Alfa Romeo 75 ogółem
Moderator: giekso
Alfa Romeo 75 ogółem
W linkowni znalazło się ogłoszenie Alfy Romeo 75- ten egzemplarz dłuuuugo się sprzedaje. Ale właścicielowi się nie dziwię, że wystawił cenę blisko 10 tys zł. Jest to cena zaporowa, i jedynie entuzjasta/koneser nabędzie to auto całując po rękach właściciela, gdyż w Niemczech krótkie serie 75 kosztują nawet i 4 500 EUR.
Osobiście uważam, że jest to ostatnia Alfa Romeo, to ona jest ostatnim bastionem walki z globalizacją rynku motoryzacyjnego. To ona bardzo nie pasowała FIATowi w ofercie Alfy, jej produkcja była droga, patenty w niej stosowane powodowały, że nieliczni stawiali jej czoła. Jakość wykonania była i tak na dobrym poziomie, można by było rzec, że powinna wyprowadzić Alfę Romeo z dołka, jednak cena za jaką można była ją kupić nie przewyższała kosztów produkcji...
W Roku 1985 miało 75cio lecie firmy. Własnie z tej okazji wyszedł model 75- następca modelu Giulietta T116. Mechanicznie 75 bazowała na Alfeccie i Giulieccie. Standardowo jak to bywało w tamtych dobrych czasach silnik był z przodu, a skrzynia biegów z tyłu. NAdwozie to taki typowy sedan z tamtych czasów- nadwozie kanciaste, czterodrzwiowe o współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,34-więc ten opór wcale nie jest taki wysoki, jak mogłoby się wydawac.
Na samym początku produkcji oferowano silniki 1.6-110KM, 1.8-120KM i 2.0-128KM, były to czterocylindrowe rzędówki DOHC o zasilaniu gaźnikowym. Wersja 2.5 V6 posiadała wtrysk i oferowana była w wersji Quadrofoglio Verde i posiadała 156KM, do oferty dołączono turbodiesla o mocy 95KM.
W roku 1986 wypuszczono wersję 75 Turbo, silnik 1.8 DOHC posiadał turbosprężarkę Garett T3, wtrysk, intercooler i chłodnicę olejową. Osiągana moc to 155KM. W tym samym roku na potrzeby sportu wypuszczono wersję Evoluzione - obniżono przednie zawieszenie, tylne hamulce zamontowano przy kołach, wzmocniono zawieszenie. Była to krótka seria sprzedawana z ulepszonym pakietem optycznym.
W 1987 roku silnik 2.0 za mało się różnił mocą od swoich braci. Różnica mocy między gaźnikowymi 1.6, a 2.0 wynosiła zaledwie 18KM. Inżynierowie wzięli więc silnik 2.0 i zaprojektowali nową głowicę, która dostała otwory na dodatkowe świece, w ten sposób powstał silnik 2.0 TS(Twin Spark), który ze zmiennymi fazami rozrządu i wtryskiem generował 148KM. W tym samym czasie 75 orzymała silnik 3.0i V6, który osiągał 186KM.
W roku 1988 nadeszły następne zmiany w silnikach. Silnik 1.8 Carbutratore otrzymał zasilanie wtryskowe Bosch Motronic i zmienne fazy rozrządu, moc pozostała bez zmian, 1.8IE osiągał 120KM. Do oferty dieslowskiej wprowadzono silnik 2.4 turbodiesel z firmy VM wspomagany turbosprężarką KKK i intercoolerem. Na zewnątrz samochody otrzymały pakiety optyczne z Twin Sparka oraz jego fotele.
Pod koniec roku 1989 do oferty dołączono silnik 1.6 na wtrysku, a do Twin Sparka i 3.0 V6 dołączano katalizator, co nieco odbijało się na mocy. Model 1.8 Turbo America został wzmocniony o 10KM(165KM) i otrzymał nazwę 1.8 Turbo Quadrifoglio Verde. A wersja 3.0 V6 z katalizatorem, po wrzuceniu nowego układu wtryskowego, nowego rozrządu, wydechu wzmocnił się ze 180 do 192KM. Zmodyfikowano również zawieszenie i układ kierowniczy.
