Dedra - FOTKI - Jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Dedra - FOTKI - Jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Witam.
Aby nie mieszać tematów zakładam następny.
W Dedrze jest zakrzywiona/załamana lewa podłużnica - według mnie zakrzywienie to jest niegroźne (przynajmniej wizualnie).
Zagięta jest tuż za mocowaniem zderzaka, które schodzi do dołu, deformacja niemalże punktowa (na długości 3cm) - zadziałała strefa zgniotu. Dalsza część podłużnicy, konstrukcyjna i nośna wizualnie nie jest w jakikolwiek sposób naruszona.
Jak zdemontuję zbędne rzeczy spod maski to zamieszczę dokładną fotkę deformacji.
Na dzień dzisiejszy chciałbym się dowiedzieć jakie macie doświadczenie lub wiedzę teoretyczną na temat prostowania podłużnic.
Mile widziana każda pomoc.
Potrzebuję przyswoić trochę wiedzy na ten temat, aby się z tym problemem rozprawić i zacząć budować i wyposażać się w odpowiednie narzędzia.
Wiem, że padną odpowiedzi typu - rama do prostowania nadwozi - sprawa piękna i droga w moich rejonach... szukam alternatywy, ale nie typu połączenie samochodu stalową linką z drzewem i szarpanie samochodem na wstecznym.
Myślałem raczej nad konstrukcją opartą o dwa lewarki hydrauliczne.
Pozdrawiam.
Dodaję fotki, aby było wiadome o czym prawimy
Przód auta po zdemontowaniu pasa przedniego.
Widok górny od przodu.
Widok górny z lewego przodu.
Widok górny z lewego boku.
Widok z lewego rogu.
Widok z prawego przodu.
Widok z prawego rogu.
Aby nie mieszać tematów zakładam następny.
W Dedrze jest zakrzywiona/załamana lewa podłużnica - według mnie zakrzywienie to jest niegroźne (przynajmniej wizualnie).
Zagięta jest tuż za mocowaniem zderzaka, które schodzi do dołu, deformacja niemalże punktowa (na długości 3cm) - zadziałała strefa zgniotu. Dalsza część podłużnicy, konstrukcyjna i nośna wizualnie nie jest w jakikolwiek sposób naruszona.
Jak zdemontuję zbędne rzeczy spod maski to zamieszczę dokładną fotkę deformacji.
Na dzień dzisiejszy chciałbym się dowiedzieć jakie macie doświadczenie lub wiedzę teoretyczną na temat prostowania podłużnic.
Mile widziana każda pomoc.
Potrzebuję przyswoić trochę wiedzy na ten temat, aby się z tym problemem rozprawić i zacząć budować i wyposażać się w odpowiednie narzędzia.
Wiem, że padną odpowiedzi typu - rama do prostowania nadwozi - sprawa piękna i droga w moich rejonach... szukam alternatywy, ale nie typu połączenie samochodu stalową linką z drzewem i szarpanie samochodem na wstecznym.
Myślałem raczej nad konstrukcją opartą o dwa lewarki hydrauliczne.
Pozdrawiam.
Dodaję fotki, aby było wiadome o czym prawimy
Przód auta po zdemontowaniu pasa przedniego.
Widok górny od przodu.
Widok górny z lewego przodu.
Widok górny z lewego boku.
Widok z lewego rogu.
Widok z prawego przodu.
Widok z prawego rogu.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 21:21 przez bassman, łącznie zmieniany 2 razy.
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Wymień, części są tak tanie że jet to bezcelowe.
Jak się jednak uprzesz i jest to tylko fartuch to pasem (takie ustrojstwo z klamerką do mocowania ładunków)
Jak się jednak uprzesz i jest to tylko fartuch to pasem (takie ustrojstwo z klamerką do mocowania ładunków)
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Myślałem nad wymianą, ale nie mam dostępu do zgrzewarki, a nie chciałbym dziekcić spawarką.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Jak zobaczyłem tytuł tematu to się trochę przeraziłem, ale widzę że chcesz to jednak porządnie zrobić i to się chwali. Ciekaw jestem ile faktycznie by chcieli za prostowanie na ramie. Orientowałeś się może w cenach?
