Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7284
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: faraon » 05 lut 2011, 17:24

Pytanie jest do doświadczonych i naprawiających (nie do "teoretyków") :)

Wg mojej wiedzy (w części naocznej i katalogowej) w kappach w zawieszeniu tylnym były:

1. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany bezpośrednio do wahacza
2. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika - i ja mam takie rozwiązanie
3. wahacze "rurowe" (okrągłe - nowego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika

Moje pytania są następujące:
1. Czy mogę zamienić stary typ wahacza na nowy ? Czy nie będzie jakichś "problemów" z montażem ? Mam dwa lewe NOWE wahacze tylne rurowe, chętnie jeden z nich zamienię na prawy NOWY (lub solidnie zregenerowany) pod warunkiem, że będę mógł dokonać takiej zamiany w samochodzie.
2. Gdzie przy zamianie muszę szczególnie uważać, żeby czegoś nie spie : cenzura : ..... szyć :?:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

argenta67

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: argenta67 » 05 lut 2011, 20:42

faraon pisze:Pytanie jest do doświadczonych i naprawiających (nie do "teoretyków") :)

Wg mojej wiedzy (w części naocznej i katalogowej) w kappach w zawieszeniu tylnym były:

1. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany bezpośrednio do wahacza
2. wahacze "prostokątne" (płaskie - starego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika - i ja mam takie rozwiązanie
3. wahacze "rurowe" (okrągłe - nowego typu) gdzie stabilizator był przykręcany do wahacza za pośrednictwem łącznika

Moje pytania są następujące:
1. Czy mogę zamienić stary typ wahacza na nowy ? Czy nie będzie jakichś "problemów" z montażem ? Mam dwa lewe NOWE wahacze tylne rurowe, chętnie jeden z nich zamienię na prawy NOWY (lub solidnie zregenerowany) pod warunkiem, że będę mógł dokonać takiej zamiany w samochodzie.
2. Gdzie przy zamianie muszę szczególnie uważać, żeby czegoś nie spie : cenzura : ..... szyć :?:
Coś nie łapie, nie wiem jak ty rozumiesz ten typ 2, 1 i 3 to rozwiązania przed i po lifcie. No było też tak, że prostokątne wahacze jeszcze były, ale stabilizator był przykręcony do belki tylnej i dwoma łącznikami z piastami, takimi samymi jak są w Lybrze. Bez względu na wszystko to możesz sobie montować jak sobie życzysz, ja mam dwa drążki stabilizatora czyli jeden co łączy wahacze i drugi na belce z tymi łącznikami. Efekt jest taki, że jest mniejsze zużycie wszystkich elementów bo zawieszenie samo w sobie jest bardziej usztywnione.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7284
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: faraon » 06 lut 2011, 12:09

argenta67 pisze:Coś nie łapie, nie wiem jak ty rozumiesz ten typ 2, 1 i 3 to rozwiązania przed i po lifcie.
Cześć Pawle. Otóż ja ma takie rozwiązanie "poliftowe", w którym jest stary typ wahacza (prostokątny) i łącznik - ot taki dziwoląg ;)
Powiedz mi, czy zamiana na wahacz nowego typu (prostokątny na rurowy) jest tu możliwa ? O to mi chodzi.
Czy wymiary, otwory itd są takie same ? Czy trzeba dokonywać jakichś przeróbek ? Jakich i gdzie ? Na co uważać przy "zamianie" ?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

argenta67

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: argenta67 » 06 lut 2011, 12:34

faraon pisze:
argenta67 pisze:Coś nie łapie, nie wiem jak ty rozumiesz ten typ 2, 1 i 3 to rozwiązania przed i po lifcie.
Cześć Pawle. Otóż ja ma takie rozwiązanie "poliftowe", w którym jest stary typ wahacza (prostokątny) i łącznik - ot taki dziwoląg ;)
Powiedz mi, czy zamiana na wahacz nowego typu (prostokątny na rurowy) jest tu możliwa ? O to mi chodzi.
Czy wymiary, otwory itd są takie same ? Czy trzeba dokonywać jakichś przeróbek ? Jakich i gdzie ? Na co uważać przy "zamianie" ?
Andrzeju, wymiary są takie same tylko nie wiem po co ta zamiana, tak jak pisałem ja zrobiłem sobie takie wzmocnienie/usztywnienie montując dwa te stabilizatory. Te prostokątne wahacze były wszystkie z otworami do stabilizatora tylko jak nie był przykręcony stabilizator to otwory były przelotowe, a jak miał być to otwory miały tulejki z gwintem i ja zamontowałem dwa stabilizatory to zarówno tulejki stalowo-gumowe jak i łączniki są mniej narażone na zużycie bo im więcej elementów tym lepiej się rozkłada obciążenie w kierunku zniszczeń i powiem, że dwa lata i wszystko ok.

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: facio » 06 lut 2011, 19:19

Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

argenta67

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: argenta67 » 06 lut 2011, 20:23

facio pisze:Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
Przecież sprężyn nie utwardziłem.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: Gros » 07 lut 2011, 14:15

facio pisze:Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
Jest tylko mniej podatny na wychylanie się, Ale to co zrobił Paweł, wcale nie znaczy, że jest lepiej?
:lol: : gafa : :bitwa:

argenta67

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: argenta67 » 07 lut 2011, 17:58

gros pisze:
facio pisze:Ciekawe - mam tylko jedno pytanie ,czy tył jest bardziej sztywny i czy to nie wpływa na jakosc jazdy?
Jest tylko mniej podatny na wychylanie się ,Ale to co zrobił Paweł ,wcale nie znaczy ,że jest lepiej ?
Chyba nie bardzo rozumiesz po co to zrobiłem przecież wiadomo, że jeśli ta sama siła (nierówne drogi) rozkłada sie jednocześnie na więcej elementów to są one mniej narażone na zużycie. W Kappie po lifcie powiększono przednie tuleje z 52mm na 58mm, czy zrobili to bo co po lifcie Kappa większą wagę czy może tak po prostu z nudów, jak po lifcie to musi być inaczej.

Alan

Re: Kappa - zawieszenie tył, wahacze - zamiana

Post autor: Alan » 29 sie 2011, 7:38

Panowie, a wie ktoś jak dostać się do poduszek amora z Kappie SW, chodzi o tył :) Chciałbym sobie je obejrzeć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”