Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7284
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Pytanie jest do doświadczonych i naprawiających (nie do "teoretyków")
Wg mojej wiedzy (w części naocznej i katalogowej) w kappach w zawieszeniu tylnym były:
1. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany bezpośrednio do wahacza
2. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika - i ja mam takie rozwiązanie
3. wahacze "rurowe" (okrągłe - nowego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika
Moje pytania są następujące:
1. Czy mogę zamienić stary typ wahacza na nowy ? Czy nie będzie jakichś "problemów" z montażem ? Mam dwa lewe NOWE wahacze tylne rurowe, chętnie jeden z nich zamienię na prawy NOWY (lub solidnie zregenerowany) pod warunkiem, że będę mógł dokonać takiej zamiany w samochodzie.
2. Gdzie przy zamianie muszę szczególnie uważać, żeby czegoś nie spie ..... szyć
Wg mojej wiedzy (w części naocznej i katalogowej) w kappach w zawieszeniu tylnym były:
1. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany bezpośrednio do wahacza
2. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika - i ja mam takie rozwiązanie
3. wahacze "rurowe" (okrągłe - nowego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika
Moje pytania są następujące:
1. Czy mogę zamienić stary typ wahacza na nowy ? Czy nie będzie jakichś "problemów" z montażem ? Mam dwa lewe NOWE wahacze tylne rurowe, chętnie jeden z nich zamienię na prawy NOWY (lub solidnie zregenerowany) pod warunkiem, że będę mógł dokonać takiej zamiany w samochodzie.
2. Gdzie przy zamianie muszę szczególnie uważać, żeby czegoś nie spie ..... szyć
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Coś nie łapie, nie wiem jak ty rozumiesz ten typ 2, 1 i 3 to rozwiązania przed i po lifcie. No było też tak, że prostokątne wahacze jeszcze były, ale stabilizator był przykręcony do belki tylnej i dwoma łącznikami z piastami, takimi samymi jak są w Lybrze. Bez względu na wszystko to możesz sobie montować jak sobie życzysz, ja mam dwa drążki stabilizatora czyli jeden co łączy wahacze i drugi na belce z tymi łącznikami. Efekt jest taki, że jest mniejsze zużycie wszystkich elementów bo zawieszenie samo w sobie jest bardziej usztywnione.faraon pisze:Pytanie jest do doświadczonych i naprawiających (nie do "teoretyków")
Wg mojej wiedzy (w części naocznej i katalogowej) w kappach w zawieszeniu tylnym były:
1. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany bezpośrednio do wahacza
2. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika - i ja mam takie rozwiązanie
3. wahacze "rurowe" (okrągłe - nowego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika
Moje pytania są następujące:
1. Czy mogę zamienić stary typ wahacza na nowy ? Czy nie będzie jakichś "problemów" z montażem ? Mam dwa lewe NOWE wahacze tylne rurowe, chętnie jeden z nich zamienię na prawy NOWY (lub solidnie zregenerowany) pod warunkiem, że będę mógł dokonać takiej zamiany w samochodzie.
2. Gdzie przy zamianie muszę szczególnie uważać, żeby czegoś nie spie ..... szyć
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7284
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Cześć Pawle. Otóż ja ma takie rozwiązanie "poliftowe", w którym jest stary typ wahacza (prostokątny) i łącznik - ot taki dziwolągargenta67 pisze:Coś nie łapie, nie wiem jak ty rozumiesz ten typ 2, 1 i 3 to rozwiązania przed i po lifcie.
Powiedz mi, czy zamiana na wahacz nowego typu (prostokątny na rurowy) jest tu możliwa ? O to mi chodzi.
Czy wymiary, otwory itd są takie same ? Czy trzeba dokonywać jakichś przeróbek ? Jakich i gdzie ? Na co uważać przy "zamianie" ?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Andrzeju, wymiary są takie same tylko nie wiem po co ta zamiana, tak jak pisałem ja zrobiłem sobie takie wzmocnienie/usztywnienie montując dwa te stabilizatory. Te prostokątne wahacze były wszystkie z otworami do stabilizatora tylko jak nie był przykręcony stabilizator to otwory były przelotowe, a jak miał być to otwory miały tulejki z gwintem i ja zamontowałem dwa stabilizatory to zarówno tulejki stalowo-gumowe jak i łączniki są mniej narażone na zużycie bo im więcej elementów tym lepiej się rozkłada obciążenie w kierunku zniszczeń i powiem, że dwa lata i wszystko ok.faraon pisze:Cześć Pawle. Otóż ja ma takie rozwiązanie "poliftowe", w którym jest stary typ wahacza (prostokątny) i łącznik - ot taki dziwolągargenta67 pisze:Coś nie łapie, nie wiem jak ty rozumiesz ten typ 2, 1 i 3 to rozwiązania przed i po lifcie.
Powiedz mi, czy zamiana na wahacz nowego typu (prostokątny na rurowy) jest tu możliwa ? O to mi chodzi.
Czy wymiary, otwory itd są takie same ? Czy trzeba dokonywać jakichś przeróbek ? Jakich i gdzie ? Na co uważać przy "zamianie" ?
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Przecież sprężyn nie utwardziłem.facio pisze:Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Jest tylko mniej podatny na wychylanie się, Ale to co zrobił Paweł, wcale nie znaczy, że jest lepiej?facio pisze:Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Chyba nie bardzo rozumiesz po co to zrobiłem przecież wiadomo, że jeśli ta sama siła (nierówne drogi) rozkłada sie jednocześnie na więcej elementów to są one mniej narażone na zużycie. W Kappie po lifcie powiększono przednie tuleje z 52mm na 58mm, czy zrobili to bo co po lifcie Kappa większą wagę czy może tak po prostu z nudów, jak po lifcie to musi być inaczej.gros pisze:Jest tylko mniej podatny na wychylanie się ,Ale to co zrobił Paweł ,wcale nie znaczy ,że jest lepiej ?facio pisze:Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana
Panowie, a wie ktoś jak dostać się do poduszek amora z Kappie SW, chodzi o tył Chciałbym sobie je obejrzeć