Thesis 2.4 JTD M-jet DPF 185KM
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 maja 2010, 19:16
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Thesis 2.4 JTD M-jet DPF 185KM
Witam.
Zastanawiam sie nad zakupem takiego Thesisa - prosze o opinie, w szczegolnosci dot. AWARYJNOSCI Thesisow. Jesli chodzi o spalanie i standardowe koszty eksploatacyjne to mysle ze bedzie to dla mnie do przelkniecia, natomiast nie do przyjecia sa dla mnie notoryczne awarie i postoje w serwisie, szczegolnie te wiazace sie z duzymi kosztami. Auto ma jezdzic a nie stac.
Charakter uzytkowania - do codziennej jazdy. Przebieg roczny ok. 15 000 km, planuje zakup auta z przebiegiem do 100 000 km i uzytkowanie 4 - 6 lat do maks. 180 - 200 tys. km. Czego mozna sie spodziewac przy takich przebiegach, na co zwracac uwage przy zakupie?
Przegladajac dzial "Pytania i porady techniczne" mozna odniesc wrazenie ze psuje sie absolutnie wszystko co tylko moze sie popsuc, Thesisy polowe czasu spedzaja w serwisie a naklady miesieczne na naprawy to ok. 2500zl Czy naprawde jest taka tragedia z awaryjnoscia? Czy zalezy to od egzemplarza, czy tez kazdy Thesis wymaga duzych nakladow na naprawy? Czy w mlodszych rocznikach (2006+) sprawa wyglada lepiej niz w egzeplarzach z poczatku produkcji?
I jeszcze jedno pytanie dot. tego konkretnego silnika - czy filtr DPF sprawia duze problemy eksploatacyjne? Moze lepiej kupic starsze auto 175KM bez DPF?
Z gory dzieki za rady.
Zastanawiam sie nad zakupem takiego Thesisa - prosze o opinie, w szczegolnosci dot. AWARYJNOSCI Thesisow. Jesli chodzi o spalanie i standardowe koszty eksploatacyjne to mysle ze bedzie to dla mnie do przelkniecia, natomiast nie do przyjecia sa dla mnie notoryczne awarie i postoje w serwisie, szczegolnie te wiazace sie z duzymi kosztami. Auto ma jezdzic a nie stac.
Charakter uzytkowania - do codziennej jazdy. Przebieg roczny ok. 15 000 km, planuje zakup auta z przebiegiem do 100 000 km i uzytkowanie 4 - 6 lat do maks. 180 - 200 tys. km. Czego mozna sie spodziewac przy takich przebiegach, na co zwracac uwage przy zakupie?
Przegladajac dzial "Pytania i porady techniczne" mozna odniesc wrazenie ze psuje sie absolutnie wszystko co tylko moze sie popsuc, Thesisy polowe czasu spedzaja w serwisie a naklady miesieczne na naprawy to ok. 2500zl Czy naprawde jest taka tragedia z awaryjnoscia? Czy zalezy to od egzemplarza, czy tez kazdy Thesis wymaga duzych nakladow na naprawy? Czy w mlodszych rocznikach (2006+) sprawa wyglada lepiej niz w egzeplarzach z poczatku produkcji?
I jeszcze jedno pytanie dot. tego konkretnego silnika - czy filtr DPF sprawia duze problemy eksploatacyjne? Moze lepiej kupic starsze auto 175KM bez DPF?
Z gory dzieki za rady.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Kolega chyba pomylił Lancię z VW... Ja co prawda Thesisa nie mam, ale pierwsze słyszę, żeby połowę czasu spędzał w serwisie... Sporo osób tutaj ma i nie narzeka.
Ta opinia mi pasuje do tych słyszanych wśród ludzi: "Alfy i Lancie psują się na potęgę...". Jak się pytam tych co to mówią który ma lub miał Alfę / Lancię to nastaje niezręczna cisza... Kolega mówił, znajomy opowiadał...
PS. Cóż to za mądra głowa wyceniła ten średni koszt naprawy? Panowie Lanciści, wy cholera co miesiąc płacicie 2500 klocka... Nie lepiej taksówką jeździć?
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
@Krzysiek82: Qbek jest zainteresowany Thesisem, a słyszał głównie takie właśnie głupie plotki, dlatego chce zapytać posiadaczy jak się sprawy mają. Nie ma powodu by to wyśmiewać.
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Zawsze dużo zależy od egzemplarza - w końcu ile ich na forum jest ? Z 10 ? Im mniej tym więcej widzisz awarii.
Ale moim zdaniem jak ktoś nie ma dobrych zarobków albo nie jest mechanikiem pokroju Argenty67 to ładowanie się w Thesisa jest samobójstwem finansowym. Przecież wiadomo że jak coś jest naszpikowane kablami i światłowodami to prędzej czy później będą kosztowne jaja a nie jest to VW którego każdy kowal naprawi. Tak samo jak i graty do tej elektroniki ? Skąd to brać jak nie z ASO ...Nie dalej jak wczoraj widziałem temat o amortyzatorach - 10 tyś. pln. ..