Wersja 75 nigdy się nie pojawiła w wersji Coupe. Próbowano za to stworzyć wersję TurboWagon- czyli kombi stworzone na podstawach wersji 1.8 Turbo. Siedemdziesiątka piątka została zastąpiona w roku 1992 przez przednionapędowy model 155.
LINK:Aukcyjna perła
Dane techniczne:
Układ:
transaxle, silnik z przodu. Skrzynia biegów, sprzęgło i dyferencjał z tyłu.
Silniki:
75 1.6 162B2A/162B2B
1570ccm/AR06100
78x82mm
DOHC 8v
R4
109KM przy 5600 obr/min
137Nm przy 4000obr/min
75 1.8 162B1A/162B1B
1779ccm/AR06202
80x88,5mm
DOHC 8v
R4
120KM przy 5300 obr/min
167Nm przy 4000obr/min
75 2.0 162BF
1962ccm/AR06212
84x88,5mm
DOHC 8v
R4
128KM przy 5400obr/min
177Nm przy 4000obr/min
75 2.5V6ie 162B3
2492ccm/AR01646
88x68,3mm
SOHC 12v
V6
156KM przy 5600obr/min
206Nm przy 4000obr/min
75 2.0TD 162BD/162BG
1995ccm/VM4HT/2(inne źródła podają VM80A)
88x82mm
OHV 8v
R4
95KM przy 4300obr/min
196Nm przy 2300obr/min
75 1.8i Turbo 162B1C / 162B1D(America)/162B1G
1779ccm/AR06134
80x88,5mm
DOHC 8v
R4 Turbo Garett T3
155KM przy 5800 obr/min
230Nm przy 2600 obr/min
75 1.8i Turbo Evoluzione 162B1E(wyprodukowano 500 sztuk)
1762ccm/AR 06158
79,6x88,5mm
DOHC 8v
R4 Turbo Garett T3
155KM przy 5800obr/min
230Nm przy 2600obr/min
(wersja turystyczna w grze GTR Evolution/jeden z samochodów w Squadra Corse Alfa Romeo)
75 2.0Twin Spark 162B4/162B5/162B4A
1962ccm/AR06224
84x88,5mm
DOHC 8v
R4(2 świece na cylinder)
148KM przy 5800 obr/min
182Nm przy 4000 obr/min
75 3.0i V6 America 162B6/162B6A
2959ccm/AR06120
93x72,6mm
SOHC 12v
V6
189KM przy 6000 obr/min
245Nm przy 4000 obr/min
(wirtualnie dostępna jako dodatek do racer.nl)
75 1.8IE 162B1F/ 162B1H/ 162B1L(katalizator)
1779ccm/AR06168
80x88,5mm
DOHC 8v
R4
120KM przy 5300obr/min
157Nm przy 4000obr/min
75 2.4TD 162B5
2393ccm/VM4HT/2.4(wg różnych źródeł VM81A)
92x90mm
OHV 8v
R4 Turbo KKK K16
110KM przy 4200 obr/min
235Nm przy 2400 obr/min
75 1.6IE 162B2D
1570ccm/AR61101
80x67,5mm
DOHC 8v
R4
107KMprzy 6000obr(wg.innych źródeł 105KM)
127Nm przy 4000obr/min
75 2.0Twin Spark kat. 162B4C
1962ccm/AR06166
84x88,5mm
DOHC 8v
R4
141KM przy 5800 obr/min
189Nm przy 4000 obr/min
75 3.0i V6 kat. 162B6B
2959ccm/06124
93x72,6mm
SOHC 12v
V6
185KM przy 6000 obr/min
243Nm przy 4500 obr/min
75 3.0V6 QV 162B6B
2959ccm/AR61503
93x72,6mm
SOHC 12v
V6
190KM przy 6000obr/min
250Nm przy 4500obr/min
75 1.8Turbo QV 162B1M(1000 wyprodukowanych sztuk)
1779ccm/AR61203
80x88,5mm
DOHC 8v
R4 Turbo Garett T3
165KM przy 5800 obr/min
226Nm przy 2600 obr/min
75 2.0 Twin Spark Limited 162B4C(1000 wyprodukowanych sztuk)
1962ccm/AR06166
84x88,5mm
DOHC 8v
R4 Twin Spark
141KM przy 5800 obr/min
186Nm przy 4800obr/min
Zawieszenie:
przód: podwójne wahacze, drążki skrętne, amortyzatory, stabilizator.