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Problem jest taki, że nie chcą się tego podjąć, jeśli mówimy tylko o prostowaniu podłużnicy, inna gadka jest jeśli wstawiam auto i odbieram zrobione "pod kluczyk", ale koszta są znaczne.
I tutaj jest problem, bo jeśli poczciwy warsztat, to koszta naprawy samochodu są takie jak dobra i ładna Dedra z otomoto, a do warsztatu gdzie "naprawią" za grosze to nie oddam - obawiam się, że sam lepiej zrobię.
Pozdrawiam.
I tutaj jest problem, bo jeśli poczciwy warsztat, to koszta naprawy samochodu są takie jak dobra i ładna Dedra z otomoto, a do warsztatu gdzie "naprawią" za grosze to nie oddam - obawiam się, że sam lepiej zrobię.
Pozdrawiam.
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Kup docer -albo lepiej nie dotykajbassman pisze:Witam.
Aby nie mieszać tematów zakładam następny.
W Dedrze jest zakrzywiona/załamana lewa podłużnica - według mnie zakrzywienie to jest niegroźne (przynajmniej wizualnie).
Zagięta jest tuż za mocowaniem zderzaka, które schodzi do dołu, deformacja niemalże punktowa (na długości 3cm) - zadziałała strefa zgniotu. Dalsza część podłużnicy, konstrukcyjna i nośna wizualnie nie jest w jakikolwiek sposób naruszona.
Jak zdemontuję zbędne rzeczy spod maski to zamieszczę dokładną fotkę deformacji.
Na dzień dzisiejszy chciałbym się dowiedzieć jakie macie doświadczenie lub wiedzę teoretyczną na temat prostowania podłużnic.
Mile widziana każda pomoc.
Potrzebuję przyswoić trochę wiedzy na ten temat, aby się z tym problemem rozprawić i zacząć budować i wyposażać się w odpowiednie narzędzia.
Wiem, że padną odpowiedzi typu - rama do prostowania nadwozi - sprawa piękna i droga w moich rejonach... szukam alternatywy, ale nie typu połączenie samochodu stalową linką z drzewem i szarpanie samochodem na wstecznym.
Myślałem raczej nad konstrukcją opartą o dwa lewarki hydrauliczne.
Pozdrawiam.
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Dozer bez ramy lub odpowiedniej podłogi z mocowaniami jest bezużyteczny...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
A tak wogóle wykonywałeś kiedykolwiek tego typu naprawy blacharskie, bo widzę że tylko naczytałeś się tylko SPECJALISTÓW którzy nawet młotka nie trzymali w ręku a nie wspomnę o innych narzedziach . Zgrzanie blach w nadwoziu to nie takie hop!!! Zgrzewarka nie lubi ocynku i rdzy dlatego uzywa się w spawarek w osłonie gazów obojętnych.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
Re: Dedra - Ktoś wie jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Jeśli chodzi o naprawy blacharskie to doświadczenie mam żadne - po za poskładaniem, obspawaniem i przygotowaniem trzech nadwozi maluchów, którymi jeździłem w KJSach i KZKach (oczywiście od podstaw - niemalże z gotowych elementów blaszanych), o silnikach i skrzyniach biegów nie wspominając.
Jednak nie jest to wątek na ten temat!!!
Jeśli chodzi Ci o połączenia zgrzewane to się mylisz, zgrzewarka przepala punktowo ocynk elementu i tworzy trwałe połączenie, jeśli zaś mówisz o spawaniu, to gazy obojętne - jak zapewne nazywasz mieszaninę opartą na Ar (jeśli mówimy o spawarce typu TIG) i mieszaninę opartą o CO2 (jeśli mówimy o spawarce typu MIGOMAT), nie wystarczą do wykonania poprawnego połączenia.
Tig sklei elektrodę przed zainicjowaniem łuku elektrycznego i po zabiegu, możesz zainicjować ją na rancie i "ciągnąć" źródełko przepalając ocynk i tworząc zgorzelinę na blasze - będzie blaszysko gnić!
Migomat póki nie zarysuje ocynku drutem do blachy właściwej nie zrobi poprawnego połączenia spawanego - zgorzelina powstanie jak wyżej.