A DPF się nie przejmuj - dużo mitów urosło na jego temat, a jak będzie problem to widziałem ostatnio że za 1500 pln. problemu nie ma u magików od komputerów
Ale moim zdaniem jak ktoś nie ma dobrych zarobków albo nie jest mechanikiem pokroju Argenty67 to ładowanie się w Thesisa jest samobójstwem finansowym. Przecież wiadomo że jak coś jest naszpikowane kablami i światłowodami to prędzej czy później będą kosztowne jaja a nie jest to VW którego każdy kowal naprawi. Tak samo jak i graty do tej elektroniki ? Skąd to brać jak nie z ASO ...Nie dalej jak wczoraj widziałem temat o amortyzatorach - 10 tyś. pln. ..
A DPF się nie przejmuj - dużo mitów urosło na jego temat, a jak będzie problem to widziałem ostatnio że za 1500 pln. problemu nie ma u magików od komputerów
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Nie czytaj farmazonów Thesis to samochód dla każdego chętnego i nie koniecznie bogatego człowieka , wszystko idzie kupić w ramach używek , a nowe częsci są tańsze niz do passata , także kolego lulu nie siej fermentu
Ja bynajmniej szejkiem naftowym nie jestem i stać mnie póki co na thesisa i przyznam , ze nie mam z nim żadnych problemów, zapewniam , że vw i skody nowej generacji to jest dopiero skarbonka dla bogacza , pomijam fakt , że szybko mogą zniknąc z miejsca postoju
Ja bynajmniej szejkiem naftowym nie jestem i stać mnie póki co na thesisa i przyznam , ze nie mam z nim żadnych problemów, zapewniam , że vw i skody nowej generacji to jest dopiero skarbonka dla bogacza , pomijam fakt , że szybko mogą zniknąc z miejsca postoju
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Hmmm....A możesz mi np. powiedzieć która część jest tańsza do Thesisa niż np. do Passata b5 fl ?
Pytam z ciekawości - może od ACME kupię
Pytam z ciekawości - może od ACME kupię
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Choćby wentylator nawiewu , zacisk tył oryginał komplet 1500 zł sztuka, czy passat jest tańszy?, cała reszta żywcem zerżnięta z AR 166 do której pełno części od angoli, wahacze nowe w granicach między 250 do 600 zł , wątpie czy passat ma tańsze . że o usterkach vw zwiazanych z pompowtryskiwaczami w 2.0 tdi , które są zatopine w głowicy nie wspomne , to wychodzą dzisiątki tysięcy ,elektronika w nowych vw też daje do życzenia, a i hamulce też mają elektryczne jak od Acme to bierz ten człowiek naprawde dba i wie co malulu85 pisze:Hmmm....A możesz mi np. powiedzieć która część jest tańsza do Thesisa niż np. do Passata b5 fl ?
Pytam z ciekawości - może od ACME kupię
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Nie ma się co licytować, ceny Paska niższe (zacisk 650, wahacze podobnie ale na pewno znajdzie się coś co w VW droższe niż w Lancii) - Pasek jest dla ludu chociaż też nie najbiedniejszego a Thesisem się płynie. Żebym wiedział że będzie tak jak w Pasku to bym się nie bał kupić.
Bardziej mi chodziło o te pierdoły elektryczne/elektroniczne - opieram się o Lancia Klub i Thesisa Dareckiego chociażby.
Z Thesisem ACME żartowałem, będę zmieniał ale pewnie na Fiata Bravo co pewnie niektórych zadziwi
Bardziej mi chodziło o te pierdoły elektryczne/elektroniczne - opieram się o Lancia Klub i Thesisa Dareckiego chociażby.
Z Thesisem ACME żartowałem, będę zmieniał ale pewnie na Fiata Bravo co pewnie niektórych zadziwi
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Thesis Dareckiego był robiony w poniedziałeklulu85 pisze:Nie ma się co licytować, ceny Paska niższe (zacisk 650, wahacze podobnie ale na pewno znajdzie się coś co w VW droższe niż w Lancii) - Pasek jest dla ludu chociaż też nie najbiedniejszego a Thesisem się płynie. Żebym wiedział że będzie tak jak w Pasku to bym się nie bał kupić.
Bardziej mi chodziło o te pierdoły elektryczne/elektroniczne - opieram się o Lancia Klub i Thesisa Dareckiego chociażby.
Z Thesisem ACME żartowałem, będę zmieniał ale pewnie na Fiata Bravo co pewnie niektórych zadziwi
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Ja osobiście wkurzam się jak czytam te legendy narosłe wokół Thesis,aczkolwiek to prawda,że pan Ziutek z garażu obok,który naprawia pancerwageny sobie raczej nie poradzi,ale to już jego problem.Po pierwsze,Thesis nie psuje się bardziej niż inne auta a raczej pewnie nawet mniej.Problemem może być zakup egzemplarza z przebiegiem do 100 tys.km szczególnie z dieslem.Zakładaj realnie,że takie auta z dieslem robią czesto 50 tys.km lub niektóre 100 tys.km rocznie,więc jeśli zakładasz ,że kupisz z przebiegiem do 100 tys.km to raczej długo bedziesz szukał a jak już kupisz to może okazać się skręcony licznik.Mimo,że diesle Fiata cieszą się bardzo dobrą opinią nie tyko wśród miłośników ale wogóle wśród fachowców to mimo wszystko tkwią w nich takie same potencjalne kosztowne zagrożenia jak w każdym nowoczesnym dieslu.Więc z tego punktu widzenie bezpieczniejszym wyborem jest auto z benzyniakiem,które łatwiej kupic z rozsądnym przebiegiem a często trafiają się bewypadkowe egzemplarze krajowego pochodzenia.Qbek pisze:Witam.