tył: oś de Dion, drążek Watta, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator
rozstaw osi: 2510mm
Hamulce:
przód: tarcze (wentylowane w wersjach 2.0TS, Turbo i V6)
tył: tarcze(przy dyferencjale)
ręczny na koła tylne, mechaniczny, układ dwuobwodowy, hydrauliczny ze wspomaganiem
Skrzynie biegów:
5 biegowa ręczna
3 biegowa automatyczna
Waga nadwozia:
1.6: 1090kg
3.0 V6: 1250kg
1.8 turbo: 1240kg
Tekst z : fierglu.blog.interia.pl
Dane techniczne: fierglu.blog.interia.pl
Zdjęcia: fierglu.blog.interia.pl oraz alfisti.net
Wideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CtqcZWHD ... re=related[/youtube]
Osobiście uważam, że jest to ostatnia Alfa Romeo, to ona jest ostatnim bastionem walki z globalizacją rynku motoryzacyjnego. To ona bardzo nie pasowała FIATowi w ofercie Alfy, jej produkcja była droga, patenty w niej stosowane powodowały, że nieliczni stawiali jej czoła. Jakość wykonania była i tak na dobrym poziomie, można by było rzec, że powinna wyprowadzić Alfę Romeo z dołka, jednak cena za jaką można była ją kupić nie przewyższała kosztów produkcji...
W Roku 1985 miało 75cio lecie firmy. Własnie z tej okazji wyszedł model 75- następca modelu Giulietta T116. Mechanicznie 75 bazowała na Alfeccie i Giulieccie. Standardowo jak to bywało w tamtych dobrych czasach silnik był z przodu, a skrzynia biegów z tyłu. NAdwozie to taki typowy sedan z tamtych czasów- nadwozie kanciaste, czterodrzwiowe o współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,34-więc ten opór wcale nie jest taki wysoki, jak mogłoby się wydawac.
Na samym początku produkcji oferowano silniki 1.6-110KM, 1.8-120KM i 2.0-128KM, były to czterocylindrowe rzędówki DOHC o zasilaniu gaźnikowym. Wersja 2.5 V6 posiadała wtrysk i oferowana była w wersji Quadrofoglio Verde i posiadała 156KM, do oferty dołączono turbodiesla o mocy 95KM.
W roku 1986 wypuszczono wersję 75 Turbo, silnik 1.8 DOHC posiadał turbosprężarkę Garett T3, wtrysk, intercooler i chłodnicę olejową. Osiągana moc to 155KM. W tym samym roku na potrzeby sportu wypuszczono wersję Evoluzione - obniżono przednie zawieszenie, tylne hamulce zamontowano przy kołach, wzmocniono zawieszenie. Była to krótka seria sprzedawana z ulepszonym pakietem optycznym.
W 1987 roku silnik 2.0 za mało się różnił mocą od swoich braci. Różnica mocy między gaźnikowymi 1.6, a 2.0 wynosiła zaledwie 18KM. Inżynierowie wzięli więc silnik 2.0 i zaprojektowali nową głowicę, która dostała otwory na dodatkowe świece, w ten sposób powstał silnik 2.0 TS(Twin Spark), który ze zmiennymi fazami rozrządu i wtryskiem generował 148KM. W tym samym czasie 75 orzymała silnik 3.0i V6, który osiągał 186KM.
W roku 1988 nadeszły następne zmiany w silnikach. Silnik 1.8 Carbutratore otrzymał zasilanie wtryskowe Bosch Motronic i zmienne fazy rozrządu, moc pozostała bez zmian, 1.8IE osiągał 120KM. Do oferty dieslowskiej wprowadzono silnik 2.4 turbodiesel z firmy VM wspomagany turbosprężarką KKK i intercoolerem. Na zewnątrz samochody otrzymały pakiety optyczne z Twin Sparka oraz jego fotele.