Ale przecież kolega facio dobrze o tym wie!
Poza tym kolega facio - jak sądzę po fachowej i rzeczowej odpowiedzi w wątku - wie też jaki kształt i umiejscowienie muszą mieć połączenia spawane, aby charakterystyka pracy na skręcanie, wyciąganie i rozrywanie poprzeczne elementu naprawionego nie odbiegała znacznie od elementu oryginalnego - zgrzewanego!
Można wykonać prawidłowe połączenie za pomocą spawarek - nawet elektrodowej - i dobrze wiem jak to zrobić bo już takie coś robiłem.
I uprzedzam twoje kolejne pytanie z cyklu "czy sobie poradzisz..." dotyczące położenia powłoki ocynkowanej w miejscach ingerencji? Odpowiadam, że tak - tyle tylko, że będzie to ocynk nakładany metodą termiczną, a nie galwaniczną jak w fabryce (oczywiście mówimy o elementach dostępnych z zewnątrz.
Jeśli chodzi o prostowanie za pomocą młotka, jak to sugerujesz, to umiejętności tutaj nie wystarczą - ale przecież kolega facio wie o tym doskonale!
Tak więc jeśli już kolega facio i inni chcący zdławić wątek domysłami i pytaniami, dostał/dostali odpowiedzi na niedające spokoju pytania, może powrócimy do wątku, który ma na celu próbę wyprostowania blachy, a nie jej wymienienia!
Ponieważ zależy mi na zachowaniu elementu oryginalnego i nie ingerowanie termiczne w blachy samochodu.
Z niecierpliwością czekam na rady, sugestie i pytania wnoszące użyteczną wiedzę do wątku.
Pozdrawiam.
Jednak nie jest to wątek na ten temat!!!
Jeśli chodzi Ci o połączenia zgrzewane to się mylisz, zgrzewarka przepala punktowo ocynk elementu i tworzy trwałe połączenie, jeśli zaś mówisz o spawaniu, to gazy obojętne - jak zapewne nazywasz mieszaninę opartą na Ar (jeśli mówimy o spawarce typu TIG) i mieszaninę opartą o CO2 (jeśli mówimy o spawarce typu MIGOMAT), nie wystarczą do wykonania poprawnego połączenia.
Tig sklei elektrodę przed zainicjowaniem łuku elektrycznego i po zabiegu, możesz zainicjować ją na rancie i "ciągnąć" źródełko przepalając ocynk i tworząc zgorzelinę na blasze - będzie blaszysko gnić!
Migomat póki nie zarysuje ocynku drutem do blachy właściwej nie zrobi poprawnego połączenia spawanego - zgorzelina powstanie jak wyżej.
Ale przecież kolega facio dobrze o tym wie!
Poza tym kolega facio - jak sądzę po fachowej i rzeczowej odpowiedzi w wątku - wie też jaki kształt i umiejscowienie muszą mieć połączenia spawane, aby charakterystyka pracy na skręcanie, wyciąganie i rozrywanie poprzeczne elementu naprawionego nie odbiegała znacznie od elementu oryginalnego - zgrzewanego!
Można wykonać prawidłowe połączenie za pomocą spawarek - nawet elektrodowej - i dobrze wiem jak to zrobić bo już takie coś robiłem.
I uprzedzam twoje kolejne pytanie z cyklu "czy sobie poradzisz..." dotyczące położenia powłoki ocynkowanej w miejscach ingerencji? Odpowiadam, że tak - tyle tylko, że będzie to ocynk nakładany metodą termiczną, a nie galwaniczną jak w fabryce (oczywiście mówimy o elementach dostępnych z zewnątrz.
Jeśli chodzi o prostowanie za pomocą młotka, jak to sugerujesz, to umiejętności tutaj nie wystarczą - ale przecież kolega facio wie o tym doskonale!
Tak więc jeśli już kolega facio i inni chcący zdławić wątek domysłami i pytaniami, dostał/dostali odpowiedzi na niedające spokoju pytania, może powrócimy do wątku, który ma na celu próbę wyprostowania blachy, a nie jej wymienienia!