Zastanawiam sie nad zakupem takiego Thesisa - prosze o opinie, w szczegolnosci dot. AWARYJNOSCI Thesisow. Jesli chodzi o spalanie i standardowe koszty eksploatacyjne to mysle ze bedzie to dla mnie do przelkniecia, natomiast nie do przyjecia sa dla mnie notoryczne awarie i postoje w serwisie, szczegolnie te wiazace sie z duzymi kosztami. Auto ma jezdzic a nie stac.
Charakter uzytkowania - do codziennej jazdy. Przebieg roczny ok. 15 000 km, planuje zakup auta z przebiegiem do 100 000 km i uzytkowanie 4 - 6 lat do maks. 180 - 200 tys. km. Czego mozna sie spodziewac przy takich przebiegach, na co zwracac uwage przy zakupie?
Przegladajac dzial "Pytania i porady techniczne" mozna odniesc wrazenie ze psuje sie absolutnie wszystko co tylko moze sie popsuc, Thesisy polowe czasu spedzaja w serwisie a naklady miesieczne na naprawy to ok. 2500zl Czy naprawde jest taka tragedia z awaryjnoscia? Czy zalezy to od egzemplarza, czy tez kazdy Thesis wymaga duzych nakladow na naprawy? Czy w mlodszych rocznikach (2006+) sprawa wyglada lepiej niz w egzeplarzach z poczatku produkcji?
I jeszcze jedno pytanie dot. tego konkretnego silnika - czy filtr DPF sprawia duze problemy eksploatacyjne? Moze lepiej kupic starsze auto 175KM bez DPF?
Z gory dzieki za rady.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Daj sobie spokój z Thesisem , to dla ludzi z charakterem
kup vw i nie będzie stać w serwisie,
bo wiesz jak drogie są serwisy, tylko kierowników F.L.AR.stać na to
pozdrawiam
ew. przyjedź na spot może ktoś się pojawi tym modelem lub porozmawiaj
z argentą
kup vw i nie będzie stać w serwisie,
bo wiesz jak drogie są serwisy, tylko kierowników F.L.AR.stać na to
pozdrawiam
ew. przyjedź na spot może ktoś się pojawi tym modelem lub porozmawiaj
z argentą
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Kolejna legenda-drogie ASO,jak p.Ziutek włoży oryginalną część i ma dać na to gwarancję i wystawić f-rę to częśto okazuje się droższy od ASOskyblu pisze:Daj sobie spokój z Thesisem , to dla ludzi z charakterem
kup vw i nie będzie stać w serwisie,
bo wiesz jak drogie są serwisy, tylko kierowników F.L.AR.stać na to
pozdrawiam
ew. przyjedź na spot może ktoś się pojawi tym modelem lub porozmawiaj
z argentą
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Legendy to Ty tu teraz opisujesz bo ASO nie podłączy Thesis-a za stówkę, a ja choć nie mam specjalistycznego komputera to mogę np odczytać faktyczny stan licznika.SIWY155 pisze:Kolejna legenda-drogie ASO,jak p.Ziutek włoży oryginalną część i ma dać na to gwarancję i wystawić f-rę to częśto okazuje się droższy od ASOskyblu pisze:Daj sobie spokój z Thesisem , to dla ludzi z charakterem
kup vw i nie będzie stać w serwisie,
bo wiesz jak drogie są serwisy, tylko kierowników F.L.AR.stać na to
pozdrawiam
ew. przyjedź na spot może ktoś się pojawi tym modelem lub porozmawiaj
z argentą
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
ASO podłączy za 50 zł uwierz mi trzeba tylko wiedzieć z kim gadać
A ASO Fiata za 170 zł i zrobią wszystko nie tylko odczytają faktyczny stan licznika.
A ASO Fiata za 170 zł i zrobią wszystko nie tylko odczytają faktyczny stan licznika.
Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM
Są ASO gdzie nie będzie z kim gadać, a są takie co dla mnie to zrobią tylko odrywa cześć informacyjną ale wiedz o tym,że nie wszyscy są przekupniLUKI82 pisze:ASO podłączy za 50 zł uwierz mi trzeba tylko wiedzieć z kim gadać
A ASO Fiata za 170 zł i zrobią wszystko nie tylko odczytają faktyczny stan licznika.
Wszystkie ASO Fiat, Lancia, AR mają ten sam program i robią wszystkie włoskie