Pod koniec roku 1989 do oferty dołączono silnik 1.6 na wtrysku, a do Twin Sparka i 3.0 V6 dołączano katalizator, co nieco odbijało się na mocy. Model 1.8 Turbo America został wzmocniony o 10KM(165KM) i otrzymał nazwę 1.8 Turbo Quadrifoglio Verde. A wersja 3.0 V6 z katalizatorem, po wrzuceniu nowego układu wtryskowego, nowego rozrządu, wydechu wzmocnił się ze 180 do 192KM. Zmodyfikowano również zawieszenie i układ kierowniczy.
Wersja 75 nigdy się nie pojawiła w wersji Coupe. Próbowano za to stworzyć wersję TurboWagon- czyli kombi stworzone na podstawach wersji 1.8 Turbo. Siedemdziesiątka piątka została zastąpiona w roku 1992 przez przednionapędowy model 155.
LINK:Aukcyjna perła
Dane techniczne:
Układ:
transaxle, silnik z przodu. Skrzynia biegów, sprzęgło i dyferencjał z tyłu.
Silniki:
75 1.6 162B2A/162B2B
1570ccm/AR06100
78x82mm
DOHC 8v
R4
109KM przy 5600 obr/min
137Nm przy 4000obr/min
75 1.8 162B1A/162B1B
1779ccm/AR06202
80x88,5mm
DOHC 8v
R4
120KM przy 5300 obr/min
167Nm przy 4000obr/min
75 2.0 162BF
1962ccm/AR06212
84x88,5mm
DOHC 8v
R4
128KM przy 5400obr/min
177Nm przy 4000obr/min
75 2.5V6ie 162B3
2492ccm/AR01646
88x68,3mm
SOHC 12v
V6
156KM przy 5600obr/min
206Nm przy 4000obr/min
75 2.0TD 162BD/162BG
1995ccm/VM4HT/2(inne źródła podają VM80A)
88x82mm
OHV 8v
R4
95KM przy 4300obr/min
196Nm przy 2300obr/min
75 1.8i Turbo 162B1C / 162B1D(America)/162B1G
1779ccm/AR06134
80x88,5mm
DOHC 8v
R4 Turbo Garett T3
155KM przy 5800 obr/min
230Nm przy 2600 obr/min
75 1.8i Turbo Evoluzione 162B1E(wyprodukowano 500 sztuk)
1762ccm/AR 06158
79,6x88,5mm
DOHC 8v
R4 Turbo Garett T3
155KM przy 5800obr/min
230Nm przy 2600obr/min
(wersja turystyczna w grze GTR Evolution/jeden z samochodów w Squadra Corse Alfa Romeo)
75 2.0Twin Spark 162B4/162B5/162B4A
1962ccm/AR06224
84x88,5mm
DOHC 8v
R4(2 świece na cylinder)
148KM przy 5800 obr/min
182Nm przy 4000 obr/min
75 3.0i V6 America 162B6/162B6A
2959ccm/AR06120
93x72,6mm
SOHC 12v
V6
189KM przy 6000 obr/min
245Nm przy 4000 obr/min
(wirtualnie dostępna jako dodatek do racer.nl)
75 1.8IE 162B1F/ 162B1H/ 162B1L(katalizator)
1779ccm/AR06168
80x88,5mm
DOHC 8v
R4
120KM przy 5300obr/min
157Nm przy 4000obr/min
75 2.4TD 162B5
2393ccm/VM4HT/2.4(wg różnych źródeł VM81A)
92x90mm
OHV 8v
R4 Turbo KKK K16
110KM przy 4200 obr/min
235Nm przy 2400 obr/min
75 1.6IE 162B2D
1570ccm/AR61101
80x67,5mm
DOHC 8v
R4
107KMprzy 6000obr(wg.innych źródeł 105KM)
127Nm przy 4000obr/min
75 2.0Twin Spark kat. 162B4C
1962ccm/AR06166
84x88,5mm
DOHC 8v
R4
141KM przy 5800 obr/min
189Nm przy 4000 obr/min
75 3.0i V6 kat. 162B6B
2959ccm/06124
93x72,6mm
SOHC 12v
V6
185KM przy 6000 obr/min
243Nm przy 4500 obr/min
75 3.0V6 QV 162B6B
2959ccm/AR61503
93x72,6mm
SOHC 12v
V6
190KM przy 6000obr/min
250Nm przy 4500obr/min
75 1.8Turbo QV 162B1M(1000 wyprodukowanych sztuk)
1779ccm/AR61203
80x88,5mm
DOHC 8v
R4 Turbo Garett T3
165KM przy 5800 obr/min
226Nm przy 2600 obr/min
75 2.0 Twin Spark Limited 162B4C(1000 wyprodukowanych sztuk)
1962ccm/AR06166
84x88,5mm
DOHC 8v
R4 Twin Spark
141KM przy 5800 obr/min
186Nm przy 4800obr/min
Zawieszenie:
przód: podwójne wahacze, drążki skrętne, amortyzatory, stabilizator.