Ponieważ zależy mi na zachowaniu elementu oryginalnego i nie ingerowanie termiczne w blachy samochodu.
Z niecierpliwością czekam na rady, sugestie i pytania wnoszące użyteczną wiedzę do wątku.
Pozdrawiam.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Dedra - FOTKI - Jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Skombinuj sobie stary pas bezpieczeństwa, załóż, zaplącz go w rogu, między przednią belką, a podłużnicą i szarpnij innym autem.
Przy takiej naprawie nikt by nie używał ramy. Możesz też rozwiercić na zgrzewach belkę przednia, kupić nową, bo są tanie lub prostą używaną, a podłużnicę wyklepać bez belki i przymierzać nową jak dużo jeszcze brakuje.
Przy takiej naprawie nikt by nie używał ramy. Możesz też rozwiercić na zgrzewach belkę przednia, kupić nową, bo są tanie lub prostą używaną, a podłużnicę wyklepać bez belki i przymierzać nową jak dużo jeszcze brakuje.
Re: Dedra - FOTKI - Jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Witam Ponownie!
Po wstępnym prostowaniu, podłużnica wygląda jak na zdjęciach.
Prostowanie zostało zrealizowane za pomocą dwóch lewarków hydraulicznych o udźwigu 3000 kg, stalowego kształtownika, oraz dwóch pasów z naciągami (do mocowania ładunków na pace) o sile 4000 kg.
Podłużnice zostały ze sobą spięte pasem, aby się nie rozlazły.
Kształtownik wsunięty został między wahacz a półoś i opart o podłoże, tuż za zagięciem spiąłem kształtownik z podłużnicą, aby nie odkształcało jej do góry tam gdzie jest prosta.
Jeden z lewarków poszedł na kształtownik i pod koniec podłużnicy (na rogu) - rozpierał podłużnicę do góry.
Drugi lewarek poszedł na obudowę poduszki silnika (na dobrej podłużnicy) w poziomie i przedłużony rurką stalową napierał w róg wewnętrzny wygiętej podłużnicy.
Praca lewarkami szła na zmianę, raz jeden, raz drugi.
Efekt jest następujący.
Oczekuję na sugestie i rady jak to dalej wyprowadzić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Po wstępnym prostowaniu, podłużnica wygląda jak na zdjęciach.
Prostowanie zostało zrealizowane za pomocą dwóch lewarków hydraulicznych o udźwigu 3000 kg, stalowego kształtownika, oraz dwóch pasów z naciągami (do mocowania ładunków na pace) o sile 4000 kg.
Podłużnice zostały ze sobą spięte pasem, aby się nie rozlazły.
Kształtownik wsunięty został między wahacz a półoś i opart o podłoże, tuż za zagięciem spiąłem kształtownik z podłużnicą, aby nie odkształcało jej do góry tam gdzie jest prosta.
Jeden z lewarków poszedł na kształtownik i pod koniec podłużnicy (na rogu) - rozpierał podłużnicę do góry.
Drugi lewarek poszedł na obudowę poduszki silnika (na dobrej podłużnicy) w poziomie i przedłużony rurką stalową napierał w róg wewnętrzny wygiętej podłużnicy.
Praca lewarkami szła na zmianę, raz jeden, raz drugi.
Efekt jest następujący.
Oczekuję na sugestie i rady jak to dalej wyprowadzić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Re: Dedra - FOTKI - Jak wyprostować zakrzywioną podłużnicę?
Dziś była wstępna przymiarka belki przedniej (latanie z miarą i takie tam), aktualnie jest przymocowana do podłużnic dwiema śrubami M6. Różnice w wymiarach między lewą, a prawą stroną przy mocowaniach podłużnic są na poziomie 1,5 mm.
Dokładniejsze spasowanie wiązałoby się z nacinaniem blach podłużnic i belki poprzecznej, dlatego zaniechałem tego kroku.
Efekt jest następujący:
Pozdrawiam.
Dokładniejsze spasowanie wiązałoby się z nacinaniem blach podłużnic i belki poprzecznej, dlatego zaniechałem tego kroku.
Efekt jest następujący:
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 23:41 przez bassman, łącznie zmieniany 1 raz.