Kappa - zawieszenie

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Kappa - zawieszenie

Post autor: Momok » 04 kwie 2011, 18:42

Witajcie drodzy klubowicze, mam pytanko dotyczące kapiszonka.
Denerwuje mnie stukot, pukot i klekot z zawieszenia, mam na pewno sprawne amortyzatory powyżej 80% i sprężyny. Interesuje mnie wymiana wszystkich gum i łaczników i wszystkiego co tylko może powodować ten denerwujący ucho hałas. Od czego polecacie zacząć? Zaznaczam, że szczególnie puka i stuka z tyłu, nie wiem co to może być, łącznik stabilizatora? Proszę o porady bo zamierzam wymienić wszystko jak leci a nie chce kolejny raz zostawiać tego u mechanika tylko chce zrobić to sam.
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1251
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: michalkrk » 04 kwie 2011, 19:07

Wymienić można wszystko tylko jaki miałoby to sens? Połóż się przy kole z tyłu i zobacz ręką czy nie masz luzu na łączniku bądź na wahaczu bo tam jak poleci tuleja to tłucze się niemiłosiernie.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: Polej » 04 kwie 2011, 21:57

Momok pisze:Witajcie drodzy klubowicze, mam pytanko dotyczące kapiszonka.
Denerwuje mnie stukot, pukot i klekot z zawieszenia, mam na pewno sprawne amortyzatory powyżej 80% i sprężyny. Interesuje mnie wymiana wszystkich gum i łaczników i wszystkiego co tylko może powodować ten denerwujący ucho hałas. Od czego polecacie zacząć? Zaznaczam, że szczególnie puka i stuka z tyłu, nie wiem co to może być, łącznik stabilizatora? Proszę o porady bo zamierzam wymienić wszystko jak leci a nie chce kolejny raz zostawiać tego u mechanika tylko chce zrobić to sam.
No skoro chcesz to robić sam, to również sam musisz obejrzeć (na kanale czy podnośniku) gdzie są jakieś luzy/zużyte tuleje gumowe. A jeśli się tłucze niemiłosiernie, to widać to będzie na pewno.
Skoro zamierzasz wymienić wszystko jak leci, to nie ma sensu strzelać, tylko trzeba popatrzeć.
Mój strzał to tuleje wahacza, ale najlepiej to zrobić ankietę :lol:
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: Gros » 04 kwie 2011, 23:04

Polej pisze:
Momok pisze:Witajcie drodzy klubowicze, mam pytanko dotyczące kapiszonka.
Denerwuje mnie stukot, pukot i klekot z zawieszenia, mam na pewno sprawne amortyzatory powyżej 80% i sprężyny. Interesuje mnie wymiana wszystkich gum i łaczników i wszystkiego co tylko może powodować ten denerwujący ucho hałas. Od czego polecacie zacząć? Zaznaczam, że szczególnie puka i stuka z tyłu, nie wiem co to może być, łącznik stabilizatora? Proszę o porady bo zamierzam wymienić wszystko jak leci a nie chce kolejny raz zostawiać tego u mechanika tylko chce zrobić to sam.
No skoro chcesz to robić sam, to również sam musisz obejrzeć (na kanale czy podnośniku) gdzie są jakieś luzy/zużyte tuleje gumowe. A jeśli się tłucze niemiłosiernie, to widać to będzie na pewno.
Skoro zamierzasz wymienić wszystko jak leci, to nie ma sensu strzelać, tylko trzeba popatrzeć.
Mój strzał to tuleje wahacza, ale najlepiej to zrobić ankietę :lol:
Polej nie śmiej się bo chłopak dobrze myśli ,więc nie wiem czemu śmiech.Zasada jest taka ,że wymienia się wszystkie zapraszam do lektury .Jest coś takiego jak zmęczenie materiału.
:lol: : gafa : :bitwa:

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: Polej » 04 kwie 2011, 23:12

Gros pisze: Polej nie śmiej się bo chłopak dobrze myśli ,więc nie wiem czemu śmiech.Zasada jest taka ,że wymienia się wszystkie zapraszam do lektury .Jest coś takiego jak zmęczenie materiału.
Ale ja się nie śmieje z tego, że coś się w aucie zużyło :-P Nie zanegowałem niczego, co napisał, że trzeba zrobić :-P :-P
Kurcze Gros, nie wiem kiedy się nabijasz, a kiedy mówisz poważnie :lol:
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: Gros » 04 kwie 2011, 23:22