tył: oś de Dion, drążek Watta, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator
rozstaw osi: 2510mm
Hamulce:
przód: tarcze (wentylowane w wersjach 2.0TS, Turbo i V6)
tył: tarcze(przy dyferencjale)
ręczny na koła tylne, mechaniczny, układ dwuobwodowy, hydrauliczny ze wspomaganiem
Skrzynie biegów:
5 biegowa ręczna
3 biegowa automatyczna
Waga nadwozia:
1.6: 1090kg
3.0 V6: 1250kg
1.8 turbo: 1240kg
Tekst z : fierglu.blog.interia.pl
Dane techniczne: fierglu.blog.interia.pl
Zdjęcia: fierglu.blog.interia.pl oraz alfisti.net
Wideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CtqcZWHD ... re=related[/youtube]
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
-
- Klubowicz
- Posty: 346
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
- Skype: robertino714
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zielona Góra
Odp: Alfa Romeo 75 ogółem
fiergloo stawiam przy następnej okazji super wszystko to poskładałeś,szacun wielki ale i temat też rzeka
pozdrawiam
pozdrawiam
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823
+48 733 167-823
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2010, 22:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pszczyna
Re: Alfa Romeo 75 ogółem
Witam.
Mam pytanie - co z Twoim blogiem fiergloo? Czy jeszcze będziemy mieli przyjemność poczytac o tym co tak wspaniałe? Zawsze gdy miałem chwile spokoju, potrzebe spędzenia przyjemnie czasu w samotności (czasem człowiek chce pobyc sam) zerkałem sobie i czytałem u Ciebie z ogromna przyjemnością.
Mam pytanie - co z Twoim blogiem fiergloo? Czy jeszcze będziemy mieli przyjemność poczytac o tym co tak wspaniałe? Zawsze gdy miałem chwile spokoju, potrzebe spędzenia przyjemnie czasu w samotności (czasem człowiek chce pobyc sam) zerkałem sobie i czytałem u Ciebie z ogromna przyjemnością.
Jest: Lancia Delta III 1.6D w kolorze kawy z mlekiem (ma być 1.4 T-Jet więc szukam nadal) , Punto 2 1.2 8v 3D w pięknym Scillia rosso.
Były: Alfa Romeo 156 2.5 v6 SW 2003 poliftowe wnętrze, beżowa skóra, prawie full wyposażenie - wciąż żałuję sprzedaży...
Były: Alfa Romeo 156 2.5 v6 SW 2003 poliftowe wnętrze, beżowa skóra, prawie full wyposażenie - wciąż żałuję sprzedaży...
Re: Alfa Romeo 75 ogółem
Bardzo interesujący opis Alfy 75 fiergloo! Strasznie mi się ta Alfa podoba, i te "smaczki" konstrukcyjne (silnik z przodu, napęd na tył, skrzynia z tyłu, tarcze hamulcowe nie przy kołach a przy dyfrze, dźwignia ręcznego jak w samolocie czy motorówce). Ehhhh, piękność. Jeszcze fajna jest choć mniej popularna Alfa 90.
Re: Alfa Romeo 75 ogółem
Super opis Filmik nr 2 masakrycznie dobry
Re: Alfa Romeo 75 ogółem
Miałem swojego czasu takie auto 2,0 T.S.-rewelacja do dziś wspominam go z sentymentem i wciąż marzę o idealnei utrzymanej 3,0..kto wie...
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2