Thema - jaki akumulator ?
Thema - jaki akumulator ?
Czy Ktos z Was orientuje sie jaka jest moc oryginalnego akumulatora do moje Lancii.
Lancia Thema 2.5td (118 KM) 4 cylindry, 1991 rok.
Szukam i nie moge znalesc jaki?
Z góry dzieki za info
Lancia Thema 2.5td (118 KM) 4 cylindry, 1991 rok.
Szukam i nie moge znalesc jaki?
Z góry dzieki za info
Thema - jaki akumulator ?
ja mam lanczkę V6 w której miałem 60 Ah teraz wstawiłem 74Ah nie wiem czy to dobrze ale kręci jak szalony BOSH. pozdrawiam
TYLKO L A N C I A
Thema - jaki akumulator ?
Ja też polecam akumulator powyżej 70 Ah.
Nie ma problemu z zapalaniem i rozładowywaniem sie akumulatora
Nie ma problemu z zapalaniem i rozładowywaniem sie akumulatora
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Thema - jaki akumulator ?
No dobra. Ja też muszę niebawem pomyśleć o nowym. Mam więc pytanie: czy ładować zalecaną pojemność (w moim wypadku to ok. 40Ah) czy pokusić się o coś mocniejszego, np. 75Ah? Jakie są wady takiej zmiany? Czy alternator może ucierpieć? Jak wytrzyma to instalacja i rozrusznik? Wiem że nie zaleca się wkładania do mojego modelu żarówek silniejszych niż nominalne bo na światła mijania nie mam przekaźnika a cąły prąd płynie przez włącznik przy kierownicy. Swoją drogą dziwna to sprawa bo przekaźniki są na wszystko inne (halogeny, ogrzewanie tylnej szyby itp).
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Thema - jaki akumulator ?
Przy takiej różnicy może się pojawić problem ciągłego niedoładowania akumulatora - taka jest przynajmniej teoria. A to źle wpływa na jego żywotność."romlen" pisze:...czy ładować zalecaną pojemność (w moim wypadku to ok. 40Ah) czy pokusić się o coś mocniejszego, np. 75Ah?
Identyczne rozwiązanie jak w VW. W starym Passacie z '81 stopił mi się przez to przełącznik przy kierownicy. W Vento już nie dałem. Zarówno w jednym jak i w drugim dorobiłem przekaźniki do światłe mijania i długich. Bezpośrednio z akumulatora puściłem na przekaźniki - z nich do świateł. Sterowanie przekaźników wpiąłem w miejsce dotychczasowo zajmowanych przez żarówki. Wystarczy zrobić to na dwóch przekaźnikach - wspólne sterowanie obu stron (w Passcie zrobilem oddzielnie lewą i prawą, ale nie ma takiej potrzeby). Przekaźniki zamknąłem w plastikowej obudowie - takiej dostępnej w sklepach dla elektroników, możliwie najmniejszej, tak aby dwa przekaźniki się zmieściły. Warto kupić przekaźniki z bezpiecznikiem - ja miałem bez, to trochę ryzykowne (jakieś do poloneza). Oczywiście wszelkie wpięcia "układu" zrobiłem na kostkach, tak aby można było w razie czego wszystko przywrócić do starego układu. Napięcie na żarówkach z nędznych 9,5 w Passacie (11,5 w Vento), skoczyło do 13,5-14,5 - czyli tyle co na akumulatorze. I stała się jasność - nie przypuszczałem, że światła mogą tak oświetlać drogę."romlen" pisze: Wiem że nie zaleca się wkładania do mojego modelu żarówek silniejszych niż nominalne bo na światła mijania nie mam przekaźnika a cąły prąd płynie przez włącznik przy kierownicy.
Trzeba tylko zastosować solidne przewody (jakieś 4mm2).
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Thema - jaki akumulator ?
Zgadzam sie z PeGaZem.
Alternator i układ regulujący napiecie ładowania jest dostosowany do akumulatora konkretnej pojemności. Zainstalowanie większego akumulatora powoduje jego ciagłe niedoładowanie i znaczne skrócenie żywotności.
Technologia idzie do przodu i przy tych samych pojemnościach (np. 40Ah) uzyskiwane są o wiele wieksze prądy rozruchowe. Akumulator o wiekszym prądzie rozruchowym spokojnie mozna zastosowac. Bedzie lepiej kręcił.
Pozdrawiam
Alternator i układ regulujący napiecie ładowania jest dostosowany do akumulatora konkretnej pojemności. Zainstalowanie większego akumulatora powoduje jego ciagłe niedoładowanie i znaczne skrócenie żywotności.
Technologia idzie do przodu i przy tych samych pojemnościach (np. 40Ah) uzyskiwane są o wiele wieksze prądy rozruchowe. Akumulator o wiekszym prądzie rozruchowym spokojnie mozna zastosowac. Bedzie lepiej kręcił.
Pozdrawiam
Thema - jaki akumulator ?
w/g "Lancia Thema Owner Handbook"- turbo-ds/turbo-ds-cat -70Ah/400A