskie
Re: Spec od silników JTD/Turbin dolnośląskie/wielkopolskie
przy turbie kaput, kopcić powinna zawsze, od biegu jałowego do max,
zobacz czy: ubywa oleju? i ile by silnika nie uszkodzic, czy ubywa płynu chłodzącego?,
czy jest on jednorodny bez śladów zaolejenia,
moim zdanie wyczyść układ sprawdź czy elementy układu sa ok,
a co turbiny to sie nie śpiesz, może puszczają uszczelniacze zaworowe i spala się olej,
czy kopci cały czas, po nagrzaniu silnika ustaje
pozdro
zobacz czy: ubywa oleju? i ile by silnika nie uszkodzic, czy ubywa płynu chłodzącego?,
czy jest on jednorodny bez śladów zaolejenia,
moim zdanie wyczyść układ sprawdź czy elementy układu sa ok,
a co turbiny to sie nie śpiesz, może puszczają uszczelniacze zaworowe i spala się olej,
czy kopci cały czas, po nagrzaniu silnika ustaje
pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 cze 2010, 22:38
- Lokalizacja: Goszcz k/ Oleśnicy
Re: Spec od silników JTD/Turbin dolnośląskie/wielkopolskie
Jeśli chodzi o płyn chłodniczy jest ok, nic nie ubywa. Kopci tylko przy wyższych obrotach ale dość sporo białym/szarym dymem, czyli napewno coś ciągnie olej kwestia tylko co ?. Hmm uszczelniacze zaworowe ? mam 210 tyś i na 99% przebieg oryginalny mogły by już puścić ?. Czyszczenie całego układu to intercooler, węże później sprawdzenie szczelności ? co powinno się dokładnie wyczyścić po kolei. Dzięki za odpowiedź.