Thema - 2.5td czy pożyje czy na żyletki?

momek24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:18
Lokalizacja: Brąszewice

Thema - 2.5td czy pożyje czy na żyletki?

Post autor: momek24 » 29 paź 2009, 20:05

witam
jakieś pół roku temu kupiłem thema 2.5 94r. Tata ma kappę 2.4 jtd, nie narzeka ja za to odwrotnie
przejechałem ją jakieś 5 tys kilometrów i jakieś półtora litra oleju wlałem bo na bagnecie było min, no myślę ze można było wlać mniej jak by tak z tego silnika tak nie leciało jak z siklawy
proszę Was o pomoc gdyż już wyjaśniam, gdy zapalam rano to zatrzęsie silnikiem i zacznie kopcić na niebiesko, ale te rzeczy dzieją się jakieś 5 sekund, później wszystko się normuje, nie kopci i obroty są w miarę......także gdy silnik się zagrzeje to zrobi się taki mól, to znaczy gorzej wkręca się na obroty, zaczyna lekko kopcić na niebiesko ale to tylko wtedy gdy dostanie taka lepsza wyrzynke, jak spokojnie śmigam to taki mól się nie robi i nie kopci.....

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: Windforce » 01 lis 2009, 11:48

Kolego zrob zdjecie twojego silnika a raczej z dalsza wszystkiego co masz pod maska.
W 94 roku wychodzily te diesle z pompa wtryskowa elektryczna... bylbym bardzo wdzieczy za ta fotke bo sam mam problem z podlaczeniem niektorych rzeczy.

A jak ci sie nie chce to przynajmniej na PW mi wyslij twoj VIN to sobie sprawdze na eperze :P

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: topcio » 01 lis 2009, 12:34

momek24 pisze: gdy zapalam rano to zatrzęsie silnikiem i zacznie kopcić na niebiesko, ale te rzeczy dzieją się jakieś 5 sekund, później wszystko się normuje, nie kopci i obroty są w miarę
to wskazuje na uszczelniacze zaworowe
momek24 pisze:silnik się zagrzeje to zrobi się taki mól, to znaczy gorzej wkręca się na obroty, zaczyna lekko kopcić na niebiesko ale to tylko wtedy gdy dostanie taka lepsza wyrzynke, jak spokojnie śmigam to taki mól się nie robi i nie kopci.....
Wychodzi, że ten silnik lubi jazdę emerycką, jeśli lubisz dawać w rurę zamień go na V6
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: celek » 01 lis 2009, 12:46

Chyba ci się silnik kończy ,lub uszczelka pod głowicą poszła.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: topcio » 01 lis 2009, 12:55

uszczelka pod głowicą ??? Czemu tak sądzisz?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

momek24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:18
Lokalizacja: Brąszewice

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: momek24 » 01 lis 2009, 16:32

no na to wskazuje ze jest to silnik z tego roku, alternator schowany od zbiorniczkiem od chłodnicy po lewej stronie a do pompy dochodzą jakieś linki wiec może to jest normalna pompa nie elektryczna........

-- 01 Lis 2009, 16:43 --

mój motor
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: Gepard » 02 lis 2009, 2:08

Jeśli Themci nic wiecej nie dolega to jeszcze pożyje. Półtora litra oleju na 5kkm to 0,3l na 1kkm czyli w normie jak na15-letniego diesla. Objawy rzeczywiscie wskazują na zużyte uszczelniacze, tak jak pisze Topcio1. Mój Citroen przed wymianą uszczelniaczy pił litr oleju na 1000km i kopcił jak dwusów. Koszt wymiany nie powinien chyba przekroczyc 200-300 zł.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: Windforce » 02 lis 2009, 5:03

Gepard pisze: Koszt wymiany nie powinien chyba przekroczyc 200-300 zł.
Tp ja sobie tez wymienie :)
bo mi przy zapalaniu na zimnie poburkuje troche

Co do silnika to rzeczywiscie jest z normalna pompą czyli pewnie data produkcji 93 a rejestracji 94.

Pozdrawiam

JacekK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.

Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: JacekK » 12 gru 2009, 0:31

momek24 pisze:no na to wskazuje ze jest to silnik z tego roku, alternator schowany od zbiorniczkiem od chłodnicy po lewej stronie a do pompy dochodzą jakieś linki wiec może to jest normalna pompa nie elektryczna........