Polej pisze:
Gros pisze: Polej nie śmiej się bo chłopak dobrze myśli ,więc nie wiem czemu śmiech.Zasada jest taka ,że wymienia się wszystkie zapraszam do lektury .Jest coś takiego jak zmęczenie materiału.
Ale ja się nie śmieje z tego, że coś się w aucie zużyło :-P Nie zanegowałem niczego, co napisał, że trzeba zrobić :-P :-P
Kurcze Gros, nie wiem kiedy się nabijasz, a kiedy mówisz poważnie :lol:
Polej jak mnie poznasz to będziesz wiedział :D
Spytaj Watażkę on Ci powie kiedy :D
:lol: : gafa : :bitwa:

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: skyblu » 05 kwie 2011, 11:08

Momok pisze:Witajcie drodzy klubowicze, mam pytanko dotyczące kapiszonka.
Denerwuje mnie stukot, pukot i klekot z zawieszenia, mam na pewno sprawne amortyzatory powyżej 80% i sprężyny. Interesuje mnie wymiana wszystkich gum i łaczników i wszystkiego co tylko może powodować ten denerwujący ucho hałas. Od czego polecacie zacząć? Zaznaczam, że szczególnie puka i stuka z tyłu, nie wiem co to może być, łącznik stabilizatora? Proszę o porady bo zamierzam wymienić wszystko jak leci a nie chce kolejny raz zostawiać tego u mechanika tylko chce zrobić to sam.
łacznik stab. tylnego x2 =60pln, wymiana 30min, przód?, dobrze obejrzyjży czy są wyślizgne miejsca styku gum i elementów metalowych, czy też zawalone brudem bez śladu /luzu/ :-P
(śmich to samo zdrowie :lol: , posępni ludzie siedzą doma przed kompem i dopiepszają każdemu w necie :lol: )
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Alan

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: Alan » 05 kwie 2011, 11:25

najczęściej powodem stuków puków jest mała tuleja tylnego wahacza

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: Bichoń » 05 kwie 2011, 12:21

Alan pisze:najczęściej powodem stuków puków jest mała tuleja tylnego wahacza
Napisz o tym coś więcej. Mi się czasami coś z tyłu tłucze i nie mogę namierzyć co to. I czy przy wymianie mała tuleja, a duży problem? :-)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: marceli » 05 kwie 2011, 19:49

bichon pisze: I czy przy wymianie mała tuleja, a duży problem? :-)
No tak trochę.
Jak się wywinduje tył auta do góry(a najlepiej jest tak bo stabilizator nie pręży) to jak śruby trzymające wahacz ,stabilizator, się odkręci to dalej jakoś idzie.Nie jest lekko ale nie jest też trudno.
Ja wymieniałem duże tuleje w wahaczach(stary typ) i małe przy kole.
Z dużymi z zasady nie ma problemu trzeba tylko pomyśleć przy wybijaniu i wbijaniu(jak nie ma praski) i jest ok.

Z małymi miałem problem bo tam już ciasnawo no i nie będę przecież piasty rozbierał więc wymontowywałem je na aucie.
Wymontowanie polegało na rozwulkanizowaniu środka tulejki i brzeszczotem przecięciu tuleji zewnętrznej, po czym lekko pobijając wyleciała z otworu.
Wmontowanie było trudniejsze o tyle gdyż nie chciałem bić młotem w piastę i musiałem sobie dorobić mini-praskę "wciągacz" i tak tą tuleję wcisnąłem.

Ten wciągacz to nic innego jak kombinacja śruby(M12) podkładek i dorobiłem sobie taki pierścień wciskający tą tuleję.,żeby profi gniotło tam gdzie trzeba.

Mimo wszystko zawieszenie tył dość jednak głośno wydaje mi się ,że pracuje.
Czyżby górne mocowanie amora??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Alan

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: Alan » 05 kwie 2011, 21:08

demontaż małej tulei...mały przecinaczek i młotek...

montaż - podgrzanie lekkie miejsca montażu , tuleja wcześniej 1h w zamrażalniku wsunięte palcami :)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: marceli » 05 kwie 2011, 21:51

W zasadzie każdy sposób dobry byleby skuteczny ;)
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”