Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
jak w temacie, orientuje sie ktoś czym sie różni komputer od 16V a od 8V.
podobno u siebie mam ECU od 16V a silnik jest 8V- auto działa i pali normalnie jakos ale jest na dotarciu wiec nie testuje jej zbyt intensywnie:)
pzdr
podobno u siebie mam ECU od 16V a silnik jest 8V- auto działa i pali normalnie jakos ale jest na dotarciu wiec nie testuje jej zbyt intensywnie:)
pzdr
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: komputer 8V a 16V jakie różnice?
Ile masz map sensorów?wróbel pisze:jak w temacie, orientuje sie ktoś czym sie różni komputer od 16V a od 8V.
podobno u siebie mam ECU od 16V a silnik jest 8V- auto działa i pali normalnie jakos ale jest na dotarciu wiec nie testuje jej zbyt intensywnie:)
pzdr
A najlepiej podaj oznaczenie ECU to zaraz albo bedziesz w niebie albo grzecznie wrócisz na ziemie
Re: komputer 8V a 16V jakie różnice?
Nawet nie podałeś modelu samochodu, nie wspominając już o silniku i jego rodzaju zasilania...
Profil też masz nieuzupełniony...
Przywitanie też potraktowałeś jako zbędne...
Pozdrawiam.
Profil też masz nieuzupełniony...
Przywitanie też potraktowałeś jako zbędne...
Pozdrawiam.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: komputer 8V a 16V jakie różnice?
Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
Bardzo mało możliwe, żeby silnik 16v odpalił na kompie z 8v (przynajmniej jeśli osprzęt jest oryginalny).
W 8v są wtryski IW 025/01 (żółte końcówki) i są to wtryski nisko-ohmowe (sterowanie peak& hold), w 16v są już IW 058 wysoko-ohmowe.
Jak koledzy wcześniej napisali, podaj numer komputera, jakieś zdjęcie z pod maski (zobaczymy jaki układ zapłonowy) oraz kolor wtrysków to coś pomożemy, ewentualnie jaki map sensor (APS 02/07 215kPa lub APS 02/03 300kPa).
W 8v są wtryski IW 025/01 (żółte końcówki) i są to wtryski nisko-ohmowe (sterowanie peak& hold), w 16v są już IW 058 wysoko-ohmowe.
Jak koledzy wcześniej napisali, podaj numer komputera, jakieś zdjęcie z pod maski (zobaczymy jaki układ zapłonowy) oraz kolor wtrysków to coś pomożemy, ewentualnie jaki map sensor (APS 02/07 215kPa lub APS 02/03 300kPa).
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
Mylisz się Pepto pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....
Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
No skoro sprawdzone to da to się w sumie wytłuamczyć, bo sygnał napięciowy z map i tak będzie niski przy zamkniętej przepustnicy (TPS, CLT, IAT będzie podobne więc tu problemu nie ma) ale co z wysterowaniem wtrysków czy czasem IAW w 8v nie miało "resitor pack'a", co by zabezpieczyć tranzystory mocy.lancia1969 pisze:Mylisz się Pepto pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....
Co do kompów z wolnossaka to ofc. dopóki nie zamkniesz zakresu 100kPa to będzie jakoś jechać
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
Dokładnie jest tak jak piszesz , można to ominąć dokładając drugiego -Map-a , stroisz CO na minimum i da się jeździć - nawet powiem że jest dość miły dól ( lepszy od oryginału) a góra bardziej żwawa ale nie ma szału co do mocy , w zależności od kondycji silnika tak +5 do 10 KM natomiast poprzez bardziej agresywną charakterystykę doładowania moment idzie szybciej w górę - odczucia dużo przyjemniejszePepto pisze:No skoro sprawdzone to da to się w sumie wytłuamczyć, bo sygnał napięciowy z map i tak będzie niski przy zamkniętej przepustnicy (TPS, CLT, IAT będzie podobne więc tu problemu nie ma)lancia1969 pisze:Mylisz się Pepto pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....
Też oszukasz... wkładając rezystor 500om na piny , problemem jest natychmiastowe zubożenie mieszanki powyżej 0,4 bar, wniosek jest taki że można komputer z atmosfery spokojnie wykorzystać do założenia soft turbo takie pierdnięcie w kolektorek silnika atmosferycznego nawet 0,2 bar a dodatkowo prosty układ z 5-tym wtryskiem na mikroswitchu dałoby baaardzo dużo frajdy w sumie niewielkim kosztem.Pepto pisze: ale co z wysterowaniem wtrysków czy czasem IAW w 8v nie miało "resitor pack'a", co by zabezpieczyć tranzystory mocy.
No własnie miało ale wkładamy ECU z 16V który miał niskoomówki.
Pepto pisze: Co do kompów z wolnossaka to ofc. dopóki nie zamkniesz zakresu 100kPa to będzie jakoś jechać
Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
długo mnie nie było, szukałem na brytyjskich forach odpowiedzi co zrobic z tym moim przypadkiem, okazało sie że evo 8v chodziły na dwóch map sensorach i instalacji od 16V, odpowiednio zmapowanej. teraz jestem na etapie wymiany turbo na mniejsze troche żeby sie auto zbierało lepiej od dołu. zastosowałem turbine mitsubishi te05 z saaba 900, z powiększonym kompresorem, wystarcza do ok 250-280KM więc da rade a zbiera sie juz od 2200obr/min a nie jak ten mastodont oryginalny od 3500...
miałem problem - jak pojechałem na tor troche posmigać to mi zachlapało pół silnika olejem aż wylatywało lewym kołem a po zdjęciu węża od IC wylałem z niego ok 100ml oleju... dlatego turbo wymienilem bo zdaje sie że leciało korpusem.
wracając do tematu- mam silnik 8v w aucie które kiedys było 16v i cały osprzęt został od 16v poza skrzynią i silnikiem.
miałem problem - jak pojechałem na tor troche posmigać to mi zachlapało pół silnika olejem aż wylatywało lewym kołem a po zdjęciu węża od IC wylałem z niego ok 100ml oleju... dlatego turbo wymienilem bo zdaje sie że leciało korpusem.
wracając do tematu- mam silnik 8v w aucie które kiedys było 16v i cały osprzęt został od 16v poza skrzynią i silnikiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?
aha, wtryskiwacze są wsadzone też od saaba- wysokooporowe, 16ohm jeśli dobrze pamietam, o wydajności 260cc