-- 01 Lis 2009, 16:43 --

mój motor
Wydaje mi się, że masz jednak pompę ze sterowaniem elektrycznym. Wszystko wyjaśniłoby zdjęcie obejmujące miejsce za prawym(od strony pilota) reflektorem, gdzie normalnie powinien znajdować się sterownik. Poza tym pompa "elektryczna" to raczej też na linkach pracuje, ale np. linki od EGRa, czy zmiana kąta wtrysku na zimno mogą być uruchamiane elektrycznie. Na 100% pewny nie jestem, ale tak w każdym razie jest w Cromach z tym silnikiem, a nic nie wskazuje by Themy miały być tutaj wyjątkiem.

Co do spalania oleju to ta ilość to chyba nic nadzwyczajnego i nie wiem czy jest sens się tym przejmować skoro i tak pewnie nie bierzesz pod uwagę większych inwestycji(remont). Te silniki są bardzo żywotne i w takim stanie zapewne jeszcze dużo km zrobi. Co do kopcenia na niebiesko to może być dużo przyczyn, włącznie z niedziałającym korektorem kąta wtrysku na zimnym silniku(np. z winy czujnika temperatury). Natomiast zmulenie na rozgrzanym to na pewno nie jest normalny objaw. Nie wiem co dokładnie podejrzewać, ale mocno obstawiałbym elektronikę pompy, która być może dostaje jakieś błędne sygnały z czujników.

BTW. Widzę, że nie masz plastikowej pokrywy silnika wygłuszającej stukot rozrządu.

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: Windforce » 18 sie 2011, 19:53

JacekK pisze:
Wydaje mi się, że masz jednak pompę ze sterowaniem elektrycznym. Wszystko wyjaśniłoby zdjęcie obejmujące miejsce za prawym(od strony pilota) reflektorem, gdzie normalnie powinien znajdować się sterownik. Poza tym pompa "elektryczna" to raczej też na linkach pracuje, ale np. linki od EGRa, czy zmiana kąta wtrysku na zimno mogą być uruchamiane elektrycznie. Na 100% pewny nie jestem, ale tak w każdym razie jest w Cromach z tym silnikiem, a nic nie wskazuje by Themy miały być tutaj wyjątkiem.
Jestem na 100% pewien ze to jest normalna pompa. W tym miejscu co mowisz nie powinno byc zadnego sterownika. Wszystko jest na swoim miejscu. Pompa elektryczna nie ma linki gazu ani zadnej innej. Czujniki sa przy pedalach i komputer wszystkim steruje. poza tym elektryczna wyglada zupelnie inaczej.
A no i jeszcze themki td z elektryczna pompa maja komputer pod nogami pasazera (reszta nie ma komputera).
Pozdrawiam

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Thema - 2.5td czy pożyje czy na żyletki?

Post autor: piterstilo » 18 sie 2011, 22:00

Z ciekawości zapytam, czy ów rzeczony silnik to SOFIM, VM, czy ,,zwykły " fiatowski ?
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema - 2.5td czy pożyje czy na żyletki?

Post autor: Windforce » 18 sie 2011, 22:11

piterstilo pisze:Z ciekawości zapytam, czy ów rzeczony silnik to SOFIM, VM, czy ,,zwykły " fiatowski ?
yyyy? byla kiedys mowa o VM i z tego co pamietam to diesel z themy to nie to. Poza tym na silnikach sie nie znam.

JacekK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.

Re: Odp: thema-2.5td czy pozyje czy na zyletki?

Post autor: JacekK » 19 sie 2011, 10:46

Windforce pisze: Jestem na 100% pewien ze to jest normalna pompa. W tym miejscu co mowisz nie powinno byc zadnego sterownika. Wszystko jest na swoim miejscu. Pompa elektryczna nie ma linki gazu ani zadnej innej. Czujniki sa przy pedalach i komputer wszystkim steruje. poza tym elektryczna wyglada zupelnie inaczej.
A no i jeszcze themki td z elektryczna pompa maja komputer pod nogami pasazera (reszta nie ma komputera).
Pozdrawiam
Pewnie masz rację, ja widziałem tylko wersje z pompami mechanicznymi ale jeszcze w odmianie silnika bez 'Y' i tam chyba troszkę inaczej to wygląda.
piterstilo pisze: Z ciekawości zapytam, czy ów rzeczony silnik to SOFIM, VM, czy ,,zwykły " fiatowski ?
To jest silnik Sofim :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”