Kappa 3.0 V6 Turbo

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: Wujek_2000 » 12 kwie 2006, 10:18

nic nadzwyczajnego, poprostu jeżdżę, może masz coś nie tak w swojej?
Nie zap... jakoś dziko, biegi zmieniam przy 3800 rpm. i tyle mi pali
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: DeviLL » 12 kwie 2006, 15:48

"Wujek_2000" pisze:Całą sprawą mieliby się zająć znajomi z TomaRacing.
Kwota jaką moge przeznaczyć na tego typu modyfikację to max. 14.000 zł.
Samochód moge zostawić bo i tak mam jeszcze drugi a ciepło się robi więc pewnie wsiąde na rower :wink:
Obecnie i tak pali 15 litrów a jak miałem uszkodzony termostat, paliła 18,5 więc 22 nie zrobi wielkiej różnicy, przeżyję. Gorzej jak spalanie przekroczy 21, 22 litry i samochód będzie miał problemy z trakcją a silnik zostanie tak wyżyłowany, ze szybko padnie i wszystko się rozleci.
Tak więc jedyna sprawa jaka nie daje mi spokoju to zdrowie Kapiszona.
Co sie martwisz , jesli zrobisz odrazu jakis remont silnika to spokojnie zniesie moc 300km , wkoncu to 6 cylindrow . Najwyzej poloski, albo sprzeglo szybciej padnie , ale to tez nie regula .

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: Wujek_2000 » 12 kwie 2006, 16:38

Poprostu już w nią włożyłem pare zł. i serca i nie chce żeby teraz wszystko się sypnęło tylko dlatego, ze dam się podpuścić. Tak czy inaczej w piątek czekają Kapiszona dokładne oględziny pod kątem uturbienia i zobaczymy na czym stanie.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: Przemo » 12 kwie 2006, 16:59

Pomysł bardzo ciekawy!Tylko z trakcją może byc problem, już przy 220 KM lekki jest :)Sześciocylindrowiec powinien wytrzymac to bez problemu, bo to mocna konstrukcja
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: Wujek_2000 » 12 kwie 2006, 22:28

No powinien tyle, że oni chcą wydusić 320 KM a jeśli chodzi o trakcje to boje się, ze takie uturbienie wiązać się będzie z definitywną przeróbką zawieszenia czyli koniec z wygodną jazdą :?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: Przemo » 12 kwie 2006, 22:45

Jezdziłes może Kappa TURBO?? Jak nie to zobacz jakie wrażenia z jazdy. Autko jest dośc twarde, na nierównościach trzęsie i bez problemu możan sie zorientowac czy droga jest prosta czy pofalowana. ALe za to na zakrętach tzryma się ajk przyklejona :)
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: Wujek_2000 » 13 kwie 2006, 9:40

Szczerze powiem, że nie miałem jeszcze okazji, natomiast jeździłem solidnie rozdłubaną toyotą suprą i nissanem primerą p10, nissan miał pierwotnie 150 koni a podkręcili go do 275 KM i powiem, ze jazda nim nie miała ic wspólnego z przyjemnością, to raczej była mordownia.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: lancia1969 » 15 maja 2006, 9:20

Wujek_2000- pomysł super trzymam : ok2 : , ale jak masz taką ilość gotówki to proponuje iść za ciosem i poszukać 164 Q ( napęd 4wd) najczęściej z silnikiem v6 2.0 t i zabudować to do Kapiszona - dlaczego ?

Generalnie V6 3,0 nie jest wdzięcznym silnikiem do uturbiania ( zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej robić to z rzędówką ). Ten silnik ma dośc mocno obciążony układ korbowy i wysoki skok , a i wał nie ma zbyt dużego zapasu - chyba ,że idziecie na tzw. soft turbo czyli pompujemy max 0,4 bara ( audi 100 cygaro miało taki system) jest szansa ,że będzie to w miarę twałe bez konieczności zakuwania całego dołu.
Moc powyżej 220 KM na ośce to przerost formy nad treścią - wykorzystanie trakcji przy takiej nadwyżce KM związane jest z gruntowną przebudową zawieszenia ( progresywne sprężyny, amortyzatory gazowe z regulacją , usunięcie elementów gumowych i zastosowania rozwiązań stricte rajdowych ) fajna sprawa ale troszkę :wink: uciążliwa w jeżdzie codziennej.

Zamontowanie kompletnego napędu od AR daje nieograniczone możliwośći :

-jedyna Kappa z takim rozwiązaniem (może ktoś we Włoszech wpadł na to trzeba by pogrzebać w necie )
- napęd 4wd NIE OGRANICZA dalszych modyfikacji i jesty tańszy od przeróbki obecnego zawieszenia ( o hamulcach i innych pierdółkach nie wspominam ) gotowego do przenoszenia dużo większej mocy.
-zawsze można wrócic do stanu poprzedniego :roll:

Według mnie budzet który masz powinien wytarczyć na zakup takiej AR + koszty przepudowy Kappy, problemy takie same tylko efekt o niebo lepszy :D

Co Pan na to? :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: prezesjm » 15 maja 2006, 10:20

164 z napędem na 4 koła to jest 164Q4 . Obawiam że niestety mogą być poważne problemy bo ta 164 ma zupełnie inna płytę podwoziowa , zupełnie inne zawieszenie z tyłu od zwykłej 164 nie wspominając o Kappie. Silnik do przodu wchodzi bez problemów ale co z napędem na tył? Bez naprawdę poważnej przeróbki blacharskiej nie da się. Na dodatek 164 Q4 do tanich nie należą i występują z silnikami 3 litry V6 a nie z Turbo 2.0 V6.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: Wujek_2000 » 15 maja 2006, 23:44

Dziękuję za ciekawe uwagi, w przyszłym tygodniu wybieram się do TomaRacing na jakieś poważniejsze rozmowy i zdecydowanie co dalej, czy robimy czy odpuszczamy, oczywiście wszystko zrelacjonuję na forum :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Kappa 3.0 V6 Turbo

Post autor: lancia1969 » 16 maja 2006, 10:55

"prezesjm" pisze:164 z napędem na 4 koła to jest 164Q4 . Obawiam że niestety mogą być poważne problemy bo ta 164 ma zupełnie inna płytę podwoziowa , zupełnie inne zawieszenie z tyłu od zwykłej 164 nie wspominając o Kappie. Silnik do przodu wchodzi bez problemów ale co z napędem na tył? Bez naprawdę poważnej przeróbki blacharskiej nie da się. Na dodatek 164 Q4 do tanich nie należą i występują z silnikami 3 litry V6 a nie z Turbo 2.0 V6.

Moja pomyłka z tym V6 2.0 T :oops: Cały czas miałem w domyśle 3.0 v6 a zasugerowałem sie 2.0T ponieważ oglądałem w Krakowie taka tylko to była krótka seria Milano ( zielona koniczynka) :)
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”